Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Jan Janssen

marcjanssen
Forum-lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 02 aug 2006 18:49

marcjanssen 12 aug 2006 17:51

Quoten: Origineel geplaatst door Campa201 op 11 Augustus 2006

Ik zit te denken om een Jan Janssen Parijs Nice te kopen en heb op de site bij de configurator gekeken en snap 1 ding hiervan niet.Je hebt ook een onderdeel kleuren. Hoe weet je nou hoe de fiets er uit gaat zien als je de kleuren en hoe het eindresultaat is niet kunt bekijken. Dan kan je toch geen kleur uitkiezen???


hey
je kunt de kleuren wel zien. je kunt bij iedere fiets kiezen uit de kleuren van alle andere modellen. dus moet je die gewoon eff bekijken. dus als je de parijs nice koopt kun je hem ook eruit laten zien als de vector. het kost alleen wat extra.
groetjes marc

_pfw_
Forum-lid
Berichten: 1164
Lid geworden op: 01 aug 2004 16:18

_pfw_ 12 aug 2006 18:35

Quoten: Origineel geplaatst door mkramers op 07 Augustus 2006


hi ik rij zelf op een janjansen vector
maar ik vind de janjansen echt extreem slappe frames maken.
wat vinden jullie hier van  


Ik heb nog even de stijfheidsmetingen van de Vector nagekeken:torisiestijfheid: 107 Nmvorkstijfheid: 68bracketstijfheid: 53
Daarmee is het gewoon een stijf frame. Als je die extreem slap vindt, wordt het heel moeilijk om een fiets te vinden die wel stijf is.
Maar ja, als het om een gevoel gaat, kan het ook in je hoofd zitten.(of misschien is er iets mis met je wielen ofzo).

coureurke01
Forum-lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 26 nov 2005 17:25

coureurke01 12 aug 2006 21:29

Quoten: Origineel geplaatst door mkramers op 07 Augustus 2006


hi ik rij zelf op een janjansen vector
maar ik vind de janjansen echt extreem slappe frames maken.
wat vinden jullie hier van  


Ik heb vorig jaar en het jaar daarvoor met een vector gereden en in vergelijking met m'n ridley Boreas van nu is de vector echt een stijf frame. Ik was er zeer tevreden over en ga binnen anderhalf jaar terug één kopen wss dan een magic.
Ik was 2 jaar geleden bij JJ terecht gekomen omdat het onze clubfietsen zijn ;). Ik heb nu een boreas zoals eerder vermeld en ik vond de vector véél beter rijden (boreas wel mooier).
Ik von het een super frame. Hij was afgemonteerd met ultegra 9s en ritchey Pro onderdelen. was standaard afmontage. Voor een hele mooie prijs (zoals iedereen die een clubfiets kan kopen)

mkramers
Forum-lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 21 jul 2006 02:03

mkramers 13 aug 2006 14:03

Quoten: Origineel geplaatst door *PFW* op 12 Augustus 2006


Quoten: Origineel geplaatst door mkramers op 07 Augustus 2006


hi ik rij zelf op een janjansen vector
maar ik vind de janjansen echt extreem slappe frames maken.
wat vinden jullie hier van  


Ik heb nog even de stijfheidsmetingen van de Vector nagekeken:torisiestijfheid: 107 Nmvorkstijfheid: 68bracketstijfheid: 53
Daarmee is het gewoon een stijf frame. Als je die extreem slap vindt, wordt het heel moeilijk om een fiets te vinden die wel stijf is.
Maar ja, als het om een gevoel gaat, kan het ook in je hoofd zitten.(of misschien is er iets mis met je wielen ofzo).


hi
met mijn wielen is niks aan de hand (Echt)carbon wielen  .
maar ik heb van meer mensen uit mijn ploeg gehoord die op zo'n vector rijden dat ze het een slap frame vinden.
Ik heb wel de grootste maat mischien ligt het daar aan, Maar echt supper stijf vind ik de jj niet

hagalicious
Forum-lid
Berichten: 205
Lid geworden op: 07 jun 2006 21:58

hagalicious 13 aug 2006 20:41

wat zou een equipe maat 60 afgemonteerd met ritchey wcs, campa record en campa eurus 2006 wegen?

macgiven
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 14 aug 2006 14:30

macgiven 14 aug 2006 15:29

Beste JJ liefhebbers,
Mooi om alle foto's te zien, maar willen jullie frame-maat met CC of CT erbij zetten: bijv. 62 CT oid....
Dank, ik volg nu de forums voor een frame geschikt voor mijn lengte (1.93m, met lengte vooral in de benen :-(  )met voldoende stijfheid en de look moet goed zijn. Zie veel mooie frames in 56 cm, maar met 62 of meer is het een uitgerekte fout van Photoshop:_) Ben heel benieuwd hoe een grote Equipe presteert en eruit ziet?

roadwinner
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 apr 2006 16:01

roadwinner 14 aug 2006 21:19

Mijn Equipe is een maatje 60, ben zelf 1,89 en twijfelde tussen 60 en 62, uiteindelijk is de 60 prima, net wat minder gestrekt en wat meer controle. Frame is strak. Equipe is volgens mij stijver dan Vector, en 1 van de weinige lichte frames die tot de grote maten toe stijf is weet ik van een aantal Equipe rijders met de grootste maat

Gebruikersavatar
antoni
Forum-lid
Berichten: 510
Lid geworden op: 15 jul 2005 00:10

Gebruikersavatar antoni 14 aug 2006 21:47

Mijn Vector is CT 55 en is dus een maatje 53.
Ik ben 1,77 mtr.
Specialized Tarmac SL6 Disc
Jan Janssen Vector

hagalicious
Forum-lid
Berichten: 205
Lid geworden op: 07 jun 2006 21:58

hagalicious 15 aug 2006 21:25

bij bontekoe kan je nu fietsen kopen emt 20 korting!
Ik ben van plan ALS ik er dan zou kopen om de equipe met campa record, ritchey wcs en eurus te kopen.
Dit allemaal voor 2700 euro!
(Ben alleen nog benieuwd wat de combi zou wegen?)

jan_boezeroen
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 aug 2006 00:05

jan_boezeroen 26 aug 2006 00:14

Quoten: Origineel geplaatst door sietse op 16 Juli 2006

mooie fiets heb hem ook zien staan bij mijn FM leuke prijs ook een mooie fiets voor wenig geld


Hoi,
je fotootjes doen het helaas niet meer! Ik zou graag nog je tour06 willen zien!

marcjanssen
Forum-lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 02 aug 2006 18:49

marcjanssen 26 aug 2006 18:30

hey op pagina 4 staan twee foto's van de tour 06 die het gewoon nog doen. of je moet mij over een weekje eff mailen dan ga ik die van mij halen en kan ik ook wel eff wat foto's maken.
groetjes marc janssen

michiel05
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 03 apr 2005 00:48

michiel05 26 aug 2006 19:06

Quoten: Origineel geplaatst door mkramers op 07 Augustus 2006


hi ik rij zelf op een janjansen vector
maar ik vind de janjansen echt extreem slappe frames maken.
wat vinden jullie hier van  


Zelf heb ik als recreant (90kg) een stalen JJ Vuelta mt 62 (CC of CT weet ik niet, van eind jaren 90 ofzo) met Mavic CXP-14 wielen, maar sprinten is niet echt prettig; de fiets is zo slap als een vaatdoek (of de wielen natuurlijk). Had hiervoor een Giant Peloton (zelfde maat, staal) die nog ouder was, maar die was een heel stuk stijver en in de bochten/ afdalingen veel stabieler en prettiger. Zal bij de Vuelta waarsch. ook meespelen dat t een instapmodel is een natuurlijk omdat t een groot frame is. Bij mn volgende fiets zal stijfheid zeker iets zijn waar ik op zal letten.    
 

Plaats reactie