Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Tijdritfietsen

casran
Forum-lid HC

casran 03 mar 2007 00:24

Met de Z9 disc is de Zipp-opstelling van mijn tijdritfiets compleet.  Keramische lagers in voor- en achternaaf, en bracket (enkel nog derailleurwieletjes).
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

lancev7
Forum-lid

Gebruikersavatar lancev7 03 mar 2007 00:36

schitterende fiets casran, is dat een compact crankstel of lijkt dat?... de opbouw, de afwerking het is schitterend ik blijf echter de 'loop' van de kabels zonde vinden in verhouding van het strakke uiterlijk van de gehele fiets.. misschien kun je dit nog aanpassen, evt nokons?
veel succes met de tijdritten, aan de fiets zal het niet liggen.

casran
Forum-lid HC

casran 03 mar 2007 00:44

Quoten: Origineel geplaatst door lancev7 op 02 Maart 2007

schitterende fiets casran, is dat een compact crankstel of lijkt dat?... de opbouw, de afwerking het is schitterend ik blijf echter de 'loop' van de kabels zonde vinden in verhouding van het strakke uiterlijk van de gehele fiets.. misschien kun je dit nog aanpassen, evt nokons?
veel succes met de tijdritten, aan de fiets zal het niet liggen.

De FSA SRM is steeds een mixed compact crank. Dwz. dat het 110 BCD (compact) is voor het binnenblad, en niet-compact voor het buitenblad. Deze FSA SRM (175mm) komt van mijn wegfiets en heeft op dit moment nog 50-34 bladen (worden uiteraard andere); op een wegfiets zal ik ook een FSA SRM (172.5mm) gebruiken, wellicht wél compact.
En deze wordt voorlopig m'n trainingstijdritfiets; bedoeling is dat ik m'n tijdritten afwerk op een nog op te bouwen Kuota Kalibur. Deze mag gebruikt worden door een vriend-ploegmaat, maar aangezien er nieuwe TT-fietsen in de ploeg zijn toegekomen moet in de windtunnel bekeken worden welke tijdritfiets hem qua positie het best past.
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

ilko
Forum-lid

ilko 03 mar 2007 12:17

Blijft een beest die Blade, prachtig!
Waarom trouwens de keuze voor Zipp? Heb er geen ervaring mee, maar de reputatie hier is niet geweldig... Of zijn het sponsorwielen?

Weet iemand trouwens wat de consequenties zijn van een frame met 650c wielen? (Dat is 26" toch?) De oudere Litespeeds bijvoorbeeld zijn in kleinere maten allemaal met kleinere wielen. Behalve dat je niet met de reguliere wielen kunt rijden, zijn er nog andere nadelen? Zijn 650 wielen te vinden voor redelijke prijzen?

casran
Forum-lid HC

casran 03 mar 2007 13:12

Quoten: Origineel geplaatst door Ilko op 03 Maart 2007

Blijft een beest die Blade, prachtig!Waarom trouwens de keuze voor Zipp? Heb er geen ervaring mee, maar de reputatie hier is niet geweldig... Of zijn het sponsorwielen?Weet iemand trouwens wat de consequenties zijn van een frame met 650c wielen? (Dat is 26" toch?) De oudere Litespeeds bijvoorbeeld zijn in kleinere maten allemaal met kleinere wielen. Behalve dat je niet met de reguliere wielen kunt rijden, zijn er nog andere nadelen? Zijn 650 wielen te vinden voor redelijke prijzen?

Mijn sponsorwielen zijn Xentis, en het zullen ook die zijn waarmee ik wedstrijden rijd; Xentis zou ook sneller zijn.Deze Zipps wil ik gewoon geprobeerd hebben (net zoals ik later dit jaar ook andere tijdritwielen van andere merken zal testen), en ik kon ze aan een mooi prijsje hebben. Aan Zipp wielen voor wegwedstrijden hang ik m'n geld niet: daarvoor hebben ze idd niet te beste reputatie; voor tijdrijden zit het anders. En als er 1 Zipp wiel is waar ik nauwelijks problemen over hoorde, is het de Zipp disc (waarmee ook Armstrong reed).
Een vriend van me heeft een Litespeed Blade met 650c wielen (Rolf Pro wielen), en verkoopt die misschien omdat hij zich nu op X-Terra toelegt ipv IronMan. Je zit iets lager erop (aerodynamica), en acceleratie zou ook beter zijn.

raydox
Forum-lid

raydox 03 mar 2007 13:21

@ casran als je die wielen verkoopt die zipss laat je het me dan weten . en over dat prijsje ik weet al ongeveer wat je voor die wielen hebt betaald denk ik .

groeten mat

casran
Forum-lid HC

casran 03 mar 2007 13:30

Quoten: Origineel geplaatst door raydox op 03 Maart 2007

@ casran als je die wielen verkoopt die zipss laat je het me dan weten . en over dat prijsje ik weet al ongeveer wat je voor die wielen hebt betaald denk ik .groeten mat

Nope, kan jij niet weten; is niet via de weg waar jij Zipps zou kopen.   Voorwiel komt van een andere plaats (buitenland) dan het achterwiel (vriend), beiden tweedehands maar nauwelijks gebruikt, beiden hebben illustere vorige eigenaars gehad. Zijn trouwens uit de Z-series met keramische lagers, lichtere en rondere velgen.

raydox
Forum-lid

raydox 03 mar 2007 13:43

Quote: Origineel geplaatst door C a s r a n op 03 Maart 2007
Quoten: Origineel geplaatst door raydox op 03 Maart 2007@ casran als je die wielen verkoopt die zipss laat je het me dan weten . en over dat prijsje ik weet al ongeveer wat je voor die wielen hebt betaald denk ik .

groeten matNope, kan jij niet weten; is niet via de weg waar jij Zipps zou kopen. Voorwiel komt van een andere plaats (buitenland) dan het achterwiel (vriend), beiden tweedehands maar nauwelijks gebruikt, beiden hebben illustere vorige eigenaars gehad. Zijn trouwens uit de Z-series met keramische lagers, lichtere en rondere velgen.

nee ik weet wel ongeveer waar jij ze gehaald hebt. maar als je ze dan toch weg wilt doen moet je het maar laten weten

casran
Forum-lid HC

casran 03 mar 2007 13:46

Quoten: Origineel geplaatst door raydox op 03 Maart 2007

nee ik weet wel ongeveer waar jij ze gehaald hebt. maar als je ze dan toch weg wilt doen moet je het maar laten weten

Dat je de afkomst van elk van beide kan raden geloof ik best. Prijs denk ik niet; daar onderhandel ik genoeg over (als je een nieuwprijs ziet van 39.490 DKK  - Deense prijslijst was de enige die ik online vond).
Met welke TT fiets ga jij nu uiteindelijk rijden, en welke wielen?

ilko
Forum-lid

ilko 03 mar 2007 22:54

Quote: Origineel geplaatst door C a s r a n op 03 Maart 2007

Mijn sponsorwielen zijn Xentis, en het zullen ook die zijn waarmee ik wedstrijden rijd; Xentis zou ook sneller zijn.Deze Zipps wil ik gewoon geprobeerd hebben (net zoals ik later dit jaar ook andere tijdritwielen van andere merken zal testen), en ik kon ze aan een mooi prijsje hebben. Aan Zipp wielen voor wegwedstrijden hang ik m'n geld niet: daarvoor hebben ze idd niet te beste reputatie; voor tijdrijden zit het anders. En als er 1 Zipp wiel is waar ik nauwelijks problemen over hoorde, is het de Zipp disc (waarmee ook Armstrong reed).
Een vriend van me heeft een Litespeed Blade met 650c wielen (Rolf Pro wielen), en verkoopt die misschien omdat hij zich nu op X-Terra toelegt ipv IronMan. Je zit iets lager erop (aerodynamica), en acceleratie zou ook beter zijn.

Als hij interesse heeft om te verkopen, dan hoor ik het graag!

sepp
Forum-lid

sepp 03 mar 2007 23:41

komt  het achterwiel niet van michiel vanaelbroek?
avia cyclingteam

casran
Forum-lid HC

casran 04 mar 2007 00:12

Quoten: Origineel geplaatst door sepp op 03 Maart 2007

komt  het achterwiel niet van michiel vanaelbroek?

Ja. Is een goede vriend van me; ging ik deze week nog mee trainen.

Plaats reactie