er zijn er wel die het iQ hebben van bonnie
just kiddin
Tolheffing Belgie
Ik zag gisteravond die Minister van verkeer in België bij Pauw & Witteman. Zo zo ! Dat is een mooi prikkelpoppetje! Tsjongejonge, dan moeten wij ons maar behelpen met Peijs!
Spijtig genoeg begreep zij helemaal niets van ons geplande rekeningrijden en ook Pauw en Witteman deden er niets aan om haar dit uit te leggen. Zij, en veel Belgen, zijn in de veronderstelling dat dit ook een soort TOL is. Wat heeft men er hier over gezegd? Rekeningrijden zou een financieel NEUTRALE manier worden om de motorrijtuigenbelasting en BPM te vervangen. Die zouden dus vervallen en iedereen gaat nu per gereden kilometer betalen. De totale opbrengst zou dan hetzelfde blijven als de opbrengst van de vervallen motorrijtuigenbelastingen. M.a.w. A rijdt veel en betaalt dus ook veel. B rijdt weinig en betaalt ook weinig. Dit zou voor buitenlanders dan ook gaan gelden. Hoe? Met een electronisch vignet? Maar het grote verschil met de Belgische TOL is dat in Nederland PER GEREDEN KILOMETER wordt geheven terwijl dit in Belgie niet zo is. Dit was het verhaaltje dat eerder werd gelanceerd door de regering. Nu schijnt dit weer veranderd te zijn en het vervallen van de BPM en wegenbelasting (Motorrijtuigenbel.?) is weer eens niet zeker. Voor de geïnteresseerden onder jullie dit:
http://www.elsevier.nl/nieuws/nederland ... index.html
Nog even en dan komt het vooroorlogse rijwielbelastingplaatje weer terug!
http://www.rijwielplaatje.nl/
Spijtig genoeg begreep zij helemaal niets van ons geplande rekeningrijden en ook Pauw en Witteman deden er niets aan om haar dit uit te leggen. Zij, en veel Belgen, zijn in de veronderstelling dat dit ook een soort TOL is. Wat heeft men er hier over gezegd? Rekeningrijden zou een financieel NEUTRALE manier worden om de motorrijtuigenbelasting en BPM te vervangen. Die zouden dus vervallen en iedereen gaat nu per gereden kilometer betalen. De totale opbrengst zou dan hetzelfde blijven als de opbrengst van de vervallen motorrijtuigenbelastingen. M.a.w. A rijdt veel en betaalt dus ook veel. B rijdt weinig en betaalt ook weinig. Dit zou voor buitenlanders dan ook gaan gelden. Hoe? Met een electronisch vignet? Maar het grote verschil met de Belgische TOL is dat in Nederland PER GEREDEN KILOMETER wordt geheven terwijl dit in Belgie niet zo is. Dit was het verhaaltje dat eerder werd gelanceerd door de regering. Nu schijnt dit weer veranderd te zijn en het vervallen van de BPM en wegenbelasting (Motorrijtuigenbel.?) is weer eens niet zeker. Voor de geïnteresseerden onder jullie dit:
http://www.elsevier.nl/nieuws/nederland ... index.html
Nog even en dan komt het vooroorlogse rijwielbelastingplaatje weer terug!
http://www.rijwielplaatje.nl/
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955
Quoten: Origineel geplaatst door Thomskie op 25 Januari 2007
Quote: Origineel geplaatst door Marconi op 25 Januari 2007
Dat is een mooi prikkelpoppetje!
Hehe, wie weet pakt ze u nog helemaal in met haar charmes. Oude bok
Ja,Thomskie, een ouwe bok lust af en toe ook nog wel een groen blaadje ! Maar t moet gezegd worden, het is de meest charmante vrouw uit de politiek!Ruilen met Rita Verdonk?
Quote: Origineel geplaatst door Marconi op 25 Januari 2007
Dat is een mooi prikkelpoppetje!
Hehe, wie weet pakt ze u nog helemaal in met haar charmes. Oude bok
Ja,Thomskie, een ouwe bok lust af en toe ook nog wel een groen blaadje ! Maar t moet gezegd worden, het is de meest charmante vrouw uit de politiek!Ruilen met Rita Verdonk?
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955
Quoten: Origineel geplaatst door Marconi op 24 Januari 2007
Quoten: Origineel geplaatst door delirium op 24 Januari 2007
Quoten: Origineel geplaatst door fiedoo op 24 Januari 2007
Wie voor een tolheffing op alle wegen in een land is denkt echt niet na:
't komt er op neer dat je gewoon de schatkisten in europa spijst en de man die nog een uitstapje met zijn auto doet leegzuigt.
Met den duur gaat iedere europeaan die wat rondrijdt in Europa (nederlander, belg , duitser of wat dan ook) gewoon meer belastingen (tolheffing)betalen.
Als groene jongen kan ik eigelijk alleen maar zoveel mogelijk autobelasting goedkeuren! Hoog tijd dat het allemaal wat mindert toch? Pas als we ons echt arm gaan rijden , gaan we alternatieven gebruiken. Dus laat maar komen die taksen, en aan alle nederlanders, doe gewoon mee! Vraag 120 euries voor een vignet, kom ik wel gewoon met de trein volgende keer, olé!
Denkt die groene jongen wel goed na? Als dat zou worden uitgevoerd dan rijdt alleen het "kapitaal"nog in een auto. Jan Kaas-Modaal mag dan weer in de zeikregen op een bus gaan staan te wachten om naar zijn werk te "mogen gaan ".
Verder is de personenauto maar voor een klein percentage verantwoordelijk voor de uitstoot van "broeikasgassen". Veel meer komt er uit de schoorstenen van fabrieken, electr. centrales en niet te vergeten de zeescheepvaart. Die braken met hun zware dieselmotoren méér uit dan men denkt.Wat denk je verder van alle zware (20-30 ton) vrachtautoverkeer dat continu containers van de Rotterdamse en Amsterdamse havens naar het achterland vervoert? Ook naar België! Verder naar Duitsland en andere EU landen.Die uitstoot krijgen wij (gratis) omdat onze buurlanden goederen via onze havens krijgen.
Brent mij op een idee. ALLE vrachtverkeer met bestemming BUITEN Nederland gaat hiervoor extra betalen wegens luchtverontreiniging!
Hoe krijgen de groene jongens hun voedsel? Via mensen die per auto naar de landbouwers worden gaan, de produkten oogsten die naar de veiling gaan, dan weer naar de supers, allemaal per vrachtauto! Vraagt de groene jongen eerst of die produkten per kruiwagen zijn vervoerd van de landerijen naar de veilingen en dan naar de super?
okiedokie pianisimokie!!!
Vrachtvervoer laten we per kilometer betalen oke? En die rijke stinkerds gaan er altijd onderuit komen hoor. Voor een proper milieu, begin bij jezelf! en als er een pak minder personenvervoer is gaat dit ook een percentje helpen. En als dat vrachtvervoer dan te duur wordt per kilometer moeten ze alles maar op treinen stouwen . En beginnen met minder te vervoeren, ajaa!! Gedaan met ananas en stervrucht, terug appelen en peren eten!!!
Hoeven der ineens geen zware tankers meer de zee op met fruit, of met olie voor al dat fruit te vervoeren. Een minimum aan vrachtvervoer zal altijd wel nodig blijven, maar nu is het te belachelijk.En ja , ook het personen(auto)vervoer kan veel minder.
Quoten: Origineel geplaatst door delirium op 24 Januari 2007
Quoten: Origineel geplaatst door fiedoo op 24 Januari 2007
Wie voor een tolheffing op alle wegen in een land is denkt echt niet na:
't komt er op neer dat je gewoon de schatkisten in europa spijst en de man die nog een uitstapje met zijn auto doet leegzuigt.
Met den duur gaat iedere europeaan die wat rondrijdt in Europa (nederlander, belg , duitser of wat dan ook) gewoon meer belastingen (tolheffing)betalen.
Als groene jongen kan ik eigelijk alleen maar zoveel mogelijk autobelasting goedkeuren! Hoog tijd dat het allemaal wat mindert toch? Pas als we ons echt arm gaan rijden , gaan we alternatieven gebruiken. Dus laat maar komen die taksen, en aan alle nederlanders, doe gewoon mee! Vraag 120 euries voor een vignet, kom ik wel gewoon met de trein volgende keer, olé!
Denkt die groene jongen wel goed na? Als dat zou worden uitgevoerd dan rijdt alleen het "kapitaal"nog in een auto. Jan Kaas-Modaal mag dan weer in de zeikregen op een bus gaan staan te wachten om naar zijn werk te "mogen gaan ".
Verder is de personenauto maar voor een klein percentage verantwoordelijk voor de uitstoot van "broeikasgassen". Veel meer komt er uit de schoorstenen van fabrieken, electr. centrales en niet te vergeten de zeescheepvaart. Die braken met hun zware dieselmotoren méér uit dan men denkt.Wat denk je verder van alle zware (20-30 ton) vrachtautoverkeer dat continu containers van de Rotterdamse en Amsterdamse havens naar het achterland vervoert? Ook naar België! Verder naar Duitsland en andere EU landen.Die uitstoot krijgen wij (gratis) omdat onze buurlanden goederen via onze havens krijgen.
Brent mij op een idee. ALLE vrachtverkeer met bestemming BUITEN Nederland gaat hiervoor extra betalen wegens luchtverontreiniging!
Hoe krijgen de groene jongens hun voedsel? Via mensen die per auto naar de landbouwers worden gaan, de produkten oogsten die naar de veiling gaan, dan weer naar de supers, allemaal per vrachtauto! Vraagt de groene jongen eerst of die produkten per kruiwagen zijn vervoerd van de landerijen naar de veilingen en dan naar de super?
okiedokie pianisimokie!!!
Vrachtvervoer laten we per kilometer betalen oke? En die rijke stinkerds gaan er altijd onderuit komen hoor. Voor een proper milieu, begin bij jezelf! en als er een pak minder personenvervoer is gaat dit ook een percentje helpen. En als dat vrachtvervoer dan te duur wordt per kilometer moeten ze alles maar op treinen stouwen . En beginnen met minder te vervoeren, ajaa!! Gedaan met ananas en stervrucht, terug appelen en peren eten!!!
Hoeven der ineens geen zware tankers meer de zee op met fruit, of met olie voor al dat fruit te vervoeren. Een minimum aan vrachtvervoer zal altijd wel nodig blijven, maar nu is het te belachelijk.En ja , ook het personen(auto)vervoer kan veel minder.
@delirium je zegt dat vrachtverkeer per km moet betalen en anders geen vrachtverkeer moet laten rijden, dus t liefst heb je dat vrachtverkeer helemaal weggaat uit Be, nou als dat zo zou wezen zou jij dit nu niet kunnen lezen want had jij geen computer gehad, hoe denk je dat je aan die computer komt,uit de winkel hoe komen ze daar? per vrachtwagen, hoe komt die winkel daar? hoe hebben ze dat kunnen opbouwen, weet je hoeveel vrachtverkeer daarbij is betrokken, kortom zonder vrachtverkeer had je niks, sommige mensen moeten daar eens aan denken als ze schelden op een vrachtwagen(niet op jou bedoel dit delirium) maar respect hebben voor de vrachtwagens
Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 24 Januari 2007
Quoten: Origineel geplaatst door papito op 23 Januari 2007
Ik rij misschien 1x per jaar door/na Belgie.
Daar ga ik toch echt niet 60 roepies voor betalen!
toedeledoki! zo'n lelijke sticker op mijn bolide.
Gewoon door Belgie knallen zonder vignet.
Hoe willen ze het controleren?
Was het maar 60 roepies , is de munteenheid van indonesie en 60 roepies is meen ik 0.010 euro cent. Oke jongens knallen met je ballen door belgie kost dus niks. Zullen die belgen zo stom zijn om het in roepies te doen betalen..................nee toch? of............
Hee Big One, En waar worden die toedeledoki's dan voor gebruikt?
Quoten: Origineel geplaatst door papito op 23 Januari 2007
Ik rij misschien 1x per jaar door/na Belgie.
Daar ga ik toch echt niet 60 roepies voor betalen!
toedeledoki! zo'n lelijke sticker op mijn bolide.
Gewoon door Belgie knallen zonder vignet.
Hoe willen ze het controleren?
Was het maar 60 roepies , is de munteenheid van indonesie en 60 roepies is meen ik 0.010 euro cent. Oke jongens knallen met je ballen door belgie kost dus niks. Zullen die belgen zo stom zijn om het in roepies te doen betalen..................nee toch? of............
Hee Big One, En waar worden die toedeledoki's dan voor gebruikt?
Het heikele punt waar het eigenlijk om gaat is dat WIJ , Nederlanders , binnenkort wel voor het rijden op Belgische wegen moeten gaan betalen, ONGEACHT het aantal kilometers (!) terwijl onze zuiderburen HIER wel zonder betaling onbeperkt mogen rondrijden op onze wegen. Eenzijdige maatregelen vragen dus om een antwoord. Speciaal voor Belgische automobilisten op NL wegen een vignet van € 100 !
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955
men verzint veel regeltjes om geld binnen te halen. Wat denk je, dat werkt zich weer uit op verhoogde vervoers kosten, want men haalt het zich op een andere manier terug wat men betalen moet als transport bedrijf bijvoorbeeld. Ik denk dat lijdt alleen maar tot meer ergernis. Eens zien of daadwerkelijk al het geld aan infrastruktuur besteed word.
Vergeet dat maar! Ons kwartje van Kok zou voior het milieu zijn ingevoedr. Kok verklaarde dat er door de hogere brandstofprijs minder kilometers gereden zouden worden, dus......goed voor het mlilieu! jaja. De leugenaar. Later hoorde ik op de TV tijdens een interview van oud-ministers uit zijn kabinet dat dit kwartje louter en alleen was geïntroduceerd om een chronisch tekort op de begroting te helpen dichten !Andere partijen schreeuwden moord en brand maar deden er ook niets aan. Tot op heden betaalt Jan Kaas zijn kwartje op de benzineprijs+ ruim 60 cent accijns + 19% BTW en men geeft de Shell de schuld van de hoge prijs!
Dat vignet van Belgie zal ook daar wel in een diep zwart gat verdwijnen, precies zoals hier. Politici kan je echt niet vertrouwen!
Dat vignet van Belgie zal ook daar wel in een diep zwart gat verdwijnen, precies zoals hier. Politici kan je echt niet vertrouwen!
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955