Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Landis positief getest

sjezer
Forum-lid

sjezer 04 aug 2006 12:11

Als je Armstrong z'n boeken leest, weet je dat hij op jonge leeftijd al supertesten aflegde. Hele grote longinhoud, bij hoge inspanning relatief weinig verzuren (zoals hij schrijft: tot 25 minder melkzuurproductie dan andere toppers) en een lichaam dat geschikt is voor zware duursport. Hij deed vroeger triathlons. Daar was hij erg gespierd in zijn bovenlijf van geworden. Zie maar de foto's van zijn wereldkampioenschap. Door zijn kanker is veel spiermassa ingeteerd en niet teruggekomen (bovenlijf heeft 'ie ook niet meer zo getraind). Dus vooral zeggen dat hij al heel veel talent had...

max29
Forum-lid

max29 04 aug 2006 12:28

Quoten: Origineel geplaatst door sjezer op 03 Augustus 2006

Als Landis nu sinthetisch testosteron in zijn bloed heeft, blijft hij dan zijn onschuld volhouden? Mij lijkt dat onmogelijk! Zo'n test liegt toch niet...

Bij bodybuilders er wel een T\E van tot 100-1 mogelijk. Die gasten           liggen  gemiddeld op 80-1 . Als de waarde 11\1 is dan zegt  dat niet alles         

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 04 aug 2006 12:57

Quoten: Origineel geplaatst door max29 op 04 Augustus 2006

Als Landis nu sinthetisch testosteron in zijn bloed heeft, blijft hij dan zijn onschuld volhouden? Mij lijkt dat onmogelijk! Zo'n test liegt toch niet...

Bij bodybuilders er wel een T\E van tot 100-1 mogelijk. Die gasten           liggen  gemiddeld op 80-1 . Als de waarde 11\1 is dan zegt  dat niet alles         

jA? MAAR IS DIT OP NATUURLIJKE WIJZE , als er nu één soort mensen van slikken en spuiten verdacht ( gezien de positieve gevallen en ook de vele getuigenissen van (ex)bodybuilders) worden zijn het toch wel bodybuilders!
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

lazo
Forum-lid

lazo 04 aug 2006 14:07

Quoten: Origineel geplaatst door fiedoo op 04 Augustus 2006

Quoten: Origineel geplaatst door max29 op 04 Augustus 2006

jA? MAAR IS DIT OP NATUURLIJKE WIJZE , als er nu één soort mensen van slikken en spuiten verdacht ( gezien de positieve gevallen en ook de vele getuigenissen van (ex)bodybuilders) worden zijn het toch wel bodybuilders!

ja das echt waar,die mannen pakken producten alsof ze ne frit gaat eten of zo.Daarom ben ik nie echt tegen doping(meer) bij wielrenners,deze worden bij de minste prutske geviseerd terwijl bij andre sporten er a volonté gepakt word alsof het niks is en daar zegt men TOTAAL niks, van terwijl bij wielrenners al gewoon een vitamine pil of zo DOPING is.Deze sport word gewoon 10 maal erger geviseerd!

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 04 aug 2006 14:25

Nie echt tegen doping? en het competitie vervalsend effect dan? en wie het meeste en de beste doping (dus wie het meeste geld heeft) neemt wint dus ( behalve als hij zoals Tom Simpson en de vele EPO-doden in de jaren negentig doodvalt natuurlijk of een behandeling tegen kanker ( groeihormonen, anabolica) krijgt)!!!.
En in ons vrouwenwielrennen duiken de eerste vrouwtjes met baard en snor opmet een stem zo diep als de zee!!
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

lazo
Forum-lid

lazo 04 aug 2006 14:45

Nie echt tegen doping? en het competitie vervalsend effect dan? en wie het meeste en de beste doping (dus wie het meeste geld heeft) neemt wint dus ( behalve als hij zoals Tom Simpson en de vele EPO-doden in de jaren negentig doodvalt natuurlijk of een behandeling tegen kanker ( groeihormonen, anabolica) krijgt)!!!.
En in ons vrouwenwielrennen duiken de eerste vrouwtjes met baard en snor opmet een stem zo diep als de zee!!

ik vind dat men iedereen moet laten doen,ik ben er zeker van dat er de mannen die der nu uitsteken nog altijd de beste zullen zijn.

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 04 aug 2006 15:01

Als sporters zoals Pinocchio reageerden als ze  leugens vertelden dan liep 90 rond met een heel lange neus! Leuk peloton ! Kan je met recht zeggen: Hij won met een neuslengte.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

motta
Forum-lid

motta 04 aug 2006 16:01

de hipocrisie van het wereldje stoort mij inderdaad ook enorm. Respect daarom voor mensen als Berden en Meirhaege alhoewel zij ook maar eenmalig gebruik toegaven. Misschien is er een kentering op komst : Mart Smeets, die deze week te gast was bij Jan Leyers in Zomer 2006, beweerde dat je geen tour kan rijden op een broodje kaas ...    Als je het mij vraagt is er wel nog een ruime marge tussen een broodje kaas en alles wat toegelaten is, om nog maar te zwijgen over de middelen/produkten die nu in omloop zijn.
Motta

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 04 aug 2006 16:13

Quoten: Origineel geplaatst door lazo op 04 Augustus 2006

ik vind dat men iedereen moet laten doen,ik ben er zeker van dat er de mannen die der nu uitsteken nog altijd de beste zullen zijn.

't is natuurlijk nog altijd geen antwoord op mijn email!

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 04 aug 2006 16:53

Ik snap niet hoe Mart Smeets tot die uitlatingen komt. Hij heeft nooit serieus gefietst, hij kan enkel andere een beetje napraten.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

intersantos
Forum-lid

intersantos 04 aug 2006 17:16

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 04 Augustus 2006

Ik snap niet hoe Mart Smeets tot die uitlatingen komt. Hij heeft nooit serieus gefietst, hij kan enkel andere een beetje napraten.

Iemand die als journalist al zo veel jaar intensief de wielersport volgt, weet echt wel waar hij over praat!

lazo
Forum-lid

lazo 04 aug 2006 17:20

Quoten: Origineel geplaatst door lazo op 04 Augustus 2006

't is natuurlijk nog altijd geen antwoord op mijn email!

ja als er véél geld mee gemoeid is,dan begrijp ik het wel van die competitievervalsing,maar toch ben ik voor doping omdat er dan geen speculaties niemeer zijn van pakken of nie pakken,en de beste blijft de beste met of zonder doping,diegene die zeggen dat die mannen' zo opvallend hard rijden'gebruiken enkel maar excuuskes.

Plaats reactie