Over de wielersport en zijn beoefenaars.
-
jules_msk
- Forum-lid
jules_msk
13 jan 2011 10:50
fromberg schreef:Denk ook wel dat het te maken heeft met een soort pikorde. Maak weleens mee dat duidelijk afgetrainde renners op topmateriaal de mindere goden op oud spul amper een blik waardig gunnen. Zelf rij ik op vrij nieuw spul en twijfel regelmatig aan het niveau van 'wielrenner zijn' van de persoon die ik tegenkom. Meteen daarna heb dan alweer spijt van die gedachte want ieder is bezig op zijn of haar manier met een een fantastische hobby. (En nee, ik groet ook niet iedereen want op een drukke dag blijf je daarmee bezig).
Dat vind ik dan weer jammer. (Niet persoonlijk op jou, Fromberg, maar in het algemeen). Mensen realiseren zich namelijk niet vaak dat bijna iedereen wel een fiets van 8.000 euro zou willen hebben, maar niet iedereen kan zich dat veroorloven. En anderen zweren gewoon bij hun oude fietsje, want "niets rijdt zo lekker"!
En moet je daar dan op oordelen dat ze mindere renners zijn? Naar mijn inzien zijn ze misschien net wel méér wielrenner, omdat ze zelfs op ouder of minder materiaal door blijven fietsen omdat ze net genieten van het FIETSEN en niet van het paraderen.
Een renner leeft niet in het echte leven. Dat leven komt pas na de fiets.
-
farelli
- Forum-lid
farelli
13 jan 2011 11:02
fromberg schreef:Denk ook wel dat het te maken heeft met een soort pikorde.
Zelf rij ik op vrij nieuw spul en twijfel regelmatig aan het niveau van 'wielrenner zijn' van de persoon die ik tegenkom. Meteen daarna heb dan alweer spijt van die gedachte want ieder is bezig op zijn of haar manier met een een fantastische hobby.
Jules_msk schreef:
Dat vind ik dan weer jammer.
En moet je daar dan op oordelen dat ze mindere renners zijn?
Mensen zijn complexe wezens.
Het is heel goed mogelijk om iets op basis van gevoel te denken, te oordelen en daarna je hiervoor te schamen of spijt te hebben om morele, rationele redenen.
Daar lijkt me niks mis mee.
-
distortion
- Forum-lid
distortion
14 jan 2011 15:41
Dus des te meer zal het men sieren als men dan NIET zo gedraagt. Verder er mee eens dat niets mensen vreemd is.
Simpelweg omdat het zo is!
-
stefanw
- Forum-lid
stefanw
14 jan 2011 15:46
Zelf rij ik op vrij nieuw spul en twijfel regelmatig aan het niveau van 'wielrenner zijn' van de persoon die ik tegenkom.
Ik heb precies het tegenovergestelde idee, van die figuren op een dure fiets en die niet voor uit te branden zijn.
Ik rijd zelf ook op een Bulls met 105 groep van 1000 euro en in Cervelo tenue, weet dat men tijdens het passeren ook vaak zo over mij denkt. Vind het dan zeer triest, bedoel doe je het dan voor je plezier of om te showen dat je meer geld hebt en een 'mooiere' fiets dan een student?
Gezelligheid kent geen tijd
-
fromberg
- Forum-lid
fromberg
15 jan 2011 11:38
Stefan, je gebruikt slechts de eerste zin uit m'n 'betoog' en nee ik bedoel dan niet de mensen op een Bulls en Cervelo outfit (Rij zelf regelmatig rond op een Cannondale en Liquigasoutfit) Waar ik op doel zijn de 25 jaar oude fietsen, wel of niet met spatbordjes. Maar hier gaat het niet om. Het gaat om bezig zijn met iets dat je leuk vindt en plezier kun je ook hebben met oude spullen..(Je bent trouwens wel erg onzeker over wat mensen van en over jou denken)
Sensa cyclecross
-
arts
- Forum-lid
arts
20 jan 2011 21:19
Alp d'Huez53:15 schreef:Ik groet meestal iedereen, behalve als iemand geen helm op heeft. Vind ik namelijk nogal kansloos. Of iemand in mijn wiel zit boeit me niks, Ik rij toch wel gewoon lekker mijn eigen training. Natuurlijk kan ook ik het niet laten om op een steil klimmetje toch te proberen of iemand het wiel kan houden. Van al dat haantjesgedrag op de fiets moet ik niks hebben. Er zijn al zoveel andere erge dingen in de wereld waar je je druk om kan maken. Het zou stom zijn om tijdens je ontspanning (het fietsen) je ook over van alles druk te maken. Wees blij dat je de rijkdom hebt om te kunnen sporten.
Mooi en goed gesproken, zeker die laatste zin, respect!!
-
stefanw
- Forum-lid
stefanw
20 jan 2011 21:48
fromberg schreef:(Je bent trouwens wel erg onzeker over wat mensen van en over jou denken)
Je trekt trouwens wel erg snel conclusies over wat mensen op het internet zetten. Het was meer in het algemeen bedoeld, er zijn zat mensen die zo denken, bedoel er verder niks mee.
Gewoon lekker fietsen!
Gezelligheid kent geen tijd
-
fromberg
- Forum-lid
fromberg
21 jan 2011 18:17
Precies wat ik bedoel...
Sensa cyclecross
-
nick14
- Forum-lid
nick14
25 jan 2011 20:17
hier in de polder heb ik bijna alleen postieve ervaringen,
vanwege de harde wind hier is het wel gebruikelijk om ''gebruik'' van elkaar te kunnen maken als je elkaar tegenkomt.
een praatje met een mede renner vind ik altijd ook wel een welkome afwisseling onder het solo fietsen.
dag niet gefietst, dag niet geleefd.
-
wheely
- Forum-lid
wheely
05 mar 2011 19:32
Vandaag 2 dingen mee gemaakt.
Ik fietste met een maat van mij ter hoogte van Huis ter Heide, zeist, en wij lopen in op 2 wielrenners.
We bleven er eventjes achter en ineens zien die twee ons, en peren hem zo hard als ze kunnen.
Is dat gewoon de kick, grappig, of omdat ze ons hinderlijk vonden waar ik niet in kan komen?
Ohja, en op de terugweg kwamen we een groepje van 4 mannen tegen in de buurt van Soest en die man die achterop fietste zei tegen ons van: kom er maar achter fietsen hoor, dan fiets je uit de wind.
Super aardig natuurlijk, en na ongeveer 5km gingen hun links en wij rechtdoor na vriendelijk gedag/bedankt gezegd te hebben.
Dat vind ik echt super, maar die eerste 2 :S
groetjes
-
marcodej
- Forum-lid
marcodej
09 mar 2011 15:17
Yep, het hangt gewoon echt van de persoon af. De ene keer pik je wat renners op en wissel je de kop, zonder iets te zeggen, prima af en bedankt men elkaar als de wegen zich scheiden roep je elkaar "Bedankt!" toe. De volgende keer sluiten er wat renners aan en gaan lekker uit de wind zitten (geen probleem mee verder), maar knallen er een paar kilometer verderop, zonder iets te zeggen, zo hard overheen dat je onmogelijk kan volgen.
-
Mr_T
- Forum-lid
Mr_T
09 mar 2011 15:27
Wheely schreef:Vandaag 2 dingen mee gemaakt.
Ik fietste met een maat van mij ter hoogte van Huis ter Heide, zeist, en wij lopen in op 2 wielrenners.
We bleven er eventjes achter en ineens zien die twee ons, en peren hem zo hard als ze kunnen.
Is dat gewoon de kick, grappig, of omdat ze ons hinderlijk vonden waar ik niet in kan komen?
Ik zelf doe dat ook wel eens, opeens iemand van me af schudden, maar dat is dan normaal gesproken omdat je bijvoorbeeld intervals traint. Verder heb ik het wel eens gedaan omdat iemand de hele tijd aan het rochelen-hoesten-spugen was, niet 1 keer, maar aan 1 stuk door, daar had ik even genoeg van.
Ik zelf vind het iig nooit vervelend als er iemand in mijn wiel gaat zitten. Sterker, ik waarschuw netjes voor paaltjes etc.