Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2005

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 17 jul 2005 22:07

Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 17 Juli 2005

@ scottwilko: als je Firefox hebt, even rechtermuisknop op afbeelding icoontje en "View image" (of wat dan ook in het NL) selecteren


Met Mozilla Firefox zijn de plaatjes te zien, met Micro$oft Internet Explorer niet.
Dit zijn ze; vooral het tweede is schitterend. Je kan zien dat die gast zélf een wielrenner is... wat een oen!!
Ik begrijp echt niet wat die gendarmes langs het parcours staan te doen... braadworsten eten? Ik heb echt de indruk gehad dat het de koers beïnvloed heeft en dat Pereiro niet voluit dúrfde gaan in die mensenzee.
http://www.velonews.com/images/details/8527.12006.f.jpg
http://www.velonews.com/images/details/8527.12005.f.jpg
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4616
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 17 jul 2005 22:49

lag even aan mijn pc denk ik want nu doen ze het wel maar goed je kunt dus wel zien dat het een fietser is en dan toch zo idioot gaan doen maar ja het is wel de tour he dus dan gaan de mensen gek doen hoort zo denken ze

wojtec
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 jul 2005 13:29

wojtec 17 jul 2005 23:00

Van mij had de motorrijder er achteruit ook nog wel even overheen mogen rijden.

schmo
Forum-lid
Berichten: 736
Lid geworden op: 12 feb 2005 12:47

schmo 17 jul 2005 23:07

Als je in Parijs bent zie je zowat elke drie blokken een touringcar CRS (oproerpolitie), die zouden ze eens op die bergen moeten plaatsen om die idioten een beetje in toom te houden.

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 17 jul 2005 23:55

De organizatie moet met een soort sneeuwschuiver voor de renners uit rijden. Groot rubberscherm met soort punt van voren ( V - Vorm)die iedereen die niet wil luisteren eenvoudig als sneeuw opzij schuift.  Idioten die met vlaggen tussen de coureurs rennen een half uurtje aan hun vlag opknopen. Ik dacht dat alleen sommige voetbal "supporters" crimineel waren, maar dit is werkelijk levensgevaarlijk. Gebruiken die imbo's ook al doping?
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

schmo
Forum-lid
Berichten: 736
Lid geworden op: 12 feb 2005 12:47

schmo 18 jul 2005 00:02

Quote: Origineel geplaatst door Marconi op 17 Juli 2005
De organizatie moet met een soort sneeuwschuiver voor de renners uit rijden. Groot rubberscherm met soort punt van voren ( V - Vorm)die iedereen die niet wil luisteren eenvoudig als sneeuw opzij schuift. Idioten die met vlaggen tussen de coureurs rennen een half uurtje aan hun vlag opknopen. Ik dacht dat alleen sommige voetbal "supporters" crimineel waren, maar dit is werkelijk levensgevaarlijk. Gebruiken die imbo's ook al doping?

Ja, "supporters"doping heet bier

sumie
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 jul 2005 21:19

sumie 18 jul 2005 20:09

NRC van 18 juli 2005

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 19 jul 2005 01:45

Hehe, Fokke & Sukke zijn cool.

Ik moet het doen met Sigmund en Gummbah maar die zijn ook prima.

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 19 jul 2005 12:43

Het grote duel tussen Basso, Rasmussen en Ullrich.... Spannend... Rasmussen heeft bevestigd wat ik altijd al dacht en hoopte: Hij is nog nooit in zijn leven volluit gegaan in een tijdrit. Nu is dat geen garantie dat hij ineens veel harder rijdt, maar het parcours is hem (veel hoogteverschil) op het lijf geschreven (geen enkele renner kwam met deze analyse, dat verbaasd me, ze onderschatten Rasmussen). Kleine weggetjes, twee aardige klimmetjes, veel bochten en geen lange rechte stukken. Rasmussen moet Basso kunnen hebben, Ullrich zou hij toch wel net op 2 1/2 minuut kunnen houden (hoop ik). Vooral voor Basso en Rasmussen wordt komende week nog heel spannend; Die ene 2e cat. slotklim zou hun uitgangspositie voor zaterdag nog kunnen veranderen.
Ik kijk trouwens bijna uitsluitend naar Ned2. De Belgen hebben hun geluid gewoon niet op orde. Bij de Belgen hoor je elke dag weer de reclamecaravaan en blerende collega - commentatoren van andere landen. Bij de Nederlanders hoor je het geluid van de koers. Ik vermoed dat Studio Sport dan ook een iets groter budget heeft (getuige ook de Avondetappe vs het Belgische Studioprogramma).

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 19 jul 2005 13:41

Quote: Origineel geplaatst door ponsteen op 19 Juli 2005
Het grote duel tussen Basso, Rasmussen en Ullrich.... Spannend... Rasmussen heeft bevestigd wat ik altijd al dacht en hoopte: Hij is nog nooit in zijn leven volluit gegaan in een tijdrit. Nu is dat geen garantie dat hij ineens veel harder rijdt, maar het parcours is hem (veel hoogteverschil) op het lijf geschreven (geen enkele renner kwam met deze analyse, dat verbaasd me, ze onderschatten Rasmussen). Kleine weggetjes, twee aardige klimmetjes, veel bochten en geen lange rechte stukken. Rasmussen moet Basso kunnen hebben, Ullrich zou hij toch wel net op 2 1/2 minuut kunnen houden (hoop ik). Vooral voor Basso en Rasmussen wordt komende week nog heel spannend; Die ene 2e cat. slotklim zou hun uitgangspositie voor zaterdag nog kunnen veranderen. Ik kijk trouwens bijna uitsluitend naar Ned2. De Belgen hebben hun geluid gewoon niet op orde. Bij de Belgen hoor je elke dag weer de reclamecaravaan en blerende collega - commentatoren van andere landen. Bij de Nederlanders hoor je het geluid van de koers. Ik vermoed dat Studio Sport dan ook een iets groter budget heeft (getuige ook de Avondetappe vs het Belgische Studioprogramma).





Leuke analyse. Al wordt in een tijdrit, zelfs over zwaarder parcours, maar heel weinig klimtalent aangesproken: eerder een zeer grote weerstand kunnen duwen. Maar Rasmussen heeft me enorm verbaasd/verbluft met zijn raid naar Mulhouse, vooral op het vlakke stuk nà de Ballon d'Alsace: als 't moet, kan ie wel hardrijden...
Ik vermoed dat ze met 2 minuten tussentijd starten? Dan wordt het misschien zaaks voor Chikken om Basso in het vizier te houden eenmaal die hem oversteekt: kan in Rasmussens voordeel zijn... Ik vermoed dat Basso en Ullrich behoorlijk gelijk op zullen gaan in de tijdrit.

Wat het geluid op de Belgische tv betreft heb je gelijk, al vind ik het wel z'n charme hebben, die Engelse collega op de achtergrond. De commentaar op Ned2 is gewoon slecht; Hans De Clercq compenseert wel de resem flatert van Michel Wuyts.
Wat het financiële betreft heeft de VRT meer geld voor live wieleruitzendingen (wat zich vertaalt in meer wedstrijden). Voor een avondprogramma op locatie trekken ze geen geld meer uit, wat bij de NOS wel zo is: er wordt een pak geïnvesteerd in De Avondetappe en het resultaat mag er wezen, vind ik... heb dat ook gezegd toen ik met iemand van hun redactie praatte tijdens de Tour (ze beseffen meer en meer dat ze ook een breed Vlaams kijkerpubliek hebben).
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 20 jul 2005 15:54

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 16 Juli 2005


 Juist. Wat een bizarre ploegtactiek van T-Mobile, alsof ze niet doorhebben dat die jongen in z'n Kazachse kampioenentrui een ploegmaat is!Eerst brengt Ullrich Armstrong lekker terug in Vino's wiel; op de slotcol laat hij Klöden tempo jakkeren terwijl Vinokourov voorop rijdt. Mooie strateeg, Mario Kummer. Het ergste, ik heb bij dit alles een déjà-vu gevoel. Vorig jaar in juli ging ik trainen met Savoldelli, die zich klaarstoomde voor de Vuelta (na z'n val in het voorjaar), die ie zeker mocht rijden van de T-Mobile ploegleiding. En plots zonder enige reden nemen ze Paolo niet mee naar Spanje. De ontgoocheling was groot en het heeft uiteraard niet lang geduurd eer ie vertrok... (ik denk dat T-Mobile daar een Vuelta-overwinning, of minstens het podium, liet schieten)Dit jaar was ik toevallig in het T-Mobile-hotel, vorige zaterdag. Ik zag daar hoe alles rond Ullrich draait, hoe iedereen voor die man staat te springen: hij heeft een eigen mechanieker, bracht een verzorger en een accapuncturist in de ploeg, heeft aparte materiaalclausules in zijn contract en wordt als enige kopman vooropgeschoven voor de Tour. En vóór de TdF rijzen alweer vraagtekens over 's mans voorbereiding; buiten een tijdrit in Zwitserland, werd hij in Catalonië én Zwitserland op minuten gereden in de bergen.Daartegen staat dan Vinokourov, een jongen die alles uit zijn mogelijkheden haalt, met een enorm strijdershard, gepassioneerd met zijn vak bezig. Hij wint in het voorjaar Luik-Bastenaken-Luik, is sterk in Parijs-Nice, wordt kampioen van zijn land... en hij zat moederziel alleen te smsen op het terras van het hotel, niemand keek 's avonds en 's morgens naar hem om. Zijn fiets werd zelfs als allerlaatste afgesteld door de mechaniekers!!Als Vino zijn boeltje pakt en naar Discovery gaat, geef ik hem overschot van gelijk.



Vanmiddag in het Journaal: "Vino kan zich niet verzoenen met de ploegtactiek van T-Mobile, wil het kopmanschap en rijdt volgend jaar voor een andere ploeg, een Franse." Dat zal Cofidis worden, vermoed ik.

 
edit: staat net op Cyclingnews.com

Vinokourov to leave T-Mobile
Alexander Vinokourov is leaving the T-Mobile Team as of the end of the season. The 31 year old Kazakhi informed the management of the team of his decision a few days before the end of the Tour.
"Alexandre wants the chance to win the Tour as captain of a team," said Team manager Olaf Ludwig. "We are sorry for his decision, but understand his reasoning."
Vinokourov has been courted by several big teams, and there is speculation that he may end up at Cofidis or Ag2r next year. Discovery Channel director Johan Bruyneel denied that his team was interested in signing the attacking T-Mobile rider. "We want someone who can win the Tour. Vinokourov isn't one of them," he said.
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

ilgrasso
Forum-lid
Berichten: 2152
Lid geworden op: 02 mei 2005 15:09

ilgrasso 20 jul 2005 16:08

AG2R is ook genoemd als mogelijke werkgever
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

Plaats reactie