Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Museeuw racefiets

nieuweling
Forum-lid
Berichten: 557
Lid geworden op: 02 dec 2009 15:43

nieuweling 24 dec 2009 17:35

weer iets bijgeleerd :). Waarom voegen ze dan dat vlas toe in de voorvork? De voorvork is toch het belangrijkste voor stijfheid, of ben ik mis?

tom1
Forum-lid
Berichten: 373
Lid geworden op: 07 dec 2008 19:30

tom1 24 dec 2009 17:53

beter comfort
vangt beter de schokken op dan carbon.

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 24 dec 2009 18:29

tom° schreef:beter comfort
vangt beter de schokken op dan carbon.


Echt! Heb ik 8 pagina's voor niets gelezen? Maar ben dan ook maar een eenvoudige boekhouder ipv een techneut/constructeur.
What makes the boat go faster?

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16475
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 25 dec 2009 02:41

Amclassic-fan schreef:Vlas heeft juist een lagere dichtheid dan carbon (ong 30% lager). Echter de stijfheid en sterkte zijn pak 'm beet een factor 6 lager, waardoor als je iets even stijf (of sterk) van vlas wilt maken je product ong 4x zo zwaar is.


Kan jij nooit eens gewoon positief zijn?
Vlas weegt minder voor dezelfde massa als carbon, je kan er dus meer van gebruiken voor hetzelfde gewicht.

Op alle onderwerpen waar jij je mening geeft druipt je negatieve instelling af.
Hierboven valt dan nog mee, je zou kunnen denken dat het gewoon opbouwend is maar ik merk er toch een sarcastische ondertoon in.
I know myself like no one else
Nothing to defend

mikethebike
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 10 jan 2005 20:23

mikethebike 25 dec 2009 02:48

Livio Livius schreef:
de zwarten schreef:
mouse schreef:Museeuw moet rustig doorzetten, en als het mogelijk wordt een grotere ploeg sponsoren. Dan volgt de doorbraak vanzelf.


mooie woordspeling. Zijn er al wat langetermijn ervaringen met de vlasvezelframes? De 'specifications' op de (gelikte) website zijn, om het een beetje 'tongue-in-cheek' te zeggen: vaag: geen gewichten of cijfers, wel vage termen (thin wall technology, integrated seatpost) die niet echt bijdragen tot meer inzicht in het product.


Even een paar pagina terug lezen ;).


Dat wordt knap lastig als er veel berichten zijn geplaatst tussen 1-11 en december, maar die zijn helaas niet meer te lezen.
Beetje jammer van de moderator die deze berichten/discussie juist weghaald en alsmede de do's/don'ts om dit materiaal te gebruiken.
Zo boor je je forumleden met welkome informatie de grond in, hoopte dat de vrijheid van meningsuiting kon tegenwoordig.
Dit was een zinvolle discussie, maar jammer genoeg ziet niemand dit in!?
It's nice to be important, but it is more important to be nice.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 25 dec 2009 11:20

Er is helemaal niets verwijderd, het staat alleen in een ander topic: http://forum.fiets.nl/topic.asp?sort=&page=3&TID=35571

Eens zien welke ik op slot ga doen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

mouse
Forum-lid
Berichten: 686
Lid geworden op: 06 jan 2007 22:12

mouse 25 dec 2009 13:21

Uiteindelijk, laten we eerlijk zijn, is het meeste wat er over frames verteld wordt marketing. Verkoopspraatjes; dit geldt voor de gehele industrie. En als er niets te vertellen is, de aandacht afleiden en beginnen leuteren over emotie. Net zoals in de autoindustrie, niets nieuws, gewoon marketing en reclame.

Koop wat je graag ziet, al dan niet rekening houdend met gewicht, comfort, geometrie, design en een subjectieve coolfactor.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16475
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 25 dec 2009 21:10

mouse schreef:Uiteindelijk, laten we eerlijk zijn, is het meeste wat er over frames verteld wordt marketing. Verkoopspraatjes; dit geldt voor de gehele industrie. En als er niets te vertellen is, de aandacht afleiden en beginnen leuteren over emotie. Net zoals in de autoindustrie, niets nieuws, gewoon marketing en reclame.

Koop wat je graag ziet, al dan niet rekening houdend met gewicht, comfort, geometrie, design en een subjectieve coolfactor.


Dat is wat ik hier ook al de gehele tijd probeer duidelijk te maken.
Het is veel belangrijker om goed op je fiets te zitten, je goed op je fiets te voelen dan alle cijfertjes die er over je fiets al dan niet te schrijven of te vertellen zijn.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie