Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

De nederlandse berg

frenkie
Forum-lid

frenkie 11 nov 2011 18:08

ik blijf er bij dat het een 1 april grap is

"28 november: Brainstormsessie 4 – kiezen van het concept in hoofdlijnen. Daarna hebben we nog een maand of vijf nodig om het concept door te rekenen en uit te tekenen. Met dat uitgewerkte plan kunnen we vervolgens naar potentiële locaties en investeerders"
28 november + ongeveer 5 maanden = 1 april
De één is een stylist, de ander knakt gewoon z'n fiets in tweeën
LRTV Swift

Herman_N
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 11 nov 2011 19:05

frenkie schreef:ik blijf er bij dat het een 1 april grap is

"28 november: Brainstormsessie 4 – kiezen van het concept in hoofdlijnen. Daarna hebben we nog een maand of vijf nodig om het concept door te rekenen en uit te tekenen. Met dat uitgewerkte plan kunnen we vervolgens naar potentiële locaties en investeerders"
28 november + ongeveer 5 maanden = 1 april
Of die berg er komt is natuurlijk uiterste twijfelachtig, maar het is uitgesloten dat het een 1 april grap is. Waarom? Heel simpel, er hebben zich al een aantal grote bedrijven verbonden aan dit project Afbeelding
Denk eens na wat er gebeurt als Thijs op 1-4-2012 doodleuk meldt dat het allemaal maar een grap was. Torenhoge schadeclaims, juridische stappen, bergen negatieve publiciteit, ontslag etc. Nee, dat is echt een onnozele gedachte.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

frenkie
Forum-lid

frenkie 11 nov 2011 19:52

of ze spelen mee voor gratis publiciteit?
De één is een stylist, de ander knakt gewoon z'n fiets in tweeën
LRTV Swift

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 11 nov 2011 20:32

Precies lekker makkelijk publiciteit scoren. Je laat een stagair wat berekeningen en tekeningetjes maken, kan die lekker z'n ding doen en vervolgens pak je wel de publiciteit mee zonder dat 't iets gekost heeft.

En hoe langer dit gedoe door gaat dan kunnen sommige van deze bedrijven er nog een leuk beetje aan verdienen. De effecten voor bijv het klimaat zullen toch beter door gerekend moeten worden. Een bedrijf als E-On zal die berg wel echt zien zitten, waaien wil 't wel op 1500 meter hoogte.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

tennisser
Forum-lid

tennisser 12 nov 2011 14:49

Herman_N schreef:Of die berg er komt is natuurlijk uiterste twijfelachtig, maar het is uitgesloten dat het een 1 april grap is. Waarom? Heel simpel, er hebben zich al een aantal grote bedrijven verbonden aan dit project. Denk eens na wat er gebeurt als Thijs op 1-4-2012 doodleuk meldt dat het allemaal maar een grap was. Torenhoge schadeclaims, juridische stappen, bergen negatieve publiciteit, ontslag etc. Nee, dat is echt een onnozele gedachte.
Schadeclaims en juridische stappen?? Tegen wie dan wel? Tegen Thijs? Thijs heeft niemand in dienst genomen. Die bedrijven hebben zichzelf aangemeld en maken en doen geheel op eigen kosten en risico 'rekensommetjes' en 'onderzoekjes'.
Maar het is inderdaad de vraag of ze inderdaad zo dom zijn om tijd en geld in een absurd idee te steken, of dat ze juist slim zijn door goedkoop in de publiciteit te komen. Aandacht is aandacht, ookal is zet je jezelf weg als een kind dat in sprookjes gelooft...

Herman_N
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 12 nov 2011 18:47

tennisser schreef:
Herman_N schreef:Of die berg er komt is natuurlijk uiterste twijfelachtig, maar het is uitgesloten dat het een 1 april grap is. Waarom? Heel simpel, er hebben zich al een aantal grote bedrijven verbonden aan dit project. Denk eens na wat er gebeurt als Thijs op 1-4-2012 doodleuk meldt dat het allemaal maar een grap was. Torenhoge schadeclaims, juridische stappen, bergen negatieve publiciteit, ontslag etc. Nee, dat is echt een onnozele gedachte.
Schadeclaims en juridische stappen?? Tegen wie dan wel? Tegen Thijs? Thijs heeft niemand in dienst genomen. Die bedrijven hebben zichzelf aangemeld en maken en doen geheel op eigen kosten en risico 'rekensommetjes' en 'onderzoekjes'.
Maar het is inderdaad de vraag of ze inderdaad zo dom zijn om tijd en geld in een absurd idee te steken, of dat ze juist slim zijn door goedkoop in de publiciteit te komen. Aandacht is aandacht, ookal is zet je jezelf weg als een kind dat in sprookjes gelooft...
Even de hele discussie volgen voordat je een reactie geeft. Iemand beweert hier serieus dat het mogelijk een 1 april grap is die volgend jaar gaat uitkomen. Dat lijkt me toch wel heel erg sterk vanwege de redenen die ik genoemd heb. That's all.
Verder doen die bedrijven natuurlijk vrijwillig mee en lopen het risico dat het allemaal niet doorgaat. Allemaal prima, maar een doelbewuste 1 april grap gaat er bij mij niet in.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

tennisser
Forum-lid

tennisser 14 nov 2011 14:12

Herman_N schreef:Even de hele discussie volgen voordat je een reactie geeft. Iemand beweert hier serieus dat het mogelijk een 1 april grap is die volgend jaar gaat uitkomen. Dat lijkt me toch wel heel erg sterk vanwege de redenen die ik genoemd heb. That's all.
Verder doen die bedrijven natuurlijk vrijwillig mee en lopen het risico dat het allemaal niet doorgaat. Allemaal prima, maar een doelbewuste 1 april grap gaat er bij mij niet in.
Ja, dat het geen 1-aprilgrap is lijkt mij ook vrij duidelijk, een 1-aprilgrap bouw je niet op vanaf juli het jaar ervoor. Het begon overigens voor Thijs wel als een grap, toen hij op 29 juli met dit idee in zijn column kwam. Het probleem is alleen dat hij er zelf in is gaan geloven. :)
Mijn vraag was echter wie die mogelijke 'schadeclaims' tegen wie zou gaan indienen in het geval het een 1-aprilgrap zou zijn.... :roll:

WdvB
Forum-lid

WdvB 16 dec 2011 21:42

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Bin ... meer.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;

als dit gedrocht ooit in nl komt dan vreet ik mijn 8 fietsen op en emigreer per direct naar zwitserland

Anderhalf miljoen voor aandelen om een concept te onderzoeken, geschatte kosten 70 miljard. Dus gooi er nog maar een factor 3 eroverheen, dat is bijna even groot als onze staatschuld. Zelden zo'n slecht en lelijk plan de media zien halen en eigenlijk een schande gezien onze internationale reputatie op gebied van architectuur, stedenbouwkunde en landschapsarchitectuur. Alles voor de kijkcijfers zullen ze bij De Pers denken en thijsje lacht zich een deuk om al die gratis boekpromotie van 1 april aanstaande. En als ie het wel meent dan is een ongelooflijke pannekoek. Kennelijk is ie iets te vaak naar de efteling geweest.

ceon
Forum-lid

Gebruikersavatar ceon 16 dec 2011 21:50

Gisteren bij het voorlezen van een boek over vulkanen aan mijn zoontje, de beste oplossing gevonden voor het maken van de berg. Ging over een vulkaan die ontstaan was op een breuklijn. Binnen een dag was die 10 meter hoog en binnen een jaar ruim 500 meter. Dus ergens in Nederland op zoek naar een breuklijn, de grond in gaan boren en de lava het werk laten doen. Een gecontroleerde uitbarsting. Kost minder dan grond verplaatsen en is waarschijnlijk eerder gerealiseerd dan bouwen. Ga er maar eens patent op aanvragen. :lol:
Geef graag toe als ik ongelijk heb, maar dat komt eigenlijk nooit voor. :D

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 17 dec 2011 15:29

WdvB schreef:http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Bin ... meer.dhtml

als dit gedrocht ooit in nl komt dan vreet ik mijn 8 fietsen op en emigreer per direct naar zwitserland

Anderhalf miljoen voor aandelen om een concept te onderzoeken, geschatte kosten 70 miljard. Dus gooi er nog maar een factor 3 eroverheen, dat is bijna even groot als onze staatschuld. Zelden zo'n slecht en lelijk plan de media zien halen en eigenlijk een schande gezien onze internationale reputatie op gebied van architectuur, stedenbouwkunde en landschapsarchitectuur. Alles voor de kijkcijfers zullen ze bij De Pers denken en thijsje lacht zich een deuk om al die gratis boekpromotie van 1 april aanstaande. En als ie het wel meent dan is een ongelooflijke pannekoek. Kennelijk is ie iets te vaak naar de efteling geweest.
Gelukkig zal je nooit je fiets op hoeven te vreten ;)

Het is wel makkelijk voor Thijs, al z'n columns kan hij makkelijk vullen, want bij gebrek aan inspiratie schrijf je gewoon weer een l*l verhaal over je berg. Een column over een ander onderwerp schrijven wordt al lastig, zo bracht hij afgelopen week een gerucht (zonder enig feitelijk bewijs) en bracht dat als een feit.

Maar goed 't meeste trieste blijft dat je 't plan van een ander 1e de grond inschrijft en er vervolgens een jaar later zelf mee aan de haal gaat. Vraag ik me ook af wie er ooit verzonnen heeft dat hij prof geweest is? Het jaartje bij Marco Polo zal vast en zeker leuk geweest zijn, maar als je wel geteld 1 HC koers en niet meer dan een paar .1 koersjes hebt gereden dan ben je toch weinig echte prof-renners tegen gekomen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

lior63
Forum-lid

lior63 17 dec 2011 19:47

Als je geschiedenis hebt gestudeerd, lees je wel eens wat.
Zo las ik jaren geleden de geschiedenis van de Afsluitdijk en de Flevopolders.

Dat begon al zo'n beetje in 1860.
De reacties op de eerste plannen waren nogal vergelijkbaar met de reacties op 'de Nederlandse berg'. Groot verschil is natuurlijk dat voor de afsluitdijk en de polders noodzaak was (stoppen van overstromingen en winning van gronden), maar het zou mij niet verbazen als het uiteindelijk na veel veel weggegooid geld en failliete toestanden, er toch van komt. Al denk ik dat de meesten van ons dat niet gaan meemaken.

WdvB
Forum-lid

WdvB 17 dec 2011 20:44

Anderhalf miljoen euro, vijftig euro per aandeel om een haalbaarheidsonderzoek te financieren. Dat zijn dus in potentie 30.000 randdebielen die zo'n stuk flut onderzoek nog gaan financieren ook. Wat een zwendel zeg, is Dirk Scheringa toevallig een wederopstanding aan het maken? Er gaan dus mensen aan dit flutwerk geld verdienen. Eigenlijk onvoorstelbaar in deze tijden dat bouwbedrijven, architekten en adviesbureau's nu op deze manier hun geld gaan verdienen. Ze hebben er kennelijk in deze economisch zware tijden alles voor over om in de publiciteit te komen. De yomanda's van de bouw zijn het geworden. Zo van deze tijd dat naamsbekendheid nu belangrijker dan geloofwaardigheid is geworden.

Plaats reactie