Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

[Poll] Benenscheerdilemma

edwin01
Forum-lid
Berichten: 1778
Lid geworden op: 25 mei 2006 17:02

edwin01 02 aug 2012 11:48

g. wedstrijdrenner

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 02 aug 2012 13:54

thestudent schreef:Volgens mij kan je tijdens elke vorm van competitie toch echt niet met ongeschoren benen aankomen hoor. Daar hoef je geen prof voor te zijn. Elke renner die ik tot nu toe tegenkwam bij de amateurs had toch echt zijn benen geschoren. Probeer dan maar eens de enige te zijn die het niet doet, dan word je mooi voor paal gezet door de anderen. En terecht!
Dus het is onvermijdelijk, gewoon omdat iedereen het doet? Voorwaar een staaltje van zeer sterke argumentatie! :lol:
En waarom is het 'terecht', dat je door anderen voor paal wordt gezet? (ook om de hierbovenvermelde reden?) :roll:
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5512
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 02 aug 2012 14:18

Het "en terecht" geeft aan dat er meerder argumenten zijn. Onder andere omdat een wielrenner er niet uit wil zien als de gemiddelde toerfietser met bierbuik, een van de betere manieren om je dan te onderscheiden is door je benen netjes geschoren te houden. Als je met ongeschoren benen wil rijden ga je maar de held op 'strava' of je bij je locale fietsclub uithangen, maar in het peloton hoor je er niet bij. En misschien is het traditiegevoel wel juist een van de sterkste redenen. Het ging altijd al zo en nu dus ook en het zal zo blijven. Dat is wel bij meer sporten het geval. Zo is het bij Wimbledon niet toegestaan om iets anders dan wit te dragen ( geen mens weet waarom, maar zo is het nu eenmaal ). Bij dressuur is het verplicht om een witte broek en colbert en hoed( hoge of bol) te dragen etc... dat is bepaald niet de makkelijkste kleding om in te presteren, maar zo hoort het nu eenmaal.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 02 aug 2012 14:28

thestudent schreef:Het "en terecht" geeft aan dat er meerder argumenten zijn. Onder andere omdat een wielrenner er niet uit wil zien als de gemiddelde toerfietser met bierbuik, een van de betere manieren om je dan te onderscheiden is door je benen netjes geschoren te houden. Als je met ongeschoren benen wil rijden ga je maar de held op 'strava' of je bij je locale fietsclub uithangen, maar in het peloton hoor je er niet bij. En misschien is het traditiegevoel wel juist een van de sterkste redenen. Het ging altijd al zo en nu dus ook en het zal zo blijven. Dat is wel bij meer sporten het geval. Zo is het bij Wimbledon niet toegestaan om iets anders dan wit te dragen ( geen mens weet waarom, maar zo is het nu eenmaal ). Bij dressuur is het verplicht om een witte broek en colbert en hoed( hoge of bol) te dragen etc... dat is bepaald niet de makkelijkste kleding om in te presteren, maar zo hoort het nu eenmaal.
Maar wel in een roze broek met dito sokken rijden zeker? ;)
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39542
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 02 aug 2012 14:42

thestudent schreef:maar zo hoort het nu eenmaal.
Ach, de "echt" mountainbikers op de forums vind ook allemaal dat je in een baggybroek moet biken, maar ik heb Absalon, Hermida, Sauser of Schurter nog nooit in een baggy zien koersen :lol:
Less is bore

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5512
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 02 aug 2012 14:44

In roze broek en sokken is alleen toegestaan als je bezig bent de giro te winnen :)
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 02 aug 2012 15:27

thestudent schreef:Als je met ongeschoren benen wil rijden ga je maar de held op 'strava' of je bij je locale fietsclub uithangen, maar in het peloton hoor je er niet bij..
Ik denk dat de wannabe-KOM's ook scheren hoor.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 02 aug 2012 15:33

Maar vooral goed dat je (onze student, bedoel ik) zelf aangeeft dat het uiteindelijk enkel bedoeld is om bij 'het clubje' te horen. Meestal zijn lui die krampachtig moeite doen om bij een clubje te horen ook het minst tolerant tegenover wie er niet bijhoort (en, erger nog: daar ook geen ene moer om geeft): fijn dat je ook dat even illustreert! (beetje zoals de meest rabiate homohaters vaak zelf worstelen met verdoken homofiele neigingen) :twisted:

Overigens geldt er - anders dan op Wimbledon - bij mijn weten geen reglementaire verplichting terzake, maar goed. Ik heb er het volste vertrouwen in dat, als het van jou afhing, die er ongetwijfeld wel vlug zou komen! :mrgreen:

Maar een doorsnee toerfietser-met-bierbuik die zijn benen scheert, is dus plots geen doorsnee toerfietser-met-bierbuik meer? (en ik maar denken dat ik me van die groep onderscheidde door geen bierbuik te hebben...) :roll:
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

spook
Forum-lid
Berichten: 1058
Lid geworden op: 26 feb 2008 10:13

spook 02 aug 2012 18:24

dario schreef:Maar vooral goed dat je (onze student, bedoel ik) zelf aangeeft dat het uiteindelijk enkel bedoeld is om bij 'het clubje' te horen. Meestal zijn lui die krampachtig moeite doen om bij een clubje te horen ook het minst tolerant tegenover wie er niet bijhoort (en, erger nog: daar ook geen ene moer om geeft): fijn dat je ook dat even illustreert! (beetje zoals de meest rabiate homohaters vaak zelf worstelen met verdoken homofiele neigingen) :twisted:
Misschien dat de meest anti-benenhaar-scheerders ook wel worstelen met hun wens om hun benen te scheren...? ;)

Ayway, ik scheer mijn benen ook, vooral omdat ik daar jaren geleden mee begonnen ben, en stoppels nu 'vies' vind. Daarnaast doe ik aan triatlon en zonder beenhaar zijn mijn benen na het zwemmen een stuk sneller droog, wat wel zo prettig is!
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

Gebruikersavatar
bmwpower
Forum-lid
Berichten: 598
Lid geworden op: 28 apr 2011 17:34
Locatie: Alphen aan den Rijn

Gebruikersavatar bmwpower 02 aug 2012 18:36

Ik zie geen enkele reden om mijn benen te scheren voor die 2/3 keer per week een toerrondje.. Vrienden waar ik weleens mee fiets ook niet trouwens. Ik heb wel blonde haren, dus het valt in ieder geval niet zo op :mrgreen:
Freude am Fahren

Giant TCR 1 '11

tennisser
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 05 sep 2010 19:00

tennisser 03 aug 2012 02:58

dario schreef:Maar vooral goed dat je (onze student, bedoel ik) zelf aangeeft dat het uiteindelijk enkel bedoeld is om bij 'het clubje' te horen. Meestal zijn lui die krampachtig moeite doen om bij een clubje te horen ook het minst tolerant tegenover wie er niet bijhoort (en, erger nog: daar ook geen ene moer om geeft): fijn dat je ook dat even illustreert! (beetje zoals de meest rabiate homohaters vaak zelf worstelen met verdoken homofiele neigingen) :twisted:
Wat ik me dan afvraag is, of 'onze student' onder zijn medestudenten nog wel bij 'het clubje' hoort. :D Zegt hij eerlijk: "Jongens ik moet jullie iets vertellen, ...ik scheer mijn benen", of houdt hij te allen tijde angstvallig zijn lange broek aan? Hoe zou het met de tolerantie t.a.v. geschoren benen gesteld zijn onder studenten? :mrgreen:

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5512
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 03 aug 2012 09:39

Hahaha dat is wat iedereen aankaart ;) Maar die problemen ben ik dus nog nooit tegengekomen. Ik ga niet tegen iedereen lopen vertellen dat ik mijn benen scheer. Maar het zal je verbazen hoe weinig mensen het opvalt, of er een opmerking over maakt als ze het wel zien. Het begint een algemeen geaccepteerd beeld te worden in reclames zijn de modellen dus ook vaak volledig gechoren, iedereen is er zo gewoon aan dat het dus niet opvalt. ( geen zorgen de rest is ongeschoren ) Dus ik kan gewoon een korte broek aan en je kan zonder problemen over straat. Als er iemand dan toch een opmerking maakt, dan heb ik daar geen probleem mee zo lang het niet te gek wordt.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Plaats reactie