Quote: Origineel geplaatst door havana op 25 Oktober 2006
Alhoewel een medische keuring natuurlijk nooit weg is, wordt er overigens totaal niet gekeken naar de handtekening en/of stempel. Dus mocht je de keuring echt onzin vinden (of zonde van je geld), kun je net zo goed zelf tekenen. Je bent dan wel zelf verantwoordelijk.
Eigenlijk best een goed plan.
De formulering van die gezondheidsverklaring is nu zo totaal nietzeggend dat je er niks aan hebt (behalve dat het de organisatie vrijwaart van gezeik in geval van problemen)
'Geschikt om wielrennen over lange afstand te beoefenen'
Betekent dat dat je geen epilepsie, hartfalen of longemfyseem hebt?
Of dat je rust-ECG er normaal uitziet?
Of dat je inspannings-ECG geen afwijkingen vertoont?
Totaal onzinnig dus.
La Marmotte 2006
Sowieso ben je ALTIJD zelf aansprakelijk mocht je bjvoorbeeld een hartaanval krijgen, OOK al heeft je huisarts je onderzocht. Daar zal je huisarts je als het goed is ook op wijzen. Die verklaring bestaat er alleen maar zodra de organisatie van de Marmotte weet dat je HEN in ieder geval niet gaat aanklagen.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Quoten: Origineel geplaatst door dani op 29 December 2006
Kan je je op 6 maand voorbereiden op la marmotte?
Bedankt voor de snelle reactie!
Normaal gesproken moet dat wel lukken. Zorg dat je iig 3000-4000 km in de benen hebt, waaronder veel duurtraining.
Bedankt voor de snelle reactie!
Normaal gesproken moet dat wel lukken. Zorg dat je iig 3000-4000 km in de benen hebt, waaronder veel duurtraining.
Quoten: Origineel geplaatst door dani op 29 December 2006
Natuurlijk wel!
Natuurlijk wel!
http://home.hccnet.nl/oege.hiddema" onclick="window.open(this.href);return false;
Quoten: Origineel geplaatst door Herera op 25 Oktober 2006
Tips genoeg... Veel hiervan heb je in deze topic al kunnen lezen. Om niet beslagen ten ijs te komen zijn de vele kilometers vooraf natuurlijk erg belangrijk. Ik weet niet welk weertype rijder je bent, maar reken daar maar op temperaturen van rond de 35 graden. Bij deze temperatuur word het voor mij al gauw zwaar, daar ik rond de 20 graden optimaal presteer.. maar dat zal voor de meeste hier wel gelden. Water, water, water, en eten een gegeven wat natuurlijk erg belangrijk is bij een dergelijke zware tocht.. Ook voor ons was het de eerste keer, met 10 man in leeftijd varierend van 31 tot 56 waren we aan de tocht begonnen, en hadden ook een mooi schema vooraf gehad zoals 3 lange toertochten in Belgie en 3 in Nederland, allen 150 km lang om maar genoeg zitvlees te creeren. Maar ja, als zoals enkele van ons al 1,5 uur moet wachten op de eerste col vanwege een zwaar ongeval, dan word het al moeilijk om daar op te trainen. We hebben de week voorafgaande van de 'Marmotte'op video vastgelegd, deze geeft een beeld weer van onze eerste ervaringen in de alpen en de colletjes die we hebben beklommen, mocht je interesse hebben?
Dag Herera,
ben een tijdje niet op het forum geweest en lees nu je aanbod over de video. Ik ben wel geïnteresseerd. Ik zag op de website van je club dat je bij mij in de buurt woont (Nijmegen). Ga je dit jaar weer de Marmotte fietsen?
Tips genoeg... Veel hiervan heb je in deze topic al kunnen lezen. Om niet beslagen ten ijs te komen zijn de vele kilometers vooraf natuurlijk erg belangrijk. Ik weet niet welk weertype rijder je bent, maar reken daar maar op temperaturen van rond de 35 graden. Bij deze temperatuur word het voor mij al gauw zwaar, daar ik rond de 20 graden optimaal presteer.. maar dat zal voor de meeste hier wel gelden. Water, water, water, en eten een gegeven wat natuurlijk erg belangrijk is bij een dergelijke zware tocht.. Ook voor ons was het de eerste keer, met 10 man in leeftijd varierend van 31 tot 56 waren we aan de tocht begonnen, en hadden ook een mooi schema vooraf gehad zoals 3 lange toertochten in Belgie en 3 in Nederland, allen 150 km lang om maar genoeg zitvlees te creeren. Maar ja, als zoals enkele van ons al 1,5 uur moet wachten op de eerste col vanwege een zwaar ongeval, dan word het al moeilijk om daar op te trainen. We hebben de week voorafgaande van de 'Marmotte'op video vastgelegd, deze geeft een beeld weer van onze eerste ervaringen in de alpen en de colletjes die we hebben beklommen, mocht je interesse hebben?
Dag Herera,
ben een tijdje niet op het forum geweest en lees nu je aanbod over de video. Ik ben wel geïnteresseerd. Ik zag op de website van je club dat je bij mij in de buurt woont (Nijmegen). Ga je dit jaar weer de Marmotte fietsen?