ketting KMC GOld
-
- Forum-lid
Quoten: Origineel geplaatst door rombaft op 04 Januari 2007
hier ook een KMS ketting gaan halen, eentje voor de racefiets (x10gold SL) en eentje voor de MTB (x9 gold)
heb je de computerhoudernog van je cinelli ram stuur ?
anders wil ik deze wel overkopen hoor.
hier ook een KMS ketting gaan halen, eentje voor de racefiets (x10gold SL) en eentje voor de MTB (x9 gold)
heb je de computerhoudernog van je cinelli ram stuur ?
anders wil ik deze wel overkopen hoor.
http://www.achielle.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Gisteravond mijn nieuwe KMC X10SL GOLD gemonteerd en vandaag gelijk even een paar metertjes gemaakt. Er valt gelijk op: VÉÉL stiller en VÉÉL soepeler schakelen. De oude Ultegra ketting (3300 kilometer oud) was over 24 schakeltjes 3mm. uitgerekt en dus aan vervanging toe. Hopelijk gaat deze ketting een stuk langer mee (een keer of twee om minimaal op gelijke kosten uit te komen.)
-
- Forum-lid
Shimano stond niet bekend om de goede kwaliteit van de kettingen ......
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders
KMC ketting gaat zeker niet langer mee dan Shimano, uit die droom kan je nu alvast helpen.
Dat kun je wel zeggen; de mijne is na ca 2500 km versleten en al het "goud" is er vrijwel af.....Ik vind dat best snel voor een ketting die ook nog eens (veel) duurder is dan een DA7900 ketting! En nee, de ketting heeft nauwelijks zand, water of andere gekkigheid gezien. Is ook netjes schoongehouden & gesmeerd.
Aeroad
Grail
Ultimate
Grail
Ultimate
-
- Forum-lid
Zo, ff een topic uit de mottenballen ( toen nog motteballen ).
Bij mij houdt KMC het ca. 5.000 km vol.
Ik houd wel goed in de gaten dat de kettinglijn in orde blijft.
Op het binnenblad nooit op de drie kleinste kransjes en op het buitenblad nooit op de drie grootste kransjes.
Cassette zo kiezen dat je eigenlijk ( bijna ) alleen de vier middelste kranjes hoeft te gebruiken.
Bij mij houdt KMC het ca. 5.000 km vol.
Ik houd wel goed in de gaten dat de kettinglijn in orde blijft.
Op het binnenblad nooit op de drie kleinste kransjes en op het buitenblad nooit op de drie grootste kransjes.
Cassette zo kiezen dat je eigenlijk ( bijna ) alleen de vier middelste kranjes hoeft te gebruiken.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders
Dat heb ik vorig jaar ook gedaan met een ultegra ketting en cassette... plots stond ik in spanje wel zonder ketting toen deze brak... wonderwel liep de nieuwe ketting nog als een zonnetje op de cassette...