Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Thomas Dekker

gerardo
Forum-lid
Berichten: 755
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:07
Locatie: Zuid-Holland
Contact

gerardo 21 aug 2008 00:10

Alle gezeur op een stokkie over TD. Hij heeft veel talent en het is een opvallende renner!
Maar... hij zal zich toch meer moeten gaan profileren als topper. Dus voorin koersen in de fianle. En harder worden voor zichzelf! Wat hij in LBL heeft laten zien en vooral in de Ronde van Romandië kan niet! Eerst je team vragen om op kop te rijden en even later afstappen kan een topper niet maken. Dan moet je eerlijk communiceren.

Ik hoop dat hij volgend jaar (lieftst dit najaar nog!) in een topteam kan functioneren zoals CSC of Garmin.
Gerardo

erwin.oosterbeek
Forum-lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 10 jun 2007 10:24

erwin.oosterbeek 25 aug 2008 11:48

decom schreef:ik vindt hem maar een zielig omhoog gevallen mannetje,heeft dit jaar geen behoorlijke uitslag meer gereden maar wel een grote mond.
ben blij dat hij weggaat


Waar heb je het over? Check eerst de feiten.

AGR 5e, WP 5e en LBL 6e. Gezien zijn leeftijd en het veld wat hij achter zich hield een super prestatie. Ambitie uitspreken past niet in ons beeld welke een sporter hoort te hebben hier in Nederland. Ik vind het wel heerlijk dat iemand ambitiies openlijk uitspreekt. Niet iedereen is zo heerlijk nuchter als Robert Gesink.

Hoop dat Thomas een super team gaat vinden en klassementen mag rijden waartoe hij in mijn ogen recht op heeft.
De jacht is mooier dan de vangst!

sjezer
Forum-lid
Berichten: 1149
Lid geworden op: 03 aug 2005 08:14

sjezer 27 aug 2008 23:29

Vergeet ook niet dat als 'ie goed in zijn vel zit, de vorm er snel kan komen. Het mentale vlak...

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 28 aug 2008 01:08

Robbebopper schreef:Na een jaar wat in ontwikkeling gestagneerd lijkt te zijn geweest, zien we Thomas Dekker nu weer steeds vaker in beeld fietsen. Volgens mij een teken van hoop. Al heel snel werd er op hem het stempel van "tourwinnaar" gedrukt. Alles zat hem ook mee, en zijn ontwikkeling verliep razendsnel en zonder tegenslagen. Na een jaar wat minder, gaat het nu weer de goede kant op. Gunstig, want dat zegt ook veel over zijn mentale kracht. Wat denken jullie; kan hij ooit de "Tour" winnen?


Tja, dit schreef ik anderhalf jaar geleden bij de start van dit topic. Het kan snel veranderen! Wel opvallend hoe snel iemand omhoog geschreven kan worden, en hoe snel dezelfde persoon daarna weer afgeschreven wordt. Langzamerhand begint het er op te lijken dat de grootste hindernis voor een Nederlands talent, op weg naar een doorbraak naar de top, de publieke opinie is. Er zijn overigens andere landen waar men talent in korte tijd kan kapotschrijven(Belgie met Tom Boonen en Frank Vandenbroecke). Natuurlijk zijn deze sporters ook zelf verantwoordelijk voor hun daden, maar vergeet niet dat ze allen nog erg jong waren (en in het geval van Dekker ook nog zijn) toen er van hen zoveel moois werd verwacht. Dekker heeft onnoemelijk veel talent, en als hij de kans krijgt kan hij volgens mij nog mooie dingen laten zien. Een klein wielerland als Nederland(we moeten eerlijk zijn) heeft baat bij het bestaan van meerdere toptalenten naast elkaar. Geesink en Dekker kunnen elkaar wellicht opjagen naar een hoger niveau. Vroeger als collega's bij dezelfde ploeg, nu als concurrenten van twee teams.

tarzander
Forum-lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 02 apr 2007 23:25

tarzander 28 aug 2008 13:14

Nou ik vind dat Tom Boonen zijn talent allang had bewezen hoor, voordat hij werd afgeschreven.

Maar idd sterke concurrentie (van leeftijdsgenoten) maakt je vooral mentaal veel sterker denk ik, omdat je dan niet in je eentje de druk van het publiek ondervindt.
"Ink the future" | Freelance Ontwerper

ilko
Forum-lid
Berichten: 1237
Lid geworden op: 23 aug 2004 12:53
Locatie: Arnhem

ilko 28 aug 2008 15:10

Robbebopper schreef:
Robbebopper schreef:Na een jaar wat in ontwikkeling gestagneerd lijkt te zijn geweest, zien we Thomas Dekker nu weer steeds vaker in beeld fietsen. Volgens mij een teken van hoop. Al heel snel werd er op hem het stempel van "tourwinnaar" gedrukt. Alles zat hem ook mee, en zijn ontwikkeling verliep razendsnel en zonder tegenslagen. Na een jaar wat minder, gaat het nu weer de goede kant op. Gunstig, want dat zegt ook veel over zijn mentale kracht. Wat denken jullie; kan hij ooit de "Tour" winnen?


Tja, dit schreef ik anderhalf jaar geleden bij de start van dit topic. Het kan snel veranderen! Wel opvallend hoe snel iemand omhoog geschreven kan worden, en hoe snel dezelfde persoon daarna weer afgeschreven wordt. Langzamerhand begint het er op te lijken dat de grootste hindernis voor een Nederlands talent, op weg naar een doorbraak naar de top, de publieke opinie is. Er zijn overigens andere landen waar men talent in korte tijd kan kapotschrijven(Belgie met Tom Boonen en Frank Vandenbroecke). Natuurlijk zijn deze sporters ook zelf verantwoordelijk voor hun daden, maar vergeet niet dat ze allen nog erg jong waren (en in het geval van Dekker ook nog zijn) toen er van hen zoveel moois werd verwacht. Dekker heeft onnoemelijk veel talent, en als hij de kans krijgt kan hij volgens mij nog mooie dingen laten zien. Een klein wielerland als Nederland(we moeten eerlijk zijn) heeft baat bij het bestaan van meerdere toptalenten naast elkaar. Geesink en Dekker kunnen elkaar wellicht opjagen naar een hoger niveau. Vroeger als collega's bij dezelfde ploeg, nu als concurrenten van twee teams.


Goede post!
Toch is het wat dubbelzinnig. Waar Rabo met name tracht om zulk talent rustig klaar te stomen (door Gesink bijv nog niet de tour te laten rijden), zie je aan de andere kant dat renners als Dekker en Boonen begrijpelijk alleen maar meer willen en zeker niet 'geremd' willen worden in hun mogelijkheden om te presteren. Ik weet ook niet of je kan verwachten van iemand die merkt dat hij meekan ondanks zijn jeugdigheid, dat hij zelf bepaalt dat het misschien beter is om nog maar een jaartje te wachten. Aan de andere kant legt de pers en de omgeving dan meteen torenhoge druk waardoor met minder dan de winst ineens geen genoegen genomen wordt. Zo wordt ook hier gesproken over Dekker zijn prestaties dit jaar. En dat terwijl Boogerd met zulke prestaties aan het eind van zijn carriere (inclusief alle ervaring) werd geroemd als zijnde een waardig afscheid... Ietwat vreemd toch.

geer
Forum-lid
Berichten: 1064
Lid geworden op: 21 dec 2005 16:29

geer 28 aug 2008 19:17

Nu kun je stellen dat er 'van alles' aan de hand is met Dekker, z'n talent; fietsen; of afstappen, ga zo maar door.
Andere benadering.
Wat is er aan de hand bij de Rabobank. Er lijkt wel, misschien door de tour van 2007, een reformatie ingezet te zijn. Als je naar de ploeg kijkt en luistert dit jaar, is alles anders. Niet alleen, maar ook mede door, het stoppen van Boogerd. De ploegleiders hebben andere meningen. Meest opvallend is dan het vertrek van Dekker bij de ploeg, toch niet een kinderachtige renner. Kort daarna verklaart boegbeeld ploegleider Breukink dat er in Nederland niet genoeg winnend talent is, niet kwalitatief genoeg althans om met de wereld top te sparren. Daarom moet Rabo wel buitenlandse toppers aan blijven trekken. Is dit vast een van de eerste excuses voor het vertrek van Dekker (scheelt ze toch snel een miljoen aan salaris plus de 7 ton van Rasmussen; kun je een aardige topper voor aan trekken) en een voorbereiding op de komst van de verloren zoon Kohl? Help, Rabo gaat de toekomst in met Kohl.
Nog wat. Na goed luisteren. Bijna alles wat Spaanstalig is heeft wel een moment van onvrede gehad bij Rabo dit jaar?
Goede renners moeten weg, minder goed (?) komen er voor terug. Met alle respect voor Tjalingi en Nuyens. Wat is er mis met Flecha en Langeveld.

Gelukkig is er altijd nog Lars Boom. Echt, wat er ook gebeurt, daar durf ik mijn geld op te zetten. Mocht die jongen ook nog eens blijken te kunnen klimmen in het hoog gebergte. Mijn heer...

Over Thomas Dekker. Het is misschien wel lekker dat hij bij een andere ploeg gaat rijden. Daarmee verdelen we de talenten een beetje over meerdere ploegen, waardoor 'we' toch weer een rekenkundige grotere kans hebben op een vette prijs! Niet alles wat Oranje boven is, hoeft bij de bankploeg te rijden. Daarnaast lijken de overige Nederlandse ploegen, aangevoerd door Skill, niet klaar voor de volgende stap, de stap van echt grote ploeg te worden.

Ten slotte, ik hoop echt dat Thomas Dekker een goede ploeg kan vinden, waar hij zijn geweldige talent kan laten zien. Dekker blijft voor mij de vlaggendrager van het Nederlandse wielrennen. Forza Dekker?

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 03 sep 2008 15:03

Geer schreef:Cervélo kan misschien wat rond dwalende nederlanders oppikken...zoals de kort en dekker?


Misschien moet Van Poppel Dekker eens bellen :)

spook
Forum-lid
Berichten: 1058
Lid geworden op: 26 feb 2008 10:13

spook 03 sep 2008 20:17

Even niet geheel onbescheiden 'n doorverwijzing naar mijn eigen topic...

http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=25030
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

superb11
Forum-lid
Berichten: 494
Lid geworden op: 10 jan 2006 22:46

superb11 16 sep 2008 00:02

Volgende week maandagavond (vanaf 20.30 uur; Ned 3) zit Thomas Dekker bij Wilfried de Jong in Holland Sport. En als ik het goed begreep zelfs een soort special rond hem.

guser
Forum-lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 01 aug 2005 13:51

guser 16 sep 2008 21:15

Dekker wordt in verband gebracht met CSC Saxo: http://www.cyclingnews.com/news.php?id= ... sep16news2
Zou erg goed zijn voor hem denk ik, gezien intensieve rennersbegeleiding aldaar. Bjarne Riis lijkt altijd graag renners op te pikken waarbij de ontwikkeling om de een of andere reden gestagneerd is, wat hij vervolgens probeert om te keren.
Enfin we gaan het zien.

Plaats reactie