Over de wielersport en zijn beoefenaars.

veldrijden

lancev7
Forum-lid

Gebruikersavatar lancev7 21 sep 2006 13:49

hier nog een foto van z'n fiets

als je dit ziet dan is het meer dan duidelijk dat het een enorme klap moet zijn en letterlijk een 'aanslag' op nys.. het is dan mijn inziens ook erg logisch dat hij zich niet in heeft kunnen houden.

pantani
Forum-lid

pantani 21 sep 2006 13:57

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 21 September 2006

Quoten: Origineel geplaatst door JeHe op 21 September 2006

En ik hoop dat die man op geen enkel sport-evenement nog toegelate wordt, en dat Nijs ook zijn schorsing niet ontloopt, want hij mocht er nog altijd niet op geklopt hebben

Heb je wel door wat je zegt? Wat is jouw reactie als er binnenkort iemand op je staat te wachten na een bocht met een dranghek zodat je keihard onderuit gaat. Ik weet 100 zeker dat je helemaal door het lint gaat en dan heb jij nog niet eens het probleem wat Nys heeft dat z'n broodwinning in gevaar komt!

Ben het eens met je eens!
Als ik NYS was,ze zouden me af die kerel halen!En als de UCI iets of wat hersenen heeft(En dit betwijfel ik!)dan straffen ze NYS NIET!!!
il magnifico

jehe
Forum-lid

jehe 21 sep 2006 14:22

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 21 September 2006

En ik hoop dat die man op geen enkel sport-evenement nog toegelate wordt, en dat Nijs ook zijn schorsing niet ontloopt, want hij mocht er nog altijd niet op geklopt hebben

Heb je wel door wat je zegt? Wat is jouw reactie als er binnenkort iemand op je staat te wachten na een bocht met een dranghek zodat je keihard onderuit gaat. Ik weet 100 zeker dat je helemaal door het lint gaat en dan heb jij nog niet eens het probleem wat Nys heeft dat z'n broodwinning in gevaar komt!

Ja maar als ze consequent zijn moet hij geschorst worden. Ik zeg niet dat ik zijn reactie niet begrijp, het was gewoon een levensgevaarlijke aanslag. Dit hoort nergens thuis. Maar was Nijs niet de eerste om te zeggen dat Wellens zich kalm moest gehouden hebben na zijn trap naar die supporter? Ik bewonder Nijs om zijn manier van koersen, om zijn gedrevenheid enzovoort, en daar is nu niks aan veranderd, en natuurlijk moet die persoon met zijn dranghekken het zwaarst aangepakt worden.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 21 sep 2006 14:26

Heb ik toch echt liever dat de UCI nu 1 keer niet consequent is en daarna weer consequent met het niet straffen van renners bij dit soort incidenten. Anders heb ik toch erg de neiging om een lobby op te zetten om de UCI hard wakker te schudden.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

casran
Forum-lid HC

casran 21 sep 2006 14:43

Ja maar als ze consequent zijn moet hij geschorst worden. Ik zeg niet dat ik zijn reactie niet begrijp, het was gewoon een levensgevaarlijke aanslag. Dit hoort nergens thuis. Maar was Nijs niet de eerste om te zeggen dat Wellens zich kalm moest gehouden hebben na zijn trap naar die supporter? Ik bewonder Nijs om zijn manier van koersen, om zijn gedrevenheid enzovoort, en daar is nu niks aan veranderd, en natuurlijk moet die persoon met zijn dranghekken het zwaarst aangepakt worden.

Ik denk dat je puur juridisch beide gevallen niet kan vergelijken.
Bij Wellens ging het om pure uitlokking van zijn karate-trap. Juridisch kan je Wellens vrijspreken met de schulduitsluitingsgrond "uitlokking". Sportief is hij gesanctioneerd geweest, omdat een sportman verondersteld wordt tegen wat uitlokking te kunnen en dat soort zaken -zeker voor televisie- echt niet konden.
Nijs heeft hier blijkbaar een klap verkocht nadat hij met een hekken was aangevallen. Juridisch kan je dat als wettige zelfverdediging interpreteren: daar waar een schulduitsluitingsgrond een misdrijf "vergoelijkt" (lees: begrip toont voor het handelen van de dader), is bij zelfverdediging geen sprake van een misdrijf. Als Nijs kan zeggen dat hij die klap verkocht omdat hij vreesde nog meer aanvallen van die man te moeten ondergaan, dan deed hij niks helemaal niks mis... en als ze dat niet aanvaarden, kan hij nog terugvallen op de "uitlokking/provocatie". Maar in dit geval kan je niet stellen dat een sportman dat soort dingen van het publiek moet aanvaarden, wat je met wat scheldtirades wel kan zeggen!

www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

w0uter
Forum-lid

w0uter 21 sep 2006 15:29

SVEN NYS woedend na incident met dronken 'supporter' - 21/09/2006
Wat een voorbereidingscross had moeten worden op de belangrijke crossen die er straks aankomen, werd een ware nachtmerrie voor Sven Nys. Even voorbij halfkoers in de veldrit van Aalter knalde Nys op een dronken toeschouwer die met een dranghek dwars over de weg stond. Nys' fiets brak in drie stukken, de renner zelf kloeg over schaafwonden en pijn in de pols. Nys diende een klacht in bij de politie.

Ik was net aan het versnellen, ging de bocht in en daar stond ineens die man met een nadar dwars over de weg. Er was geen doorkomen aan, ik knalde er pardoes op. Ik was uitzinnig van woede en heb die kerel meteen een mep verkocht. Nooit eerder sloeg ik iemand, maar nu was ik razend.''

,,Die man beweerde een supporter van mij te zijn. Maar ik ken hem totaal niet, ook voor mijn entourage is hij totaal vreemd. Hij kon trouwens geen zinnig woord uitbrengen en was dronken. Ik zag de haat in de ogen van die man'', staat Nys nog te trillen op zijn benen.

,,Ik heb meteen een klacht ingediend bij de politie. Ik wil dat de geleden schade wordt vergoed. De rest zien we later wel. Mijn carrière had voorbij kunnen zijn. Gelukkig kom ik er relatief goed vanaf. Wat schaafwonden hier en daar en ook pijn in de pols. Die moet ik laten onderzoeken, kijken of er niets erger aan de hand is.''

,,Ik zal vannacht niet goed slapen'', gaat Nys verder. ,,Het seizoen is met een valse noot ingezet. Dat supporters roepen of een bekertje bier over onze hoofden gieten is niks in vergelijking met wat me vandaag overkomen is. Dit was er echt over.''

Ook Vanthourenhout tegen de grond

Ook Sven Vanthourenhout, die in het wiel van Nys zat, ging tegen de grond. ,,Wat een klap! Er was echt geen ontwijken aan. Ik kreeg het zadel in mijn onderbuik geduwd en moest even naar adem happen. Ook nu doen mijn onderbuik en polsen nog pijn. De klap was enorm hard. Omdat ik geen materiaalpech had, sprong ik opnieuw op de fiets. Niet te geloven wat die man bezielde. Met een dranghekken dwars over het parcours gaan staan. Kan het nog gekker?''

De dronken man werd ondervraagd door de politie. Hij opende in ieder geval een dranghek op een plaats waar dit niet mocht.

Ohja, Wereldkampioen Erwin Vervecken, die het incident niet zag gebeuren, versloeg na een lange spurt met drie Sven Vanthourenhout en Niels Albert.

Geert Stevens

van sportwereld.be

soffatti
Forum-lid

soffatti 21 sep 2006 17:41

Belachelijk
Die ene gek maakt de sport zo steeds meer kapot...

Die fiets

meeuh
Forum-lid

meeuh 22 sep 2006 13:35

Ik las vandaag het verhaal van de dader:Hij liep met een groep of 15 over de weg en ene van de groep had het dranghek niet goed gesloten. De dader stond toevallig te bellen zag het hek open waaien, greep het met één hand en daar kwam Nys uit het niets.
Rest van het verhaal kennen jullie.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 22 sep 2006 17:42

Wel de domste smoes in lange tijden, dranghekken waaien niet open. Ze kunnen hooguit omvallen als het hard waait en er veel spandoeken inzitten.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

meeuh
Forum-lid

meeuh 22 sep 2006 20:52

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 22 September 2006

Wel de domste smoes in lange tijden, dranghekken waaien niet open. Ze kunnen hooguit omvallen als het hard waait en er veel spandoeken inzitten.

idd

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 04 feb 2007 15:49

Effe dit dingetje bovengehaald om een behoorlijke irritatie naar buiten te gooien:
IK WIL VELDRIJDEN OP TV!!!!!!
Niet op de NOS, niet bij de VRT. GVA trophee, Superprestige, alle WB wedstrijden buiten Nederland: Het wordt niet live uitgezonden. Ik heb dit seizoen het NK live gezien, het WK en 1 WB wedstrijd in Nederland. De rest niet of een enkele keer in samenvatting (waar je een uur lang tv voor moet kijken, ploegend door al het volleybal, handbal, voetbal...). Nee, ik dacht: Dan maar Sporza radio via internet. En waar hebben ze het daar over: AJAX - Feyenoord en PSV - AZ. Mijn broek zakt er van af. Gaat het zo slecht met het veldrijden?

buzz
Forum-lid

Gebruikersavatar buzz 04 feb 2007 16:47

Zojuist nog een samenvatting van de GvA-cross in Lille op de Belg gezien, waarbij Jonathan Page niet startte, omdat zijn verzorger/begeleider het ziekenhuis in ‘gewerkt’ werd door een bewaker aan de parcours-ingang. Franky van Haesebroucke wilde namelijk niet betalen, zei de bewaker, waarna een handgemeen ontstond.

De organisator van de cross verklaarde doodleuk dat er in het reglement duidelijk vermeld staat dat ook verzorgers en mecaniciens gewoon entree-geld moeten betalen bij het toegangs-poortje.

Plaats reactie