Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Nog gekoerst vandaag?

trekoclv
Forum-lid
Berichten: 632
Lid geworden op: 27 dec 2004 12:58

trekoclv 30 apr 2005 16:23

net in geldrop gereden. Ploegmaat weggereden dus ik heb de hele koers afgestopt :P. Alle andere ploegen waren goed geirriteerd omdat ik alle demarrage's neutraliseerde ;). hij had wel gewoon dus dat was wel mooi. zelf werd ik 16e :S
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;

stefann
Forum-lid
Berichten: 238
Lid geworden op: 13 jan 2005 21:30

stefann 30 apr 2005 17:23

Ik heb in Tiel gereden net. Er reed na een tijdje een groep van 5 man weg en precies op dat moment zat ik niet voorin. De laatste ronden wilde ik nog demarreren, maar er was nergens ruimte. Dus ik zat in de sprint ook best ver. Net buiten de top 20 denk ik.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 30 apr 2005 21:36

Ik ook in Tiel gereden, maar dan bij de junioren. Iets van 12 km steeds voorin meegereden, maar toen het asfalt eens van dichterbij bekeken. Gewoon in de bocht onder uit geschoven, enigste reden die ik kan bedenken waardoor gebeurden was dat ik net niet perfect aan sneedt :S. Ik baalden wel goed, want ik reed vrij makkelijk mee vooraan terwijl er serieus hard gereden werd. Gelukkig mis ik zelf alleen wat behang, armpie geschaafd en behoorlijk stuk vel ontbrekend bij m'n heup, maar ik zit volgende week weer gewoon op de fiets. M'n fiets is ook nog helemaal heel, alleen stuurlint beetje geschaafd en m'n Record shifter ook weer paar (tiende) gram lichter gemaakt. But it is all in the game. :)
Dus op naar Amstelveen volgende week zondag, want de benen zijn prima in orde.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

beginnertje
Forum-lid
Berichten: 488
Lid geworden op: 14 sep 2004 17:29

beginnertje 30 apr 2005 21:40

Oej... Dat is dikke pech. Gelukkig is alles in orde met jezelf en je fiets. Heb je nog iemand anders in je val betrokken?
<a target="_blank" href= "http://img279.imageshack.us/img279/1934 ... .jpg">Mijn fietsje</a> <a target="_blank" href= "http://www.toervereniging-zoetermeer77.nl/?TB=1">Mijn clubje</a><br>
<br>
<b><i>Doe mee met het Fiets-forum shirt

stefann
Forum-lid
Berichten: 238
Lid geworden op: 13 jan 2005 21:30

stefann 30 apr 2005 21:43

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 30 April 2005


Ik ook in Tiel gereden, maar dan bij de junioren. Iets van 12 km steeds voorin meegereden, maar toen het asfalt eens van dichterbij bekeken. Gewoon in de bocht onder uit geschoven, enigste reden die ik kan bedenken waardoor gebeurden was dat ik net niet perfect aan sneedt :S. Ik baalden wel goed, want ik reed vrij makkelijk mee vooraan terwijl er serieus hard gereden werd. Gelukkig mis ik zelf alleen wat behang, armpie geschaafd en behoorlijk stuk vel ontbrekend bij m'n heup, maar ik zit volgende week weer gewoon op de fiets. M'n fiets is ook nog helemaal heel, alleen stuurlint beetje geschaafd en m'n Record shifter ook weer paar (tiende) gram lichter gemaakt. But it is all in the game. :)
Dus op naar Amstelveen volgende week zondag, want de benen zijn prima in orde.

Ging je onderuit in de bocht náár het asfalt toe of als je van het asfalt afdraaide?

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 02 mei 2005 18:07

Zaterdag klimcriterium gereden in Retinnne, een mijndorpje vlakbij Luik. Was er iets later dan gepland naar toe vertrokken op de fiets vanuit Maastricht, gewapend met een printje van routenet.nl. Dus beetje doortrappen, 40-45 op het vlakke, rond de 30 bergop. Volgens mij had ik toen wel wind mee. Eenmaal vlakbij Retinne was het nog een behoorlijke kunst om het daadwerkelijk te vinden, dus ik heb eerst alle dorpjes in de omgeving bezocht totdat ik er uiteindelijk aankwam. Precies 5min voor het startsignaal moest ik nog ff inschrijven, de man van de inschrijvingen had zijn spullen al ingepakt maar ik kon er dan nog wel bij. Daarna naar de start hollen en na wat uitleg in het Frans werden we weggeschoten.
Het was een vrij lastig parcours, constant op en af, veel stukken slecht wegdek, veel geparkeerde auto's lang de kant die vooral na bochten irritant waren. Ik heb wel steeds vooraan in het peloton gereden, nog een paar keer met wat mensen in de achtervolging op de koplopers gegaan maar uiteindelijk bleven zij weg en bleef het peloton samen. Het is toch wel anders koersen daar in Belgie/Wallonie, ook was het onderlinge niveauverschil nogal groot waardoor de kopgroep ook zo makkelijk wegbleef en het moeilijk was om de achtervolging op gang te brengen.
Op zich wel lekker gereden, maar ik had geen zin meer in de eindsprint om de resterende prijzen dus ik heb gewoon lekker in het peloton gefinished.
72km koers + heen- en terugreis zorgde voor toch weer 138km wegtrappen.

Zondag een nog een klimwedstrijd vlakbij Retinne, nl in Blegy, gereden. De benen leken in het begin wel goed maar halverwege leken ze toch de inspanning van gister te gaan voelen, dus ik kon niet echt meer veel forceren vooraan. Gewoon lekker mee gereden in het peloton en nog wel even in het laatste rondje weggereden om nog iets meer vooraan te finishen.
66km, in totaal 115

Wel enorm bruin/rood-bruin geworden zondag. Fietsarmpjes van jewelste.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 02 mei 2005 19:05

Quoten: Origineel geplaatst door stefann op 30 April 2005

Ging je onderuit in de bocht náár het asfalt toe of als je van het asfalt afdraaide?

In de bocht naar het asfalt toe. Ik reed meter of 30 voor het peleton dus ik nam gelukkig niemand mee.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

stefann
Forum-lid
Berichten: 238
Lid geworden op: 13 jan 2005 21:30

stefann 02 mei 2005 20:49

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 02 Mei 2005


Quoten: Origineel geplaatst door stefann op 30 April 2005

Ging je onderuit in de bocht náár het asfalt toe of als je van het asfalt afdraaide?

In de bocht naar het asfalt toe. Ik reed meter of 30 voor het peleton dus ik nam gelukkig niemand mee.

Gelukkig ja, het eerste stukje van het asfalt was heel slecht. Bij het optrekken vanuit de bocht sprong mijn achterwiel ook de hele tijd weg.

trekoclv
Forum-lid
Berichten: 632
Lid geworden op: 27 dec 2004 12:58

trekoclv 09 mei 2005 12:28

gisteren HEL van Voerendaal gereden. was redelijk koud.. graad of 10 en de weersvoorspellingen waren niet al te best. Ik was het parcours al 2 keer weeste verkennen met mijn 2 teamgenoten. We mochten starten met een ploeg van 3 man. 2 2e jaars en een 1e jaars. We wisten dat we goed warm moesten rijden want het zou meteen uit elkaar gaan. De eerste klim was al na 1 km en toen werd er nog niet echt gekoerst. veel renners wachtte een ronde af omdat ze het parcours nog niet kende. maar de 2e ronde werd er flink doorgereden op de Bergseweg en de Fromberg. Ik kon makkelijk mee en ook mijn andere ploegmaat (2e jaars). de 1e jaars moet eraf maar dat was wel een beetje te verwachten. we kwamen boven op de klim met een groep van ongeveer 40 man (van de 150 starters) we reden niet echt hard door waardoor er nog sprinters terug konden komen in de afdaling. ineens begon het kei hard te regenen en hagelen. De temp daalde naar 5 graden en het was echt steenkoud met die natte kleren in de afdaling. Elke keer als we de fromberg of bergseweg op reden vielen er weer een paar af. de laatste ronde gingen we in met 30 man. ik wist dat ik vroeg vooraan moest zitten dus dat deed ik ook. toen we beneden kwamen in Voerendaal zat ik in 3e positie. we reden naar de laatste bocht en toen zat in ongv 6e ik wist dat ik goed zat. totdat iemand voor mijn onderuitgleed in de laatste bocht.. ik kon niet ontwijken met nog veel andere renners dus ik lag tegen de grond. meteen fiets gepakt en naar de finish gerent/fietst. ik kon toch nog 18e worden. anders had er natuurlijk veel meer ingezeten.
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;

coulthard
Forum-lid
Berichten: 803
Lid geworden op: 07 okt 2004 17:41

coulthard 09 mei 2005 14:30

@Trek OLCV, reed je bij de nieuwelingen of bij beloften?
Ik reed de beloften koers, beetje zelfde verhaal als bij jouw, bar en boos weer. Bij ons viel alles na de eerste klim, in de wind na de afdaling, uit elkaar. Ik zat daar al bij de eerste groep.Sterker nog, na 2 rondes ging ik er alleen van tussen. Eerst lieten ze me niet echt gaan. Maar toen ik doortrok raakte ik 20 sec. weg en het gat groeide snel, ik was inmiddels al 8 km alleen.
Komt er een motoragent naast me rijden: ''gaat lekker jongen, doorgaan het gat groeit snel, maar pas op voor de volgende bocht daar liggen kiezelstenen''10 meter nadat ik de bocht uit kwam, ''ja hoor het zal toch niet'', achterband plat als een dubbeltje.
Ik schelden en vloeken. Dus ik stap af voor een nieuw wiel, inmiddels jaagt de hele groep er alweer langs, moest ik 5 min. wachten op een nieuw wiel. Alle neutrale materiaal wagens reden gewoon voorbij. Echt niet te geloven.........Maar ik gaf de moed nog niet op, want ik was super de super.Direct in de achtervolging gegaan, schoot als een raket naarvoren van wagen naar wagen, pikte overal geloste renners op. Ik kon uiteindelijk 1,5 ronden weer aansluiten, maar toen begonnen ze vooraan te rijden, waardoor alles weer brak en ik zat achterin. Kon ik dus weer gaan achtervolgen. Maar ik was nog niet herstelt van het terug komen, dus ik moest ook lossen.Achteraf gezien had ik iets minder snel moeten proberen terug te komen, dan had ik mezelf niet opgeblazen. Maar ja ik had nog nooit in zo een situatie gezeten.
Zo rijd je met 20 sec. voorsprong als een dolle voor de eerste groep uit, met het moraal gierend door je hele lichaam.En zo zakt 2 ronden later de moed je in de schoenen.Hele seizoen nog niet lek gereden en juist op een dag dat ik super ben rijd ik wel lek.......
Trainen met je hoofd
Fietsen met je hart
Afzien met je ziel

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 09 mei 2005 15:19

@ Coulthard
fiets je soms elite z/c & beloftewedstrijden in België?Ik zou wel eens in eenzelfde wedstrijd willen fietsen als jij !
Greetz, TS

trekoclv
Forum-lid
Berichten: 632
Lid geworden op: 27 dec 2004 12:58

trekoclv 09 mei 2005 15:51

@Trek OLCV, reed je bij de nieuwelingen of bij beloften?...
Bij de nieuwelingen als 2e jaars
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie