Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

PHOTOSHOP

eddiebouncer
Forum-lid

eddiebouncer 14 jun 2007 14:10

@ stap 1: als de tekst de ronding van het wiel moet volgen, kun je de tekst 'warpen'
@ stap 2: Persoonlijk zou ik de tekst zo lang mogelijk bewerkbaar houden en dus stap 2 niet toepassen.

@ stap 4 t/m 6: ik gebruik zo'n beetje alles in het menu aanpassen behalve die optie van variaties eigenlijk. Maar dit zal vast werken ;)

succes ermee.

@ tiest moet je btw niet meedoen met de Bora Art competitie?
Mijn fiets is bezeten!

tiest
Forum-lid HC

tiest 14 jun 2007 15:53

[quote="Eddie Bouncer"]

@ tiest moet je btw niet meedoen met de Bora Art competitie?[/quote]

Ik dacht er wel an toen ik het zag om mee te doen. Heb het nog niet gedaan, vergeten.

Zou ik het kunnen ?

eddiebouncer
Forum-lid

eddiebouncer 14 jun 2007 16:43

Als je mee wilt doen, moet je het zien als een leuke 'opdracht'. Winnen is geen reële optie lijkt me. Er zullen genoeg professionele ontwerpers zijn die ook van fietsen houden. Je kunt wel weer wat ervaring met PS opdoen.
Mijn fiets is bezeten!

kukelekupers
Forum-lid

kukelekupers 14 jun 2007 17:50

Hé dat lijkt me een leuke wedstrijd, ik ga het zeker proberen (als ik het niet vergeet).

@ TiesT: ik zou het gewoon proberen, slechter kun je er niet van worden. Je hebt al het voordeel dat je de originele bestanden kan downloaden, je zit dus niet met low-quality afbeeldingen van het internet.

En als je niets wint, heb je evengoed nog een mooi wiel in PS, wat je makkelijk in een fiets kan zetten :)

-kds-
Forum-lid

-kds- 14 jun 2007 17:57

Zou iemand voor mij Easton Tempest II Carbon wielen in deze fiets kunnen plaatsen met photoshop ? Ben daar allemaal niet zo goed in...:(

Afbeelding

Mss kunnen jullie hier iets mee doen...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

tiest
Forum-lid HC

tiest 14 jun 2007 20:06

Heb zojuist de borakit gedownload (simpel eps bestandje) en zal deze week is gaan brouwen.

Ik kan alleen nergens opmaken of het bora of bora ultra wielen moeten zijn?

vinny
Forum-lid

vinny 14 jun 2007 20:09

Merci voor die "natte vinger tool", gaat al stukken beter en naam op de wielen lukt ook al redelijk.
Maar hoe zet je nu het wiel in een andere fiets, al ik het wiel selecteer met de "magic wand tool" neemt die nooit alles van het wiel.
En hoe zorg je er dan voor dat je wiel achter je vork zit?

tiest
Forum-lid HC

tiest 14 jun 2007 20:39

Lees de eerste pagina nog eens goed door. Het wiel achter de achtervork doe je door dat deel simpelweg weg te gummen. Alles precies selecteren kan met de magic wand tool voldoet dat niet dan pak je die andere stukjes er zelf handmatig bij met de veelhoeklasso.
(Rectal angle lasso ofiets is dat in het engels)

Succes, kun je al een plaatje posten van je werk zover. Ben wel benieuwd.

meeuh
Forum-lid

meeuh 14 jun 2007 20:43

[quote="TiesT"]Heb zojuist de borakit gedownload (simpel eps bestandje) en zal deze week is gaan brouwen.

Ik kan alleen nergens opmaken of het bora of bora ultra wielen moeten zijn?[/quote]

Ik ben ook van plan om wat in elkaar te flansen. Aangezien het een voorwiel is die je moet soepen denk ik dat de keuze vrij staat of het ultra's zijn of niet.

eddiebouncer
Forum-lid

eddiebouncer 14 jun 2007 23:30

Wat is het verschil tussen de gewone Bora en de Ultra? De ultra is toch gewoon een nieuwere ietwat verbeterde versie, maar de looks zijn toch hetzelfde? Ik heb iig even een "Bora Arte" [bij gebrek aan een betere titel ;)] in elkaar geflanst:

Afbeelding

Beetje in een Romaanse stijl. Het wiel als een windroos en als windrichtingen de bijbehorende mythologische windgod, waarvan campa ook de namen van de wielen vandaan heeft. (Boreas= God van de Noorderwind, Euros= God van de Zuidoostenwind, enz.)

edit: copyrightje [alsof het zo'n vaart zal lopen ;)]
Als we dan toch bezig zijn: bron afbeeldingen goden - deze zijn overigens algemeen over het internet te vinden. Maar voorlopig is dit een lo-res voorbeeldje...
Mijn fiets is bezeten!

-kds-
Forum-lid

-kds- 14 jun 2007 23:42

Haal vlug die afbeelding van het net, plaats er je copyright op en zet ze er dan terug op want dit is echt prachtig! :D
Ik zou dit echt inzenden man! Mooi! :)
Afbeelding

eddiebouncer
Forum-lid

eddiebouncer 15 jun 2007 01:19

Dank voor de positieve woorden KDS. De Bora is van zichzelf uiteraard al een mooi velgje, dus daar kan je weinig verkeerd aan doen ;)
Mijn fiets is bezeten!

Plaats reactie