Over de wielersport en zijn beoefenaars.

WK salzburg

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 26 sep 2006 18:36

Eerlijk gezegd ontging het mij totaal waarom de Nederlanders op kop zouden moeten rijden. Wij hebben geen sprinter zoals Boonen, dus zou ik als NLder gewoon de kat uit de boom hebben gekeken en mijn krachten gespaard voor een vluchtpoging. Laat de ploegen die zo'n sprintkanon hebben maar de toon aangeven. Zij hebben een kans in de eindfase, wij met ons ploegje totaal niet. Ach, zonder sprinters ben je kansloos op zo'n parkoers dat toch niet selectief genoeg bleek te zijn. In het begin werd er gereden als bejaarde toeristen, men mocht eens moe worden! Waarom niet vroeg de beuk erin en zien wie er dan overblijven! Een knallende afvalrace maken met veel vluchtpogingen . Dan blijven de echte sterke coureurs over. Maar nee, zoals gewoonlijk wachten tot de laatste paar ronden. Nee, wat mij betreft was het weer een " bekeken " race. 
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

delirium
Forum-lid

delirium 26 sep 2006 19:30

Quoten: Origineel geplaatst door Marconi op 26 September 2006

Eerlijk gezegd ontging het mij totaal waarom de Nederlanders op kop zouden moeten rijden. Wij hebben geen sprinter zoals Boonen, dus zou ik als NLder gewoon de kat uit de boom hebben gekeken en mijn krachten gespaard voor een vluchtpoging. Laat de ploegen die zo'n sprintkanon hebben maar de toon aangeven. Zij hebben een kans in de eindfase, wij met ons ploegje totaal niet. Ach, zonder sprinters ben je kansloos op zo'n parkoers dat toch niet selectief genoeg bleek te zijn. In het begin werd er gereden als bejaarde toeristen, men mocht eens moe worden! Waarom niet vroeg de beuk erin en zien wie er dan overblijven! Een knallende afvalrace maken met veel vluchtpogingen . Dan blijven de echte sterke coureurs over. Maar nee, zoals gewoonlijk wachten tot de laatste paar ronden. Nee, wat mij betreft was het weer een " bekeken " race. 

Nou, ik weet niet of ik dezelfde race gezien heb die jij zag...?
Vanaf halverwege heb ik ingeschakeld, en ik heb me dikwijls verheugd dat ik tenminste in een luie zetel zat. Elke keer die tiefenberg zo opknallen, jawadde. En ik denk dat er geen moment geweest is dat er geen aanval was.... Italianen die om de beurt gaan, altijd wat andere rakkers erbij.... en maar geven en doen. Voor een WK was dit een uitermate animerende race me dunkt. Op dit parcours hebben de renners er deze keer echt iets aan gedaan om het spannend te maken. En tja dat parcours? Er is al zoveel over gezegd, maar ge kunt niet gaan zeggen dat makkelijk was, rekening houdend met het feit dat het 262km lang was. Als kleppertjes als Gilbert en Devolder erdoor zitten aan het eind, dan heeft het parcours gedaan wat het moest doen. Het kaf van het koren scheiden.

timowr
Forum-lid

timowr 26 sep 2006 20:22

Quote: Origineel geplaatst door pantani op 26 September 2006
De Zimbambwanen na 3ronden eraf!1zei:80km/h.bergaf!!Zo rap heb ik zelfs me de auto nooit gereden!!En..er zaten dan ook nog bochten in!!Ze hadden zelfs nooit zo'n hoge bergen gezien!Wat zouden ze zeggen in de Alpen?

Wat een onzinnige opmerking. Je weet niets van dat land zeker? Het hoogste punt van Zimbabwe is de Inyangani van 2592 meter hoog. Die ligt in het Chimanimani gebergte...

pantani
Forum-lid

pantani 26 sep 2006 20:42

Weet niet!Maar stond in de krant!(Het Laatste Nieuws en zal in nog kranten staan denk ik?)
Zal weer aan het zeveren zijn?-Hoop dat er nog iemand dit heeft gelezen?
il magnifico

contador120
Forum-lid

contador120 26 sep 2006 21:59

Quote: Origineel geplaatst door pantani op 26 September 2006
Weet niet!Maar stond in de krant!(Het Laatste Nieuws en zal in nog kranten staan denk ik?)Zal weer aan het zeveren zijn?-Hoop dat er nog iemand dit heeft gelezen?

Het Laatste Nieuws
Haal uit die krant nooit je informatie.

groenespicht
Forum-lid

groenespicht 27 sep 2006 00:46

Quoten: Origineel geplaatst door pantani op 26 September 2006

De Zimbambwanen na 3ronden eraf!
1zei:80km/h.bergaf!!Zo rap heb ik zelfs me de auto nooit gereden!!En..er zaten dan ook nog bochten in!!
Ze hadden zelfs nooit zo'n hoge bergen gezien!Wat zouden ze zeggen in de Alpen?

Tja, wat komen die doen op een WK?? Net als die zwemmer van een paar jaar geleden op de Olympische spelen, waar kwam ie ook al weer vandaan? Of Eddie the Eagle als schansspringer. Met alle respect maar het is leuk voor de jongens om eens hier te zijn geweest...maar wat moeten die nu hier komen doen? Toch niet voor hun soapserie oefenen en opnamen maken. Da's rijkelijk overdreven, of zie ik het verkeerd?
*** Pinarello Prince Tribute to the Green***
*** Focus Black Raider Limited Edition ***
Niet het talent, de snelheid, de kracht bepaald of je overwint.
Alfa hulp? JA...de 24 in een krat uit Schinnen...

groenespicht
Forum-lid

groenespicht 27 sep 2006 00:53

En als ze al bergen hebben zullen er geen mooie wegen zijn waar ze gaan trainen en wedstrijd rijden 

timowr
Forum-lid

timowr 27 sep 2006 00:59

Quote: En als ze al bergen hebben
...We hebben toch al vastgesteld dat ze bergen hebben tot boven de 2500 meter?

Quote: zullen er geen mooie wegen zijn waar ze gaan trainen en wedstrijd rijden
Dat is een vooroordeel zonder feitelijke onderbouwing.

groenespicht
Forum-lid

groenespicht 27 sep 2006 01:17

Misschien Timo WR, waarom laten ze zich dan zo snel er vanaf rijden en zien we ze niet in het peloton? Begrijp me niet verkeerd, niets tegen die gasten, maar uitblinken of aanklampen kunnen ze blijkbaar niet.

timowr
Forum-lid

timowr 27 sep 2006 01:24

Ik heb het niet over hun prestaties als renners maar over jouw vooroordelen jegens hun land. De Japanners bakten er ook niets van. Hebben die dus ook geen asfaltwegen en hoogtverschillen?

ted038
Forum-lid

ted038 27 sep 2006 01:53

Quoten: Origineel geplaatst door TimoWr op 26 September 2006

Ik heb het niet over hun prestaties als renners maar over jouw vooroordelen jegens hun land. De Japanners bakten er ook niets van. Hebben die dus ook geen asfaltwegen en hoogtverschillen?

beetje aan 't "zuigen" ???
als die beste renners van dat land zelf de indruk wekken nog nooit in de bergen gefietst te hebben .... Dan zou je dus duidelijk de indruk kunnen krijgen dat deze dan ook nooit in de bergen gefietst heeft
postamble();

Plaats reactie