Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Waar rijden de profs in 2007 op?

raydox
Forum-lid

raydox 23 dec 2006 20:37

Quoten: Origineel geplaatst door sepp op 21 December 2006

omdat hij nog niks anders gekregn heeft van de ploeg

de peter (wuyts) wist me dat te vertelle

goede reclame om hun kopman met veloce rond te laten rijden

ja super reclame trekt op nix

maus_1990
Forum-lid

maus_1990 23 dec 2006 21:58

jah, voor (bijna) iedereen een nieuwtje, profs zijn het zeker, alleen zonder contract ;) ten eerste eventjes een naamswijziging die een aantal al zullen weten het voormalige Procomm GvH heeft een andere sponsor. Procomm is er alweer mee gestopt. die nieuwe is Time ( nee niet van die fietsen maar van de electronica). de nieuwe naam is daarom dus nu Time GvH. Het sponsorcontract met Van Tuyl is ook opgeheven. ze gaan nu met Ridley rijden. Belofte op de Excalibur, shimano Ultrega met Fulcrum racing wielen en de Elite met dus de Noah, Shimano Dura-ace en 4ZA Carbon wielen.
Afbeelding

alfaboy_69
Forum-lid

alfaboy_69 25 dec 2006 03:43

Quoten: Origineel geplaatst door Balenaar op 24 December 2006

Iemand al idee waar Cofidis mee gaat ryden ?

Cofidis gaat rijden met het merk dat in uw onderschrift staat aangegeven , Time dus...
Een klein overzichtje van de 20 Protourteams :
Er zijn er 10 die met Campagnolo gaan rijden namelijk :
Lampre Fondital - Wilier / Cofidis - Time / Boeygues Telecom - Time / Quick-Step - Specialized / Astana - BMC / Unibet - Canyon / Davitamon-Lotto - Ridley / Liquigas - Cannondale / Caisse d'Epargne - Pinarello / AG2R - Décathlon
9 ploegen met Shimano :
Rabobank - Colnago / Milram - Colnago / CSC - Cervélo / Discovery Channel - Trek / T-Mobile - Giant / Crédit Agricole - Look / Gerolsteiner - Specialized / La Française des Yeux - Lapierre / Euskaltel - Orbea
En dan 1 ploeg met het nieuwe Sramsysteem :
Saunier Duval - Scott
Qua continentale ploegen zoals hiervoor reeds vermeld :
Tiskoff - Colnago met Campagnolo Record (iemand enig idee of Panaria en Navigators ook nog met Colnago gaan rijden met Record ?) Ook Landbouwkrediet rijdt nog steeds met Colnago's afgemonteerd met Campa.
Chocolade Jacques met Eddy Merckx met Campa
Jartazi met Gianni Motta met Campa
Waarmee gaat Barloworld rijden nu Cannondale Liquigas sponsort ?
Om nog te reageren op een eerder bericht in dit topic : Aqua e Sapone reed vorig jaar met De Rosa met SHIMANO-onderdelen, dat vind ik persoonlijk wat spijtig, een De Rosa moet naar mijn mening gewoon met Campa zijn afgemonteerd...
Qua persoonlijke smaak vind ik van alle Protourteams de fiets van Astana de mooiste, ook de BMC-fiets waarmee Phonak dit jaar rondreed viel bij mij in de smaak...
Zelf reed ik in 2005 met Shimano Dura-ace 10 speed, dit jaar met Campagnolo Record 10-speed en ik denk er sterk aan om mij voor dit jaar het nieuwe Sram Forcesysteem aan te schaffen...

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 25 dec 2006 10:53

Navigators blijft op Colnago rijden, ik weet niet of ze op Campa rijden of Shimano.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

jopie89
Forum-lid

jopie89 27 dec 2006 12:30

Weet er iemand misschien een site waar je alle nieuwe truitjes van alle ploegen voor 2007 kan bekijken. Alvast bedankt!

casran
Forum-lid HC

casran 27 dec 2006 18:35

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 25 December 2006

Navigators blijft op Colnago rijden, ik weet niet of ze op Campa rijden of Shimano.

Navigators blijft met Colnago en met Campagnolo (groepen + wielen) rijden. En wellicht nog steeds Schwalbe, Stella Azzura + Thompson. Fi'zi:k komt bij hen als zadelsponsor wel te vervallen.
Als Navigators jeugdploeg rijden wij -al zijn renners vrij- officieel met Kuota, Shimano, Oval Concepts, Ergomo, Fi'zi:k en Maxxis banden. Enkele andere materiaalsponsors zijn nog in onderhandeling. Andere technische sponsors zijn TrainingPeaks, Compex, Excell Sport, Vermarc, Rudy Project, Nike, Sock Guy en Tacx.
Fiets Chocolade Jacques (moet weliswaar met Campagnolo wielen):
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

alfaboy_69
Forum-lid

alfaboy_69 28 dec 2006 01:29

Quoten: Origineel geplaatst door bikeboss op 17 December 2006

Waar Specialized standaard is afgemonteerd met Shimano, gaat op de QS-fietsen blijkbaar Record staan. Heeft de voorkeur van Boonen en Bettini hierin doorgewogen of zou Lefevre een persoonlijk contract hebben met Campagnolo, waarmee hij bij mijn weten al zijn hele carrière samenwerkt? Het betreft een nuchtere vaststelling zonder meer, zonder de intentie een zoveelste discussie Campa/Shimano op te zetten!

Specialized is al eerder in het profpeloton één jaar te bewonderen geweest met Campagnolo ten tijde van de Festinaploeg (na de beruchte dopingaffaire...) Ik dacht in het seizoen 1999...
Met welke fiets gaat Sven Vanthourenhout eigenlijk rijden vanaf 1 januari ? Een Ridley met Campagnolo zoals Berden & Vannoppen of verwar ik nu 2 ploegen met elkaar ?

paashaas
Forum-lid

paashaas 28 dec 2006 09:17

Vannoppen en Vanthourenhout rijden vanaf 1 januari bij Sunweb-Projob. Hier een foto van de fiets.
http://www.cyclingnews.com/newsphotos.p ... fitandbike
Berden heeft een persoonlijke sponsor, een eenmansploeg dus. Maar hij rijdt ook met Ridley en Campagnolo.

pantani
Forum-lid

pantani 28 dec 2006 09:25

Quoten: Origineel geplaatst door paashaas op 28 December 2006

Vannoppen en Vanthourenhout rijden vanaf 1 januari bij Sunweb-Projob. Hier een foto van de fiets.
http://www.cyclingnews.com/newsphotos.p ... fitandbike
Berden heeft een persoonlijke sponsor, een eenmansploeg dus. Maar hij rijdt ook met Ridley en Campagnolo.

Rij in net dezelfde kleuren!
il magnifico

pantani
Forum-lid

pantani 28 dec 2006 09:31

Quoten: Origineel geplaatst door Alfaboy_69 op 28 December 2006

Specialized is al eerder in het profpeloton één jaar te bewonderen geweest met Campagnolo ten tijde van de Festinaploeg (na de beruchte dopingaffaire...) Ik dacht in het seizoen 1999...

En Gerolsteiner dan?
(Cofidis heeft ook met sponsering gereden van Specialized,maar weet niet meer met de fietsen?)
In het mountenbiken Filip Meirhaeghe!(Vanavond de 1'ste aflevering trouwens over zijn "Comeback!"
il magnifico

alfaboy_69
Forum-lid

alfaboy_69 28 dec 2006 22:01

Quoten: Origineel geplaatst door pantani op 28 December 2006

En Gerolsteiner dan?

Gerolsteiner reed en rijdt nog wel met Specialized maar dan met Shimano afgemonteerd, ook Domina Vacanze ten tijde van wereldkampioen Cipollini reed ermee...
De combinatie Campagnolo - Specialized vind ik wat speciaal, net zoals de combinatie De Rosa - Shimano bij Acqua e Sapone vorig jaar (en mss ook dit jaar ????)

Plaats reactie