Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Schwalbe Ultremo bandjes

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27872
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 22 mei 2007 22:04

Aan mij is al dat bandengedoe vrees ik niet besteed. Ik voel niet eens het verschil tussen een GP4000 van 25 euro en een gewone GP van 7,95. Wel ooit een goedkope Pariba gereden en dat vond ik helemaal niks.
Misschien ligt het wel gewoon aan mij, maar ik ben gewoon kritisch t.a.v. het voelen van verschil.

lederfabriek
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 mar 2007 23:29

lederfabriek 22 mei 2007 22:14

Mijn aanvankelijke enthousiasme mbt de ultremo's heeft de laatste dagen wel een enorme domper opgelopen. De laatste dagen maar liefst 3 maal lek gereden en dat is voor deze zoveel geroemde,bijna niet ,,lek ,, te rijden banden teveel van het goede. Ik heb weliswaar een nieuwe set laten monteren na 3600 km maar,indien mijn ervaringen weer zo negatief zijn,is het meteen ook mijn laatste, wat een deceptie.! Maar mijn FM had dit setje voor mij gereserveerd,dus heb ik ze maar genomen. Ik weet dat deze banden momenteel nauwelijks te verkrijgen zijn in de handel maar het  blad Fiets en ook de Duitse fietsbladen die zo enorm enthousiast waren,moeten hun testmethodes toch maar eens goed onder de loupe nemen. Zal jullie geinformeerd houden over mijn ervaring met mijn 2 e set. Mocht gewicht een rol spelen, ben een rijder van ca. 75 kg.

dwangarbeider
Forum-lid
Berichten: 1233
Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25

dwangarbeider 22 mei 2007 22:36

Quoten: Origineel geplaatst door havana op 22 Mei 2007


Aan mij is al dat bandengedoe vrees ik niet besteed. Ik voel niet eens het verschil tussen een GP4000 van 25 euro en een gewone GP van 7,95. Wel ooit een goedkope Pariba gereden en dat vond ik helemaal niks.
Misschien ligt het wel gewoon aan mij, maar ik ben gewoon kritisch t.a.v. het voelen van verschil.


Ik vind ook dat er veel heisa om niets wordt gemaakt voor die ultremo's.  Als ze zo moeilijk te krijgen zijn, koop dan iets anders.  Er is toch keuze genoeg.
Over die geweldig lage rolweerstand :  Ook al is die bij ultremo zo laag, uiteindelijk levert de rolweerstand maar een bijzonder kleine bijdrage in de totale weerstand die een fietser moet overwinnen (vooral luchtweerstand).  En als je bandje al wat is afgereden (gaat vrij snel meen ik te verstaan) dan zou ik nog wel eens willen zien of de rolweerstand nog steeds zo superlaag is.  In theorie en op papier oogt het allemaal wel mooi, maar in praktijk zal het allemaal wel niet veel verschil maken, tenzij dan tussen de oren.

blaffy10
Forum-lid
Berichten: 571
Lid geworden op: 04 feb 2006 21:21

blaffy10 23 mei 2007 00:07

Zal wel niet helemaal alles zeggen ,maar bij de futurumshop staan aardig wat ontevreden gebruikers van deze banden. Vooral het lek rijden komt geregeld terug onder het kopje ultremo's vanzelfsprekend.
Verder lag er vorige week nog een setje bij Ger bikes te amsterdam mocht je alsnog interesse hebben en in de buurt wonen(kosten 75,-).
Alstublaft.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9106
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 23 mei 2007 00:45

Quoten: Origineel geplaatst door b l a f f y op 22 Mei 2007

Zal wel niet helemaal alles zeggen ,maar bij de futurumshop staan aardig wat ontevreden gebruikers van deze banden. Vooral het lek rijden komt geregeld terug onder het kopje ultremo's vanzelfsprekend.Verder lag er vorige week nog een setje bij Ger bikes te amsterdam mocht je alsnog interesse hebben en in de buurt wonen(kosten 75,-).

Woon weliswaar in Amsterdam, maar E75 is me iets teveel van het goede. Dan maar weer een nieuw setje michelin pro 2's aanschaffen (die ik overigens een heel stuk fijner vind rijden dan mijn cheap-ass conti's of rubino's die om de trainingswielen liggen)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

compdiver
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 25 aug 2005 13:02

compdiver 31 mei 2007 22:05

 
Ik ben aan het twijfelen tussen de michelin pro 2 race bandjes en de ultremo's...Ik ben een lichte wedstrijdrenner die voornamelijk wedstrijden rijdt op heuvelachtige wegen. Welke bandjes zou ik nu moeten nemen, of is het meer een kwestie van smaak?Welke komen er werkelijk het beste uit voor de rolweerstand?(het gewichtsverschil vind ik eigenlijk te verwaarlozen...)Ik ben een tevreden gebruiker van de pro2race bandjes van michelin...Zou ik daar beter bij blijven of toch de overstap wagen naar schwalbe ultremo's?
Mijn Canyon Ultimate CF

m00k
Forum-lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 12 apr 2006 00:45

m00k 02 jun 2007 22:43

Quoten: Origineel geplaatst door compdiver op 31 Mei 2007


 
Ik ben aan het twijfelen tussen de michelin pro 2 race bandjes en de ultremo's...Ik ben een lichte wedstrijdrenner die voornamelijk wedstrijden rijdt op heuvelachtige wegen. Welke bandjes zou ik nu moeten nemen, of is het meer een kwestie van smaak?Welke komen er werkelijk het beste uit voor de rolweerstand?(het gewichtsverschil vind ik eigenlijk te verwaarlozen...)Ik ben een tevreden gebruiker van de pro2race bandjes van michelin...Zou ik daar beter bij blijven of toch de overstap wagen naar schwalbe ultremo's?

Ik rijd ook Pro2Race en ben daar ook heel tevreden mee, op het snel ontstaan van scheurtjes na. Ik ga zeker de Ultremo's een keer proberen maar het lijkt mij onwaarschijnlijk dat je koersen gaat verliezen op het verschil in rolweerstand tussen Ultremo's of de Pro2Race. Bij nat misschien een iets ander verhaal, maar dan is de keuze weer een hele andere.

robert2
Forum-lid
Berichten: 159
Lid geworden op: 31 jan 2007 09:39

robert2 03 jun 2007 13:58

Ik ben ook aan het kijken voor nieuwe banden voor wedstrijdgebruik. Ik rijd nu met ultremo's, maar die zaten op de fiets toen ik hem kocht.
Nu twijfel ik tussen weer ultremo's (maar dat zal wel moeilijk worden), pro2race en gp4000s.
Of zijn de gewone gp4000 ook goed voor wedstrijden, of fortezza's?
Over de ultremo's ben ik wel te spreken, ik heb meer dan 2000 km lekvrij. Voor de rest kan ik geen vergelijking maken want mijn vorige fiets was een oude met tubes.

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 03 jun 2007 23:31

De Ultremo's zijn trouwens geen recordbrekers qua rolweerstand. De Evo's van Vittoria, de Pro2Race van Michelin en de GrandPrix 4000S rijden lichter (recente test Roadbike).

galibier
Forum-lid
Berichten: 340
Lid geworden op: 18 feb 2006 21:09

galibier 04 jun 2007 01:34

Nog steeds 1 Ultremo, nieuw in de doos, voor maar 22 euro bij mij (Antwerpen) af te halen. Mail maar.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39544
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 20 aug 2007 19:42

Op bike-components geven ze aan dat de Ultremo weer op voorraad is. Ze spreken daar over de 2008 versie. Is er iets aan veranderd?

http://bike-components.de/catalog/Ultre ... adfe11442b
Less is bore

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 20 aug 2007 20:19

Ik gebruik de banden dit seizoen zelf ook en ik zweer erbij, ik wil voorlopig geen andere meer. Super grip, slijten weinig, nog geen enkele lekke band. TOP. Wat ik op ww's begrepen heb, gaan er twee geruchten, de ene zou zijn dat de band hetzelfde is gebleven en dat enkel de kleur van de letters en band is veranderd (optische veranderingen) het andere gerucht zou zijn dat de band een nieuwe samenstelling zou krijgen, EVO (zoals in de evolution). Fdegrove zou deze geruchten ook gehoord hebben. vraag hem ook eens en hou ons op de hoogte. Hier het topic op ww's:
http://weightweenies.starbike.com/phpBB ... c&start=60

merk op de veranderde optische kenmerken van de band: letters + band kleur, de zijkant is iets blauwig
[img=http://img366.imageshack.us/img366/2938/hpim1874kz2.jpg]

merk op de EVO vermelding:
[img=http://img453.imageshack.us/img453/5134/hpim1875sv2.jpg]

Plaats reactie