Pagina 12 van 16

Geplaatst: 07 apr 2010 13:00
door Le Grimpeur
magoo schreef:
Rockhopper schreef: Wat krasjes verwijderd met de Scotch brite schuurpads, want die zaten er als 2e handsje natuurlijk op.
Je schrijft dat je wat krasjes verwijderd hebt met Scotch brite schuurpads. Ik heb ook was krassen op mijn titanium Gazelle en zou die graag verwijderen. Heb je dan genoeg aan alleen die schuurpads of gebruik je daar nog een schoonmaakmiddeltje bij?

Ongevraagde reactie van een ander forum-lid: zelf heb ik goede ervaring met het gewoon droog gebruiken van de Scotch-Brite pads. Het zijn de donkerrode (op de achterzijde van het matje staat "very fine" en "Type A"). Kosten bij Gamma EUR 2,85. Wel altijd haaks op de buizen polijsten, anders krijg je lelijke krassen (die je overigen ook wel weer weg krijgt). Als je gewoon rustig polijst, met niet te veel druk, wordt je frame er echt mooi van.

Geplaatst: 07 apr 2010 13:04
door magoo
Dank je voor de ongevraagde reactie Grimpeur! :D
Ook meteen fijn om te weten waar ik die pads kan kopen.

Geplaatst: 07 apr 2010 13:16
door rockhopper
magoo schreef:
Rockhopper schreef: Wat krasjes verwijderd met de Scotch brite schuurpads, want die zaten er als 2e handsje natuurlijk op.


Mooie fiets hoor Rockhopper, echt een voordeeltje dat je die via MP hebt kunnen aanschaffen! Je schrijft dat je wat krasjes verwijderd hebt met Scotch brite schuurpads. Ik heb ook was krassen op mijn titanium Gazelle en zou die graag verwijderen. Heb je dan genoeg aan alleen die schuurpads of gebruik je daar nog een schoonmaakmiddeltje bij?


Ik heb ze inderdaad net als Grimpeur ook bij de Gamma gekocht. Ik heb zowel de groene als de rode genomen. Eerst de groene gebruiken (is iets grover) en vervolgens de rode. Kan droog gebruikt worden.
Alhoewel achteraf alleen de rode ook wel had gekund.
In de lengte stroken van een 1.5 cm knippen. Beide uiteinden vastpakken en dan kan je ze mooi haaks op de buis heen en weer bewegen. Als je aan één kant van de fiets gaat staan en de strook om de buis heen vouwt kan je ook mooie gelijkmatige heen en weer beweging maken en de buis op en neer volgen.
Zo krijg je ook mooi egaal glad oppervlak.
Ik heb zo wat krassen op de zadelpen verwijderd (had ik te ver in de buis gedrukt en bij het om hoog halen zaten er natuurlijk krassen op)

Geplaatst: 07 apr 2010 16:12
door magoo
Ah, thanks. Bij mij viel de fiets om in de schuur en nu zitten er wat krassen op de diagonale buis, vandaar.

Geplaatst: 07 apr 2010 16:47
door diogenes
>De scheur zat in de las van het bottom bracket.
Mij werd door een Fm een demo frame aangeboden, waarin ik ook op de las van het t BB een plek ontdekte: het zag er uit alsof er een stukje afgebroken was.

Astraeus

Geplaatst: 24 jun 2010 22:01
door Einstein
Is er al een forumlid die in het bezit is van een Astraeus?

[img=http://1.bp.blogspot.com/_o7OiP5z8hk8/T ... NDT1_L.jpg]

Geplaatst: 23 aug 2010 21:38
door vekerdy
Rockhopper, ik ben blij om te zien dat mijn oude fiets goed terecht is gekomen! Ik heb, zoals Rockhopper ook al aangaf, bij Van Nicholas mijn afstudeeropdracht geschreven/gedaan, het herontwerpen van de Zephyr. Begin van de zomer heb ik hem dan ook (eindelijk) binnen gekregen, ik dacht is misschien wel leuk om hier een fototje van te plaatsen.

Na lang dubben tussen Ultegra en SRAM Force heb ik toch voor de Force gekozen, veelal vanwege de design. Geen moment spijt van overigens! Verder op de fiets: Fulcrum Racing 3, Cannondale Carbon voorvork (VN vorken waren op en had geen zin om weken hierop te wachten...), VNT carbon zadelpen en titanium zadelpenklemmer (ook ontworpen door mij!).

Fietsen op mijn afstudeerproject (dus echt 'mijn' fiets!) is fantastisch! Mochten er mensen zijn die in het bezit zijn van een nieuwe Zephyr en mocht iets niet bevallen, wellicht hebben jullie het aan mij te danken, het spijt me... :p

Geplaatst: 19 sep 2010 19:56
door flandrien_1976
weet er iemand hoe lang de sticker op de achtervork het volhoud bij een van nicholas frame? m.a.w welke invloed de kettingslag heeft op het frame ?

Geplaatst: 19 sep 2010 22:29
door rockhopper
vekerdy schreef:Rockhopper, ik ben blij om te zien dat mijn oude fiets goed terecht is gekomen! Ik heb, zoals Rockhopper ook al aangaf, bij Van Nicholas mijn afstudeeropdracht geschreven/gedaan, het herontwerpen van de Zephyr. Begin van de zomer heb ik hem dan ook (eindelijk) binnen gekregen, ik dacht is misschien wel leuk om hier een fototje van te plaatsen.

Na lang dubben tussen Ultegra en SRAM Force heb ik toch voor de Force gekozen, veelal vanwege de design. Geen moment spijt van overigens! Verder op de fiets: Fulcrum Racing 3, Cannondale Carbon voorvork (VN vorken waren op en had geen zin om weken hierop te wachten...), VNT carbon zadelpen en titanium zadelpenklemmer (ook ontworpen door mij!).

Fietsen op mijn afstudeerproject (dus echt 'mijn' fiets!) is fantastisch! Mochten er mensen zijn die in het bezit zijn van een nieuwe Zephyr en mocht iets niet bevallen, wellicht hebben jullie het aan mij te danken, het spijt me... :p


En hij bevalt prima, totaal geen spijt van!!!

De Zephyr is inderdaad ook mooi, vind het alleen jammer dat de belettering in blauw is uitgevoerd, vind ik iets minder mooi passen bij titanium.
De belettering van de Astraeus vind ik daarentegen super mooi, ingetogen en subtiel.

Veel plezier met je nieuwe fiets!

Geplaatst: 19 sep 2010 23:44
door jeek
vekerdy schreef:...Mochten er mensen zijn die in het bezit zijn van een nieuwe Zephyr en mocht iets niet bevallen, wellicht hebben jullie het aan mij te danken, het spijt me... :p


Ik heb deze fiets nog in de airborne variant en ben er ook errug blij mee!
afmontage met record triple en neutrons en met reynolds ouzo pro (stuurpen, stuur & voorvork).
Maar zoals gezegd, ben dus benieuwd naar de wijzigingen!

Geplaatst: 20 sep 2010 12:53
door tokyo
@ body,

een fietsmaatje heeft sinds kort een Astreus (frame + vork, rest zelf opgebouwd). Echt zo'n mooie fiets! Hij is er (uiteraard) heel erg tevreden mee :-)

grtz

Geplaatst: 25 sep 2010 00:06
door vekerdy
JeeK schreef: Maar zoals gezegd, ben dus benieuwd naar de wijzigingen!


Wijzigingen zijn vele, nieuwe geometrie, nieuwe staande achtervork, getaperde (hydroformde) bovenbuis, nieuwe balhoofdbuis... Wat hetzelfde is, is de lager ingezette staande achtervork tov de bovenbuis, wat toch wel een karakteristiek punt is van de Zephyr.