Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Hoe hard rijdt de gemiddelde toerrijder?

b-j
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 mei 2009 17:38

b-j 19 mei 2009 15:38

Ik rij over een rondje van 50 km met een gemiddelde van 29,7 km/u

moustache
Forum-lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 15 jun 2007 16:39

moustache 19 mei 2009 15:45

B-J schreef:Ik rij over een rondje van 50 km met een gemiddelde van 29,7 km/u


Niet toevallig 29,70516 ??? ;) (zie column van Mathieu Heijboer op pag. 8 van dit topic)

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 19 mei 2009 16:07

Eergisteren was mijn ergernis weer een groepje van zeven fietsers die mij inhaalden met een gangetje net drie/vier kilometer per uur harder dan ik zelf op dat moment reed. Ik haakte in en na een kilometer of vier begon het gezeik: ik moest meedraaien. De logica ontgaat mij volkomen. Ze passeren mij met hun snelheid dus feitelijk zouden ze mij niet nodig moeten hebben voor dat tempo. Als ze mij echt nodig hebben voor die snelheid dan reden ze te hard toen zij mij passeerden. Ik deed maar gewoon alsof ik dom was en hun Frans sowieso niet verstond. Met nog 80 km te gaan en geen idee waar onze wegen zouden scheiden had ik absoluut geen zin om energie voor hun te verspillen.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
jpp
Forum-lid
Berichten: 645
Lid geworden op: 28 feb 2009 16:14
Locatie: Velp Gld.
Contact

Gebruikersavatar jpp 19 mei 2009 23:01

Good for you Timo! Als die Frogs zich zonodig moeten uitsloven om je lekker hard voorbij te kachelen, dan ga jij lekker in het wiel zitten ... Mijn idee! Hahaaaa!
... más allá ...

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 21 mei 2009 02:51

Hoe hard rijdt de gemiddelde toerrijder?
De meeste antwoorden in dit topic beantwoorden de vraag: wat is de gemiddelde snelheid van een toerrijder?

Als ik zelf heel hard rijdt dan is het vals plat omlaag met wind in de rug. In een echte afdaling GA ik heel hard maar daar doe ik dan zelf niet zo heel veel aan.
Als ik dus op die gelukkige momenten heel hard rij dan haal ik wel eens 55 km/u op mijn teller, en dan staat er echt een harde rugwind en is vals plat iets van -3%. Dan hoor ik bijna niets anders meer dan windruis in mijn oren en vraag ik me af hoe die profs in godsnaam nog onderling kunnen communiceren. Ook vraag ik dan me af wat voor een buitenaardse wezens die prof-tijdrijders zijn die een tijdrit met een gemiddelde van boven de 50km/u kunnen afleggen, met bochten en klimmetjes.

Vorig jaar reed ik ook een keer hard vanuit Battice over de N627 richting Eisden en daar gaat het altijd hard. Met mijn toermakkers reden we als in een ploegentijdrit zo rond de 55, en we deden ons best om nog harder te gaan. En toen hoorde ik een brommer van achteren naderen, de brommer passeerde ons en achter de brommer fietste Karsten Kroon, hij pedaleerde op zijn gemak met de handjes losjes op het stuur. Hij keek ons aan en ik zag hem denken: wat zitten die zich uit te sloven.

Dus hoe hard rijdt de gemiddelde toerrijder? Eigenlijk niet zo hard.
Afbeelding

chevalier
Forum-lid
Berichten: 876
Lid geworden op: 25 jun 2005 02:45

chevalier 21 mei 2009 23:05

Maar achter een brommert rij je uit de wind, lekker puh zal Karsten wel gedacht hebben.

johanandijk
Forum-lid
Berichten: 457
Lid geworden op: 10 mar 2009 20:04
Locatie: Andijk

johanandijk 21 mei 2009 23:14

mister bean kan ook heel hard fietsen zag ik vorige week!!

ik rij gemiddeld rond de 30 km/u, vandaag ook weer richting volendam met veel wind met zijn tween op kop van het peleton van 2 ;) met 28,9 gemiddeld. was wel zeuren hier en daar met auto's die niet op wilde schieten, en ook de dijk in volendam hebben we moeten wandelen.
trainen als een beest vreten als een dykwerker. http://www.twitter.com/jjberga" onclick="window.open(this.href);return false;

simic
Forum-lid
Berichten: 1338
Lid geworden op: 22 jan 2008 19:45

simic 21 mei 2009 23:14

ericpeters schreef: Vorig jaar reed ik ook een keer hard vanuit Battice over de N627 richting Eisden en daar gaat het altijd hard. Met mijn toermakkers reden we als in een ploegentijdrit zo rond de 55, en we deden ons best om nog harder te gaan. En toen hoorde ik een brommer van achteren naderen, de brommer passeerde ons en achter de brommer fietste Karsten Kroon, hij pedaleerde op zijn gemak met de handjes losjes op het stuur. Hij keek ons aan en ik zag hem denken: wat zitten die zich uit te sloven.



Dat stuk fietsen is alleen fijn als het niet druk is, en bijna bij Battice is de weg super slecht. Je kunt er inderdaad flink snelheid maken;)

kalkaanslag
Forum-lid
Berichten: 206
Lid geworden op: 08 aug 2006 13:15

kalkaanslag 26 mei 2009 17:18

johanandijk schreef:mister bean kan ook heel hard fietsen zag ik vorige week!!

ik rij gemiddeld rond de 30 km/u, vandaag ook weer richting volendam met veel wind met zijn tween op kop van het peleton van 2 ;) met 28,9 gemiddeld. was wel zeuren hier en daar met auto's die niet op wilde schieten, en ook de dijk in volendam hebben we moeten wandelen.


Was je bezig met een D1 training? :P

rogi
Forum-lid
Berichten: 171
Lid geworden op: 01 mar 2009 22:46

rogi 26 mei 2009 18:11

Wat een verknipt topic. De meesten hebben het over met welke snelheid ze zelf rijden, maar ik denk dat geen van hen zichzelf beschouwd als de gemiddelde toerrijder. Wat is dat eigenlijk voor iemand? Heb je hem al eens rond zien rijden en waar herken je hem dan aan? : /

Geef het topic een andere naam, of de TS moet eens duidelijk formuleren met wat hij bedoeld met zijn "gemiddelde toerrijder" en het doel van zijn vraag.

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 26 mei 2009 18:25

@Rogi: het topic is 3 jaar oud, en recentelijk weer uit de mottenballen gesleurt. Denk niet dat een hernoeming nuttig is. En veel mensen beschouwen zichzelf als het centrum van het universum, dus dat hun antwoorden betrekking hebben op hun eigen presteren mag geen verbazing heten. ;)

Op de vraag van het topic had ik al antwoord gegeven.

rogi
Forum-lid
Berichten: 171
Lid geworden op: 01 mar 2009 22:46

rogi 26 mei 2009 18:54

@Corniel: Toerrijders heb je in alle soorten en maten, van jong tot oud, van dauwtrappers tot imaginaire finishrijders bij ieder reflectorpaaltje (is dat nog wel toerrijden? ;) ). Dat geef jij ook aan in jouw antwoord, net als een paar andere forumleden en het leuke artikel van Heijboer (schrijf ik het wel goed?) sluit daar ook bij aan. De topicvraag is dan ook niet te beantwoorden aangezien de gemiddelde toerrijder niet bestaat.

Dus mijn advies, als je je ergens mee wil meten, doe dat dan met je fietsmaten (leuk, beetje competitief) of door je met jezelf te vergelijken waar je bijvoorbeeld vorig jaar stond. Anders moet je toch echt wedstrijden gaan rijden en ben je toerrijder af.

Plaats reactie