Museeuw racefiets
-
- Forum-lid
weer iets bijgeleerd . Waarom voegen ze dan dat vlas toe in de voorvork? De voorvork is toch het belangrijkste voor stijfheid, of ben ik mis?
-
- Forum-lid HC
tom° schreef:beter comfort
vangt beter de schokken op dan carbon.
Echt! Heb ik 8 pagina's voor niets gelezen? Maar ben dan ook maar een eenvoudige boekhouder ipv een techneut/constructeur.
What makes the boat go faster?
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Amclassic-fan schreef:Vlas heeft juist een lagere dichtheid dan carbon (ong 30% lager). Echter de stijfheid en sterkte zijn pak 'm beet een factor 6 lager, waardoor als je iets even stijf (of sterk) van vlas wilt maken je product ong 4x zo zwaar is.
Kan jij nooit eens gewoon positief zijn?
Vlas weegt minder voor dezelfde massa als carbon, je kan er dus meer van gebruiken voor hetzelfde gewicht.
Op alle onderwerpen waar jij je mening geeft druipt je negatieve instelling af.
Hierboven valt dan nog mee, je zou kunnen denken dat het gewoon opbouwend is maar ik merk er toch een sarcastische ondertoon in.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid
Livio Livius schreef:de zwarten schreef:mouse schreef:Museeuw moet rustig doorzetten, en als het mogelijk wordt een grotere ploeg sponsoren. Dan volgt de doorbraak vanzelf.
mooie woordspeling. Zijn er al wat langetermijn ervaringen met de vlasvezelframes? De 'specifications' op de (gelikte) website zijn, om het een beetje 'tongue-in-cheek' te zeggen: vaag: geen gewichten of cijfers, wel vage termen (thin wall technology, integrated seatpost) die niet echt bijdragen tot meer inzicht in het product.
Even een paar pagina terug lezen .
Dat wordt knap lastig als er veel berichten zijn geplaatst tussen 1-11 en december, maar die zijn helaas niet meer te lezen.
Beetje jammer van de moderator die deze berichten/discussie juist weghaald en alsmede de do's/don'ts om dit materiaal te gebruiken.
Zo boor je je forumleden met welkome informatie de grond in, hoopte dat de vrijheid van meningsuiting kon tegenwoordig.
Dit was een zinvolle discussie, maar jammer genoeg ziet niemand dit in!?
It's nice to be important, but it is more important to be nice.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Er is helemaal niets verwijderd, het staat alleen in een ander topic: http://forum.fiets.nl/topic.asp?sort=&page=3&TID=35571
Eens zien welke ik op slot ga doen.
Eens zien welke ik op slot ga doen.
Uiteindelijk, laten we eerlijk zijn, is het meeste wat er over frames verteld wordt marketing. Verkoopspraatjes; dit geldt voor de gehele industrie. En als er niets te vertellen is, de aandacht afleiden en beginnen leuteren over emotie. Net zoals in de autoindustrie, niets nieuws, gewoon marketing en reclame.
Koop wat je graag ziet, al dan niet rekening houdend met gewicht, comfort, geometrie, design en een subjectieve coolfactor.
Koop wat je graag ziet, al dan niet rekening houdend met gewicht, comfort, geometrie, design en een subjectieve coolfactor.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
mouse schreef:Uiteindelijk, laten we eerlijk zijn, is het meeste wat er over frames verteld wordt marketing. Verkoopspraatjes; dit geldt voor de gehele industrie. En als er niets te vertellen is, de aandacht afleiden en beginnen leuteren over emotie. Net zoals in de autoindustrie, niets nieuws, gewoon marketing en reclame.
Dat is wat ik hier ook al de gehele tijd probeer duidelijk te maken.
Het is veel belangrijker om goed op je fiets te zitten, je goed op je fiets te voelen dan alle cijfertjes die er over je fiets al dan niet te schrijven of te vertellen zijn.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend