Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.
-
elboutero
- Forum-lid
elboutero
27 okt 2010 02:08
Il Cobra schreef:Als het zo slecht is waarom zie je dan wel professionele veldrijders met korte broek fietsen? Of hardlopers, ja zelfs kenianen, die met korte broek in de vrieskou lopen?
hardlopen kun je natuurlijk niet met wielrennen vergelijken
Cervelo S3D - Canyon Aeroad CF SL - Cannondale Scalpel Si-3
-
roro27
- Forum-lid
roro27
27 okt 2010 02:10
Omdat je met lopen meer van je knieën gebruik maakt dan dat je met alleen wielrennen doet. Veldrijders stappen nog wel eens af om een stukje onbegaanbaar stuk modder om te wandelen.
Een dag niet gefietst is als een dag niet gelachen.
Maar ik kan het niet bij het juiste eind hebben.
Blog Cyclingro
-
Zorro
- Forum-lid HC
Zorro
27 okt 2010 02:18
Il Cobra schreef:Als het zo slecht is waarom zie je dan wel professionele veldrijders met korte broek fietsen? Of hardlopers, ja zelfs kenianen, die met korte broek in de vrieskou lopen?
Hoi,
Wie zegt dat die Profs zo slim bezig zijn? Veldrijden is vaak een ander verhaal omdat je vaak toch meer uit de wind fietst en de snelheden aanmerkelijk lager liggen t.o.v. wegwedstrijden.
Hardlopen is eigenlijk hetzelfde verhaal. Snelheden liggen veel lager. Luchtstroom gaat tot de tweede macht in verhouding met snelheid en dus koel je van
[Edit]25-35km/uur veel harder af dan van 15-25km/uur.[/Edit]
Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
-
havana
- Forum-lid HC
havana
27 okt 2010 10:17
Bovendien trapt een professioneel veldrijder een groot aantal watts weg, dan krijg je het wel warm.
Ik als zielig wielertoeristje trap maar weinig watts weg, maar rijd wel 28-30 km/uur gemiddeld. En ik doe dat 3 uur lang.
Het draait inderdaad om gevoelstemperatuur.
@Havana: Jouw reactie is pure leegte?
Inderdaad, ik was er stil van (gebeurt niet elke dag!)
-
janw.f.
- Forum-lid
janw.f.
29 okt 2010 22:02
Kees0251 schreef:Allemaal napraterij en merkenfetishisme.
Niemand die ook maar in de verste verte enig benul heeft van waar het om gaat.
sterk onderbouwd hoor :/ Ik durf er vergif op in te nemen dat jij geen enkel (zoals je dat zelf noemt) 'fetishmerk'-kledingstuk ook maar één keer hebt aangehad.
We hebben het hier trouwens over (pro-)wielrenners, en inderdaad, de snelheid is zeer-bepalend bij de keuze van de kleding. Gevoelstemperatuur speelt uiteraard ook een rol (een snijdende oostenwind bij 5 graden geeft al gauw het gevoel dat het vriest) evenals de wattage die je 'trapt'. Volgens mij zijn er voorbeelden genoeg van veldrijders die afhankelijk van de temperatuur met op z'n minst beenstukken fietsen. Ik moet me wel heel erg vergissen als dit niet zo is. Ik heb mij overigens ervan laten vergewissen dat die complete pakken waarmee pro-veldrijders en MTB-ers doorgaans rijden, van aardig dik thermostof vervaardigd zijn - deze pakken hebben dus niets met "tijdritpakken" te maken. Altijd goed je te laten informeren, voordat je je conclusies ook maar ergens aan verbindt.
Zelfs voor
Sven Nys dus, voor wie extreme kou geen enkel probleem is (en dit is echt geen uitzondering hoor).
-
DeletedUser02
- Forum-lid HC
DeletedUser02
30 okt 2010 22:48
Ik zag vannochtend om 9 uur nog iemand met een korte broek! Halleluja, ik denk dat het nog geen 5 graden was. Het mannetje vond zichzelf waarschijnlijk nog een bikkel ook.
-
kees0251
- Forum-lid
kees0251
31 okt 2010 17:32
Vanmiddag een meisje in wit shirt (wel lange mouwen) en blote beentjes achterop gereden, opzettelijk! tijdje erachter blijven hangen en toen er toch maar fullspeed ervandoor gegaan , wel uitgenodigd aan het wiel mee te gaan , maar ze zag die ouwe vent met baard niet zo zitten denk ik.
Misschien een schaatsstertje en nog geen ijs....
Cheap light strong, choose two
-
pizzi
- Forum-lid
pizzi
31 okt 2010 22:35
Vanmiddag een renner in Cervélo-tenue, kort-kort. Shirt maat Rabobank ...
-
catscanner
- Forum-lid
-
Contact
catscanner
07 nov 2010 00:04
Vanmiddag in de Loonse en Drunense duinen en man voorbij gereden met een korte broek. Het was niet koud maar het was wel een enorme modderbende...
-
davide
- Forum-lid
davide
07 nov 2010 00:07
Vanmiddag tussen maasmechelen(B) en kotem(B) een malloot in korte broek. Het was 15.45 uur, het begon aardig af te koelen, had net mijn handschoenen aangedaan, kom je dit tegen met een lachend gezicht!
-
superrose
- Forum-lid
-
Contact
superrose
07 nov 2010 09:20
Pizzi schreef:\ Shirt maat Rabobank ...
bwahahahaha
-
bert01
- Forum-lid
bert01
07 nov 2010 15:47
Was vandaag weer raak, rond Norg (drenthe) korte broek!
En nog een van dezelfde wielerclub maar die had geen korte broek maar door een valpartij een gat in zn broek(achterwerk) waardoor het net leek of er een baviaan meefietste