Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Fietsnieuws 2007

sjezer
Forum-lid
Berichten: 1149
Lid geworden op: 03 aug 2005 08:14

sjezer 22 jul 2006 19:50

Is wel gevaarlijk om met het regelement te spelen. Voor hetzelfde geld wordt Landis' fiets afgekeurd.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 22 jul 2006 19:53

Quoten: Origineel geplaatst door sjezer op 22 Juli 2006

Is wel gevaarlijk om met het regelement te spelen. Voor hetzelfde geld wordt Landis' fiets afgekeurd.

De discussie zou vandaag gevoerd geweest zijn met een UCI-commissaris, en zou pas gevolg krijgen als een concurrent klacht indient. De kans dat iemand dat zal doen is vrijwel nihil uiteraard.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

_pfw_
Forum-lid
Berichten: 1164
Lid geworden op: 01 aug 2004 16:18

_pfw_ 22 jul 2006 20:16

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 17 Juli 2006


 
 Alleen legt Campa de klemtoon bij de compact, die Shimano verwaarloost.
 

Shimano breidt het aantal beschikbare compact cranks nog wel wat uit. Eentje op Tiagra niveau (FC4550) en eentje op 105 niveau (FC-600) komen er per september naast de al beschikbare FC-R700.

sjezer
Forum-lid
Berichten: 1149
Lid geworden op: 03 aug 2005 08:14

sjezer 22 jul 2006 22:52

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 22 Juli 2006


Quoten: Origineel geplaatst door sjezer op 22 Juli 2006

Is wel gevaarlijk om met het regelement te spelen. Voor hetzelfde geld wordt Landis' fiets afgekeurd.

De discussie zou vandaag gevoerd geweest zijn met een UCI-commissaris, en zou pas gevolg krijgen als een concurrent klacht indient. De kans dat iemand dat zal doen is vrijwel nihil uiteraard.

Serieus? Als je als kanshebber nog een mogelijkheid hebt om de Tour te winnen, kan ik me voorstellen dat je over gaat op minder vriendelijke middelen om die kans te verzilveren. Volgens mij rijdt CSC ook met aparte cranks. In elk geval met dichte bladen en een carbon geheel.

bommie
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 jul 2005 19:43

bommie 25 jul 2006 01:13

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 17 Juli 2006


Je blijft me verbazen, XLR8R. Als ik die fiets op www.fiets.nl bekijk, zie ik toch gewoon Hyperons erin zitten. Meer nog, er komen in 2007 geen nieuwe Neutrons; integendeel, er wordt over nagedacht om de Neutrons op termijn uit het gamma te nemen. Voor 2007 verandert er niets in het Campa-wielengamma (muv. de nieuwe Khamsin, die er deze maand is, en de nieuwe Record naven).

Vreemd, ik heb toch ergens gelezen dat er een nieuwe top alu wielset komt, de Shamal Ultra, met carbon naven die 1395 gram moet gaan wegen.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 25 jul 2006 01:48

Quoten: Origineel geplaatst door Bommie op 24 Juli 2006

Vreemd, ik heb toch ergens gelezen dat er een nieuwe top alu wielset komt, de Shamal Ultra, met carbon naven die 1395 gram moet gaan wegen.

Het heeft me ook danig verbaasd, omdat Campagnolo mij nog maar enkele weken geleden bevestigde dat er geen wijzigingen in de wielensets zouden komen. Nu, die Shamal Ultra komt er zeker nog niet tegen begin 2007, want ie staat nog niets eens op mijn orderlijst... beetje eigenaardige communicatie dus; ik hoor het een dezer dagen wel eens na.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

bommie
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 jul 2005 19:43

bommie 25 jul 2006 10:29

Ik mag toch hopen dat die goudkleurige versie niet de enige kleur wordt.
Edit: Ik zag nu pas dat de post van XLR8R ook over deze wielen ging. Ben in ieder geval niet de enige die de kleuren lelijk vind.

rombaft
Forum-lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 14 jun 2006 21:10

rombaft 25 jul 2006 11:49

Quoten: Origineel geplaatst door Bommie op 25 Juli 2006


Ik mag toch hopen dat die goudkleurige versie niet de enige kleur wordt.
Edit: Ik zag nu pas dat de post van XLR8R ook over deze wielen ging. Ben in ieder geval niet de enige die de kleuren lelijk vind.

zeker niet, zo'n goudkleurige toestanden zouden er onder mijn fiets niet ondrekomen

bommie
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 jul 2005 19:43

bommie 25 jul 2006 15:36

Zag op de website van campagnolo een press release over de Chorus en Record groep (met gewichtsbesparingen) en over de nieuwe Shamal Ultra wielen. Komen dus alleen in de 'prachtige' gouden kleur. Ik zeg altijd: best mooi, als je ervan houdt...

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 26 jul 2006 02:10

Quote: Origineel geplaatst door sjezer op 22 Juli 2006
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 22 Juli 2006Quoten: Origineel geplaatst door sjezer op 22 Juli 2006 Is wel gevaarlijk om met het regelement te spelen. Voor hetzelfde geld wordt Landis' fiets afgekeurd. De discussie zou vandaag gevoerd geweest zijn met een UCI-commissaris, en zou pas gevolg krijgen als een concurrent klacht indient. De kans dat iemand dat zal doen is vrijwel nihil uiteraard.
Serieus? Als je als kanshebber nog een mogelijkheid hebt om de Tour te winnen, kan ik me voorstellen dat je over gaat op minder vriendelijke middelen om die kans te verzilveren. Volgens mij rijdt CSC ook met aparte cranks. In elk geval met dichte bladen en een carbon geheel.



Dan ga ik klachten indienen tegen iedereen die met Cosmic Carbone / Bontrager Aeolus wielen rijdt
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Plaats reactie