Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Gebruikersavatar
wesley
Forum-lid
Berichten: 1450
Lid geworden op: 06 nov 2005 19:19

Gebruikersavatar wesley 06 okt 2006 14:19

Ik verwacht rond week 43 ook een Canyon binnen te krijgen, de Iowa mountainbike.

Het is niet echt het meest spectaculaire model of de best afgemonteerde, maar daar ging het allemaal niet echt om. Ik heb hem gekocht ter vervanging van mijn racer in de winter. Met mijn vorige fiets ben ik in de winter doorgereden en dat is zeker niet voor herhaling vatbaar, zeker niet met mijn Cube. Dus als oplossing maar een goedkope MTB gekocht. Uiteraard ga ik er ook mee MTB'en.

Het is nog wel het 2006 model, zat een leuke korting op en ik vind hem er beter uitzien dan wat ik van de 2007-modellen heb gezien.

rolandt
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 06 jun 2005 15:07

rolandt 06 okt 2006 14:42

Quoten: Origineel geplaatst door Wesley op 06 Oktober 2006

Met mijn vorige fiets ben ik in de winter doorgereden en dat is zeker niet voor herhaling vatbaar


Gefeliciteerd met je MTB Wesley. Maar kun je mij eens vertellen waarom het doorrijden in de winter niet voor herhaling vatbaar is? Dat je met pekel niet moet gaan rijden begrijp ik, maar voor de rest is het toch wel te doen?
 
 

damocles
Forum-lid
Berichten: 313
Lid geworden op: 10 apr 2004 19:03

damocles 06 okt 2006 18:32

Quoten: Origineel geplaatst door j o r r i t op 05 Oktober 2006


Ik heb mijn F10 elite afbesteld. Wilde graag een los F10 frame in maat 56, maar deze was niet meer voorradig. Dus nu maar even wachten tot de 2007 modellen leverbaar zijn, volgens de benelux importeur zou dit medio november moeten zijn.
Nu nog een keuze maken in de kleur, ik vind die nieuwe witte wel erg mooi..



Jorrit, dit is een schitterende kleur, sober maar heel stijlvol!! Ik vind het nieuwe logo heel geslaagd!
Persoonlijk ben ik gecharmeerd door de Ultimate CF MTB in dezelfde kleur!
Nog veel kiesplezier!

_pfw_
Forum-lid
Berichten: 1164
Lid geworden op: 01 aug 2004 16:18

_pfw_ 06 okt 2006 18:45

Quoten: Origineel geplaatst door Rolandt op 06 Oktober 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Wesley op 06 Oktober 2006

Met mijn vorige fiets ben ik in de winter doorgereden en dat is zeker niet voor herhaling vatbaar


Gefeliciteerd met je MTB Wesley. Maar kun je mij eens vertellen waarom het doorrijden in de winter niet voor herhaling vatbaar is? Dat je met pekel niet moet gaan rijden begrijp ik, maar voor de rest is het toch wel te doen?
 
 


Zelfs met pekel is er niets aan de hand. Ik rij al 3 jaar met mijn racer door 's winters. Ziet er toch nog aardig uit, al zeg ik het zelf...
Maar een mountainbike erbij is natuurlijk altijd leuk (vooral ook voor de zomer! ). Gefeliciteerd Wesley!

Gebruikersavatar
wesley
Forum-lid
Berichten: 1450
Lid geworden op: 06 nov 2005 19:19

Gebruikersavatar wesley 06 okt 2006 19:38

Quote: Origineel geplaatst door *PFW* op 06 Oktober 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Rolandt op 06 Oktober 2006Gefeliciteerd met je MTB Wesley. Maar kun je mij eens vertellen waarom het doorrijden in de winter niet voor herhaling vatbaar is? Dat je met pekel niet moet gaan rijden begrijp ik, maar voor de rest is het toch wel te doen?Zelfs met pekel is er niets aan de hand. Ik rij al 3 jaar met mijn racer door 's winters. Ziet er toch nog aardig uit, al zeg ik het zelf...Maar een mountainbike erbij is natuurlijk altijd leuk (vooral ook voor de zomer! ). Gefeliciteerd Wesley!Bedankt voor de felicitaties mannen!
Wat betreft de pekel, ik weet nog wel van mijn Target dat de blanke aluminium onderdelen aan het eind van een winter lang doorrijden er niet bepaald fris meer uit zagen.. Helemaal aangetast door de pekel (dat heb ik overigens wel met een middeltje allemaal weg kunnen poetsen, raad het zeker aan!). Ik zag het dus niet zo zitten om met mijn Cube door te rijden..

Ook met al die natte bladeren zit je met een MTB beter dan met een racer, hoewel het niet direct een probleem vormt.

En dan, zoals jij al aangeeft PFW, ik kan nu in de zomer ook lekker gaan biken! Kijk er nu al naar uit!

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 06 okt 2006 20:09

Mwoah, ik heb ook vaker dan me lief was met mn CR1/record fietsje door de pekel gefietst, gewoon steeds direct na thuiskomst vluchtig schoonmaken en af en toe een grote beurt (frame in bike shine enzo) en heb geen sporen van pekel-aantasting kunnen ontdekken. Maar het voelt tussen de oren wel goed klote om door die drab te moeten fietsen ja....

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2775
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 06 okt 2006 20:16

In principe is staal en titanium het best geschikt om door de pekel te fietsen. Bij carbon loop je het gevaar dat er vocht onder de lak kruipt en Aluminium gaat corroderen als er ook maar een heel klein plekje blank is en dat kan heel snel gaar (heb eens een coppi gezien die na een winter vol met gaten zat).

damocles
Forum-lid
Berichten: 313
Lid geworden op: 10 apr 2004 19:03

damocles 06 okt 2006 21:39

Tijdens de winter van 2004 heb ik met mijn crossfiets veel op de weg gereden door sneeuw, ijs en pekel. Uit allerlei openingen kwam er water gedruppeld na de rit. Een paar maanden later stelde ik vast dat de las rond het bracket was losgekomen van één van de poten van de achterbrug. Ik ben er van overtuigd dat corrosie de oorzaak was, ontstaan binnen in het frame.
Zelfs met een "pekelfiets" zou ik opletten in de winter en zoutstranden vermijden.

niklas2
Forum-lid
Berichten: 1046
Lid geworden op: 03 jan 2006 13:08

niklas2 10 okt 2006 23:03

Quoten: Origineel geplaatst door Kuiper op 05 Oktober 2006


x-ray denk? en is het frame nog uberhaupt recht?
wat ik gehoord heb van de mijne die terug ging, dat hij naar een universiteit ging. Denk dat ze hem daar wel ge-x-rayt hebben. Duitse staat heeft aardig wat centen in Canyon gestoken
stuur me is een foto, (klik op me profiel naam)
koers nee daar niet


fotootjes van de schade aan het frame zit in je mail
Ben benieuwd naar je mening, Chris. Ik ga vooralsnog uit van oppervlakkige schade, louter aan de lak.
Ambitie: veel
Tijd: te weinig

Gebruikersavatar
wesley
Forum-lid
Berichten: 1450
Lid geworden op: 06 nov 2005 19:19

Gebruikersavatar wesley 13 okt 2006 11:02

Even een update over mijn MTB. Ik kreeg gisteren een mailjte dat mijn fiets klaar voor verzending staat! Vandaag even de betaling regelen en hij wordt opgestuurd naar me.

Weet iemand hoelang het ongeveer duurt voordat je hem dan echt binnen hebt? Volgende week?

rolandt
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 06 jun 2005 15:07

rolandt 13 okt 2006 13:18

Bij pekel op de weg inderdaad oppassen met de blanke alu delen van je fiets. Maar bij thuiskomst gelijk schoonspuiten (als de tuinslang niet bevroren is straks he) of anders warm sopje in de schuur erover en gelijk droogmaken en evt. in de bikewash oid doet wonderen. Dan is er m.i. niet zo veel aan de hand en kun je gewoon in de winter doorrijden.Mooi MTB trouwens Wesley, voor een zeer mooie prijs.Krijgen we een fotootje te zien als ie binnen is?
 
 

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 13 okt 2006 13:25

Quoten: Origineel geplaatst door Wesley op 13 Oktober 2006 Even een update over mijn MTB. Ik kreeg gisteren een mailjte dat mijn fiets klaar voor verzending staat! Vandaag even de betaling regelen en hij wordt opgestuurd naar me.

Weet iemand hoelang het ongeveer duurt voordat je hem dan echt binnen hebt? Volgende week? Hooguit 5 werkdagen, als buitenlandse bandrekening is reken voor overboeken 2-3 , 2 dagen verzenden en als vanaf Canyon Benelux word afgestuurd binnen 24uur (nadat bij Postbedrijf is gebracht)

Plaats reactie