Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Kuota

t.trapper
Forum-lid
Berichten: 409
Lid geworden op: 20 feb 2006 11:49

t.trapper 30 sep 2006 14:03

Tof, mij mag je ook verwachten op de Expo-Velo, Casran. Ben ook héél geïnteresseerd in de KOM en de nieuwe stuur-stuurpen combinaties.
Mijn Kredo nadert z'n definitieve voltooiing. M'n 0G remmetjes liggen klaar voor montage, en nieuwe Time RXS ti pedaaltjes worden binnenkort besteld.
Het AX-Lightness Phoenix zadel staat bééldig.

youri
Forum-lid
Berichten: 192
Lid geworden op: 26 okt 2005 21:31

youri 30 sep 2006 23:25

Quoten: Origineel geplaatst door vrouwke op 30 September 2006


Quoten: Origineel geplaatst door youri op 29 September 2006


Ik kom ook zeker naar de stand Kuota op Expo Vélo. Dan kan ik mijn bestelde Kredo ( witte kleurenstelling, model 2007) eens in het "echt" zien.
@ Casran: hoeveel zou mijn kader wegen, ik heb een Large genomen???
 
Groeten Youri
 
 

Potverdorie Youri, dan heb jij dadelijk mijn droomfiets!!!!


Jouw droomfiets? Eerlijk gezegd is mijne droom ook uitgekomen. Ik droom er ook al enkele jaren van om met een Kredo te rijden. Maar de droom is werkelijkheid geworden. En heb van mijn hart een steen moeten maken om nog wat extra te wachten voor de kleuren 2007, maar het heeft toch de moeite geloond.
Mijn kader zou rond half november toekomen.  Dus nog effe wachten is de boodschap.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 01 okt 2006 01:39

Quoten: Origineel geplaatst door vrouwke op 30 September 2006

De kleuren van 2007 zijn inderdaad echt de moeite waard om op te wachten. Als ik nu een frame uit mocht kiezen was dat die Kredo van jou (ook de witte).Wel foto's laten zien als je fiets klaar is he!!!


Nav. een discussie op Weight Weenies... dit kleur heeft de 2007 produktiestatus NIET gehaald!
   
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Gebruikersavatar
wesley
Forum-lid
Berichten: 1450
Lid geworden op: 06 nov 2005 19:19

Gebruikersavatar wesley 01 okt 2006 13:36

Op zich vind ik de fiets niet verkeerd, hij is gewoon erg apart..

Weet je toevallig ook of Valentino Rossi er zelf op rijdt of dat de fiets van een fan van hem is?

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 09 okt 2006 12:08

Dit filmpje op Velonews TV zal de Kuota liefhebbers hier wel interesseren. Maurizio Canzi, manager bij Kuota in Albiate, stelt enkele Kuota fietsen en het produktieproces bij Kuota voor op Interbike Las Vegas: http://contagion.dayport.com/launcher/a ... htmenu.tpl  (9 min.)  Enjoy!
Je ziet er ook de early production process prototype van Kuota's nieuwe tijdritfiets. Deze is nog in een ontwikkelingsstadium, en niet te verwachten vóór Eurobike 2007 (dus pas Kuota 2008 collectie).
Hier zie je Normann Stadler, samen met Mario Comalli en Maurizio Canzi, bij Normanns Kuota Kalibur voor de IM Hawaii:
  
Alle Kuota liefhebbers en geïnteresseerden zijn uiteraard uitgenodigd op onze stand op de komende fietsbeurzen:- Expo-Velo Sport in Brussel (13-16/10): hall 6, stand 6300- BikeMotion in Utrecht (20-23/10): stand 1E44
Hopelijk tot dan,
PieterKuota Benelux
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

bazz
Forum-lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 10 jan 2006 22:34

bazz 15 okt 2006 23:56

Kuota Kom

Kuota Kalibur
 

 

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 19 okt 2006 01:07

Hoi,
Wellicht zijn er nog meer leden die aanwezig waren op Expo-Velo en langs de Kuota stand zijn geweest.
Hier een paar impressies:
In vergelijking met vorig jaar een beetje ingekrompen (veel zelfs, maar soit) maar voor het kennersoog waren er toch wat bezienswaardigheden die niet zo direct opvielen. Wellicht door de presentatie van Zannata's nieuwe carbon frame kreeg men de indruk dat Kuota een beetje stiefmoederlijk werd behandeld. Begrijpelijk maar toch jammer....
Zo is er weinig gerept over het feit dat de Khan, zowat het vlaggeschip van de wegfietsen bij Kuota, enige kosmetische ingrepen heeft ondergaan. Ook bij het moederhuis zelf trouwens zwijgt men hier over....
Het balhoofd is nu namelijk onderaan wat verdikt zodat het voldoet aan de 1 1/8,  1/14 standaard waarbij ook de vork prachtig aansluit. Die vork is trouwens nieuw en is nog meer aero dan voordien. Al bij een positieve ontwikkeling die zeker tot nog meer gevoel van vertrouwen zal leiden voor eenieder die zich al eens, met de billen dichtgeknepen, aan een afdaling tegen 85 km per uur durft te wagen. Bij Kuota zelf wordt daar merkwaardigerwijs niet over gerept zodat je op eerste gezicht zou denken dat er niks is veranderd. Misschien is er zelfs nog meer?
De Kredo leek me niks veranderd, die had van bij zijn geboorte al een stevige kop....of is er daar ook meer aand hand dan het oog laat vermoeden?
Ditto voor de Kharma maar wat is die KOM me tegengevallen! Het lijkt wel een verzameling oversided carbon tubing. Sorry, maar daar vloekt een en ander. Zeker als je het mooi vloeiende geheel van de andere modellen in gedachten houdt. De bracketzone ziet er zo godverloren plomp uit in schril kontrast met de strakkere achertrein. Foei, foei, dit had mooier gekund.
Gelukkig waren Casran er nog en samen met hem de al even sympathieke TS-Biker om een leuke babbel te slaan, beetje kort maar iedereen was natuurlijk erg druk. Niet in het minst Casran die zich in zijn ongetemperd enthoesiasme heen en weer repte.
Wellicht zijn er nog wel meer onder- en bovenhuidse veranderingen bij andere modellen die ik niet direct heb gemerkt.
Oh, die Kebel is werrrrkelijk een bella machina, madre madonna!!
Nog iemand mooi fotomateriaal van de Kuotas?
Ciao, ciao,
 
 
Snobisme is een dure hobby...

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 19 okt 2006 01:40

Aha, het kennersoog van fdegrove schijnt over de Kuota's en de Expo-Velo-stand. Steeds boeiend om lezen.
Jammer dat toen jij er was, Frank, ik het net zo druk had (zowel een ploegleider als een Duitse CEO stonden te wachten) en ik je niet kon rondleiden door de Kuota modellen om je kritieken te bespreken met de fietsen erbij. Hoe dan ook, even mijn repliek hieronder.
Wat mij betreft ligt nog steeds de klemtoon bij ons op Kuota. Zelf ga ik, buiten wat kilometertjes malen op die Zannata, resoluut op Kuota rijden. Elk van beide merken heeft zijn eigen doelgroep.
De Khan. Inderdaad, deze krijgt dezelfde stevig uitgebouwde en lichte vork die ook in de Kalibur en Kredo voor precieze sturing zorgt, met kopserie 1'1/8 tot 1'1/4" (een maatstelling die Kuota stilaan naar al z'n frames brengt). Deze wijziging is stilzwijgend middenin 2006 al doorgevoerd, en dus niet uitsluitend "2007" al; de man die eerder in dit topic een probleempje had met zijn Khan heeft immers al zo'n nieuw model met nieuwe vork. Naast deze wijziging is het rood uit de rechtste liggende achtertrein (die Kevlar reinforced blijft) weggehaald; daar zit nu een gewone zwarte 3K carbon afwerking.
De Kredo. Naast de evident zichtbare nieuwe kleurmogelijkheden (rood & wit), is hier ook technisch een wijziging uitgevoerd. Door vernieuwde carbontechnieken is een lager gewicht bereikt, waardoor de lichtste/kleinste Kredo clearcoat frames zelfs onder de 1000gr zullen duiken, dit alles met behoud van dezelfde legendarische stijfheid bij de Kredo -verschillende berijders kwamen me vertellen hoe strak ie wel loopt ("c'est comme un train!"), wat me enorm benieuwd maakte (ik heb er zelf nog niet op gereden!). Dezelfde 3K carbon afwerking blijft behouden.
De Kharma. Behoorlijk gewijzigd: enkel nog als volledige fiets verkrijgbaar, nl. als "Kharma bike". Een factory bike waarmee Kuota in prijsklasses komt waar ze voorheen niet kwamen. Dit betekent wel een beperkt aantal afmontages: Ultegra, Centaur en 105. Nog slechts 1 kleurstelling verkrijgbaar, met 12K carbon afwerking, met Deda zadelpen en vernieuwde vork (met alu vorkpijp).
De Kebel. Nieuw frame, die in de prijsklasse van het vroegere Kharma frameset komt.
Ksano, K.I.S.S., K-Factor, Kalibur, Kup & Kup HT - idem als in 2006.
De KOM. Nieuw superlight frameset. Ik hou wel van zijn strakke en robuuste vormgeving. Ook de Kebel is strakker dan de vroegere Kuota vormen... goed, afwachten hoe ie op de weg aanvoelt. Het modelletje zoals ie op Expo-Velo stond heb ik eens gewogen, dus met Kuota Katch stuurbocht, Aspide carbon zadel, Kuota crankset, Dura-Ace componenten en die Zipp 404 wielen: 6,3kg !!
Blij je even -veel te kort- gesproken te hebben, Frank!
Groeten, Pieter
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 19 okt 2006 04:55

Hoi,
Sorry, als het wat teleurgesteld overkwam. De show was zeker wel een succes te noemen en dat mede door je enthoesiasme. Zoveel is wel zeker.
Net merkte ik dat de belgische Kuota site offline staat. Tijdens de week voor de show had ik daar al wat op gekuierd en er waren mij enkele dingen opgevallen die niet klopten. Hopelijk maakt men er gebruik van om die gegevens te corrigeren, juiste technische info is immers niet onbelangrijk.
Als ik al kritisch overkom is het eenvoudigweg omdat ik meer en meer verknocht raak aan het italiaanse merk, er zit zoveel moois in dat je er bijna op verliefd zou worden. Beetje als jij met je Xentis wielen, nee?
Zolas al gezegd, de KOM is me esthetisch dan wel tegengevallen. Het is duidelijk dat ze snel wat noodoplossingen "ingelast" hebben en dat zie je ook. Het vloeit gewoon niet in elkaar en da's een gemiste kans. Soit, ik ga er niet langer over leuteren. Promis.
Hoedanook alle lof gaat dan ook uit naar het toepassen van de 1 1/8, 1 1/4 balhoofdstanddaard. Bij zo'n mooi, stijf frame hoort dat gewoon zo. Prima.
De Kredo en Khan delen beide de zelfde diameter zitbuis waar je dan wel weer aan een 30mm dia. zadelpen zit geklonken. Alternatieve pennen zijn dus echt niet dik gezaaid en die gesegmenteerde hoekzetting voor het zadel is in alle eerlijkheid ook meer miserie dan plezier. Liefst had ik voor de volgende incarnaties dan ook liever een echte standaarddiameter. Een 31,6mm pijp zoals op de KOM b.v. zou mooi zijn maar dat vergt vermoedelijk een komplete herziening van het ontwerp en dat kost centjes.
De prijszetting van zijn kant is zoals we ondertussen van Kuota gewend zijn weer messcherp, bij de concurrentie betaal je makkelijk 20 meer en of de kwaliteit zo goed is? Laat ons een kat een kat noemen, Kuota is echt wel veel waar voor zijn geld . Als je dan nog bedenkt dat je bij je frame standaard je kopserie, zadelpen en vork hebt dan kunnen ze daar bij de concurrentie toch maar mooi een puntje aan zuigen.
Het initiatief voor de "Kharma Bike", gaat dat van jullie uit? Op de italiaanse site staat er immers nog steeds een prijs voor het kader. Vandaar de vraag. 
Nog een detail maar niet onbelangrijk. Ik heb er onlangs bij Johan (je big boss, dacht ik) nog eens mijn beklag over gedaan; de bidonhouder, de Kold dus, oogt niet mis op de Kuotas qua vorm ware het niet voor dat idioot chroomkleurig sticker gedoe dat ze ergens in China (ik zeg maar wat) onder de clearcoat hebben gespoten. Laat ons eerlijk zijn, geen mens die in eer en geweten kan zeggen dat het bij een Kuota frame past. Daar heb ik dus de uitdrukkelijke wens dat ze dat ding nu toch gewoon eens in de gangbare Kuota kleuren (het logo Kold wel te verstaan) zouden laten spuiten. Zoveel zijn er er niet: zilvergrijs, rood, blauw, wit, vergeet ik er eentje? Of op zijn minst iets dat universeel past en niet dat schreeuwerige chroom. ( I know, op de nieuwe Zannata past ie dus wel goed, aarghhhh...) De bidons zelf zijn in alle geval al een stuk beter gekleurd dan de oude van een paar jaar terug.
Wat het gewicht van de KOM als frame betreft is dat inderdaad indrukwekkend, 850g voor de kleinste maat is maar liefst 300g minder dan dezelfde frame maat bij de Khan. Wat een beetje koolstofgruis al niet vermag, dank u Easton CNT. 
Desondanks ben ik niet zo onder de indruk van het totaalgewicht, mits een Campa Record gruppo en Veloflex carbon tubes _of zijn die Zipps, god forbid, clinchers misschien?_ win je met gemak al meer dan 200g uit. He, mijn Khan, met pedalen en Polar nog wel, weegt ook nog geen 6,3 kg, hoor. Iets of wat WW heeft die KOM zo onder de 6kg, doigts dans le nez....Dan is ie pas echt King Of The Mountain.  En dat ie loopt als een trein geloof ik best.
Hoedanook, Pieter, ik reageer asap nog op je mailtje en als je hier in de streek verzeild raakt dan spring je maar binnen, he.
Ciao en sorry voor mijn gezeur,
 
 
 
 
Snobisme is een dure hobby...

Plaats reactie