Ik rij als toerder al een aantal jaar met Schwalbe's in deze combi . Wil nu eventueel 25 vóór en 28 achter gaan uitproberen met m'n 90+ kg maar kan de Vredestein Fortezza Tricomp (nog) niet in 28 mm krijgen. Volgens een medewerker van het bedrijf is de 28 mm in de planning voor eind dit jaar/begin volgend jaar. Ik overweeg het tot die tijd te houden op 23/25.materialist schreef:Ik zie steeds meer 25mm achterbanden en een 23mm voorband. De rolweerstand van een 25mm is lager en de luchtweerstand van een 23mm is lager, wat bij een achterband niet zoveel uitmaakt. Dat lijkt de heersende gedachte te zijn of te worden. Bij de niet wedstrijd fietsers tenminste. Ik krijg altijd het idee dat het de echte hardfietsers niet uitmaakt als het maar gratis is.
wedstrijd bandjes
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."
- timofietst
- Forum-lid
- Berichten: 357
- Lid geworden op: 29 dec 2009 00:23
- Locatie: Hoogerheide
Of het verbeterd is weet ik niet mar ik heb de 23mm CX2 en die heb ik regelmatig lek gereden afgelopen najaar en deze winter. Nu sinds dit jaar weer Conti's 4000s en nog niet lek gereden.jackbrown schreef:
Bedankt alsnog voor je antwoord. Ik haal daaruit dat de lekbestendigheid van de Evo CX 2 niet significant verbeterd is tov van de gewone Evo CX? De lekonbestendigheid van die laatste is veel besproken op diverse wielerfora. Ik had gehoopt de de Evo CX 2 daar verbetering in zou brengen.
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
Ik heb in de winter vaak op CX gereden en geen enkele keer lek. Banden zijn nu al 3-4 jaar oud, profiel helemaal weg maar dus niet lek te krijgen. Om maar iets te zeggen.
Ik denk dat je ze een tijdje zuinig (of niet) dient gebruiken in het begin tot ze wat droger zijn. Vanaf dan plakt er minder vuil aan de banden en zal het met de lekbestendigheid alleen maar vooruit gaan.
Ik denk dat je ze een tijdje zuinig (of niet) dient gebruiken in het begin tot ze wat droger zijn. Vanaf dan plakt er minder vuil aan de banden en zal het met de lekbestendigheid alleen maar vooruit gaan.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
![Afbeelding](http://www.corniel.nl/zzz/fora/smiley_campabinieri.gif)
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik ga in de loop van het seizoen de ultremo tubeless eens testen, ben ik ook wel benieuwd naar wat de brengt op de racer.
De prijs is flink gezakt en het opgegeven gewicht is maar een gram of 20 meer dan een gewone band met binnenband.
De prijs is flink gezakt en het opgegeven gewicht is maar een gram of 20 meer dan een gewone band met binnenband.
Ben benieuwd, want lees maar weinig ervaringen hierover met tubeless banden op standaard velgen... Dacht in eerste instantie dat je het alleen op Alpha 340's of 400's (of andere tubeless velgen) kon gebruiken. Maar blijkbaar kun je het net zo aanpassen als bij de mtb en zijn alleen tubeless banden een vereiste. Maar wacht toch even tot er meer aanbod is van banden. Hutchinson toch wel duur en Schwalbe Ultremo's wil ik eigenlijk niet meer hebben... Wel een mooie actieprijs op het moment voor de Schwalbe Ultremo tubeless set...wasbeer2006 schreef:Ik ga in de loop van het seizoen de ultremo tubeless eens testen, ben ik ook wel benieuwd naar wat de brengt op de racer.
De prijs is flink gezakt en het opgegeven gewicht is maar een gram of 20 meer dan een gewone band met binnenband.
En er hebben al best wat profs op gereden met goede bevindingen tijdens prof koersen....
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40962
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Wie zijn die profs dan met goede resenties? Dat zegt mij namelijk niks, die verkopen hun sponsor.
Less is bore
Tuurlijk verkopen die het produkt van hun sponsor, maar dat wil niet zeggen dat het niet werkt... Dat AXA team is toch minder profi, denk ik. Wat vind jij dan eigenlijk het nadeel van tubeless road banden?daniel1975 schreef:Wie zijn die profs dan met goede resenties? Dat zegt mij namelijk niks, die verkopen hun sponsor.
Maar ik dacht eigenlijk dat o.a. Jens Voigt er al eens positief mee had getest op zijn Trek, maar kan dat artikel nergens meer vinden... Gold eigenlijk voor meerdere Radio Shack leden. Maargoed waar profs mee fietsen of rijden zegt mij ook niet altijd wat.... Profs zullen altijd bij tubes blijven zweren.
Neemt niet weg dat ik gewoon benieuwd ben naar de ervaringen, want Michelin heeft in het verleden niet door kunnen breken met tubeless omdat profs op tubes willen rijden...
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40962
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik zie geen nadelen, maar ook nog niet direct de voordelen.
Less is bore
Icm anti-lek vloeistof: niet meer door een lekke band achtergeraken tijdens de koers?daniel1975 schreef:Ik zie geen nadelen, maar ook nog niet direct de voordelen.
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."
http://www.bikeradar.com/gear/article/p ... ite-14960/" onclick="window.open(this.href);return false;jackbrown schreef:Icm anti-lek vloeistof: niet meer door een lekke band achtergeraken tijdens de koers?
Phillipe Gilbert heeft er Omloop het Volk mee gewonnen, kijk maar op de foto's. Het enigste nadeel is dat hij al snel lek reed met zijn achterband en op een tubewiel verder gereden is.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless ![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
De voordelen op de racer zijn veel minder als op de mtb. Ze hebben een marginaal lagere rolweerstand -2 watt geloof ik.jackbrown schreef:Icm anti-lek vloeistof: niet meer door een lekke band achtergeraken tijdens de koers?daniel1975 schreef:Ik zie geen nadelen, maar ook nog niet direct de voordelen.
Ik ga ze op alpha velgen rijden en durf het echt niet te proberen op gewone velgen, de druk bij een racer is dermate hoog dat je wel een goede velgrand moet hebben.
Voordeel wat ik zie is gewoon een onderdeel minder, dus waarom zou je met biba,s blijven rijden als je ook zonder kan.
En in de bergen de veiligheid met vloeistof erin.
Maar ik verwacht niet dat je zonder bijpompen verder kan rijden op de racer, daar is de druk denk ik te hoog voor.
Nadeel schwalbe maakt nog alleen 23 mm en juist een 25mm en 28 zou voor de kasseien tochten een groot voordeel kunnen zijn, geen stootlekken en je kan met lagere spanning rijden.
Dat je er nog weinig van hoort op de racers, op de mtb heeft dat ook wel twee/ drie jaar geduurd en daar zijn de voordelen groter. Daarnaast zijn racefietsers gewoon veel conservatiever en is er nog weinig aanbod. Conti zou ook eind 2012 met een tl band komen, maar daar is het ineens stil.