Over de wielersport en zijn beoefenaars.

GIRO ! !

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 22 mei 2012 13:54

dario schreef:Goh, bekijk het ook eens van de andere kant: Frank Schleck had de Giro helemaal niet in zijn programma staan, en werd zonder adequate voorbereiding in laatste instantie opgetrommeld omdat ze daar nu eenmaal een (zij het haast bij voorbaat kansloze) kopman nodig hadden - wel wetende dat dit zijn aanloop naar de Tour in het gedrang zou brengen: bij mijn weten heeft Armstrong nooit zijn Tour-voorbereiding moeten laten verstoren door dat soort improvisaties, dus die vergelijking gaat maar half op.
Een verstandiger keuze zou van bij het begin geweest zijn: één Schleck kopman in de Giro, en één in de Tour. Jammer voor Fuglsang, maar die zou dan altijd nog op de Vuelta kunnen inzetten. Maar blijkbaar kunnen beide broertjes niet elk afzonderlijk een eigen programma rijden, met alle nadelen vandien...
Het is altijd wat met gebroeders Schleck. Armstrong en Contador hebben in een bepaald gedeelte van hun leven op een keerpunt gestaan en zijn daar harder en hgedrevener uitgekomen. dat bedoel ik te zeggen. De Schleckjes barsten van het talent maar hebben (nog) niet de tomeloze gedrevenheid en ambitie om een absolute winnaar te zijn.
Waarmee ik alsoluut niet zeg dat ze niet hard genoeg trainen of er niet voor leven. Het lijken meer twee kalfjes die voor het eerst door de wei lopen te dartelen en onbevangen kunnen doen en laten wat ze willen. Dat brent ze ver, heel ver maar dat is een keer voorbij. Wie werd er vorig jaar ookalweer van het strand geplukt om de Giro te gaan rijden zonder voorbereiding?

Leuke aankomst trouwens weer vandaag! Rodriquez?
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

buzz
Forum-lid

Gebruikersavatar buzz 22 mei 2012 15:59

mrcoffee schreef:...Wie werd er vorig jaar ook alweer van het strand geplukt om de Giro te gaan rijden zonder voorbereiding?
Geen idee. Weet nog wel dat Contador in 2008 zogezegd van het strand geraapt werd om vervolgens de Giro te winnen. Kennelijk is dat toch de ultieme voorbereiding. ;)

simen
Forum-lid

simen 22 mei 2012 22:01

Morgen maar eens gaan genieten van de rit.
Ik kijk er naar uit.
Wie op dit punt nog steeds voorop ligt maakt een goede kans.
Afbeelding
Zij is ook tegen

Mr_T
Forum-lid

Mr_T 23 mei 2012 08:25

Eurosport begint al om 1330 met uitzenden vandaag (volgens hun programmering). De Belg zend eerst de rond van Belgie uit.. Morgen is dat een prima combinatie, maar vandaag start ik op Eurosport. Ben benieuwd of het klassement op zn kop gaat vandaag. Afdaling naar de finish zal wel spectaculair worden.

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 23 mei 2012 09:44

Kijk uit naar de afdaling van de Giau; er zitten een paar lelijke bochten in, zoals deze (als het goed is, ligt hier nog een stukje sleutelbeen van mij...):

Afbeelding

Maar het uitzicht is ook wel de moeite waard...

Afbeelding

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 23 mei 2012 10:02

buzz schreef:
mrcoffee schreef:...Wie werd er vorig jaar ook alweer van het strand geplukt om de Giro te gaan rijden zonder voorbereiding?
Geen idee. Weet nog wel dat Contador in 2008 zogezegd van het strand geraapt werd om vervolgens de Giro te winnen. Kennelijk is dat toch de ultieme voorbereiding. ;)
Ja dat was em! In 2008 alweer.... het leek in mijn beleving dichterbij ;)

Weer echt on topic: ik heb ook al zin in de etappe van vandaag! Etappe wordt thuis opegenomen en ik tune vandaag in op het werk via de webtv van sporza. Ben benieuwd naar de Giau.... Zowel de beklimming als de uitdagende afdaling. Wat dat betreft heeft de Giro toch altijd een mooie apotheose met de zwaartse bergritten op het einde en een ITT als toetje.
Ja, de Giro is mooier dan de Tour ookal blijven over het algemeen de echte toppers er meestal van weg. Met de subtoppers is het ook smullen en zelfs vaak leuker.

Jammer trouwens gisteren dat Clement moest lossen op die laatste klim want hij reed toch aardig indrukwekkend het gat naar de achtervolgers dicht. Vandaag Slagter mee in een ontsnapping?
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Supergrover
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Supergrover 23 mei 2012 10:43

mrcoffee schreef:
Weer echt on topic: ik heb ook al zin in de etappe van vandaag! Etappe wordt thuis opegenomen en ik tune vandaag in op het werk via de webtv van sporza. Ben benieuwd naar de Giau....

Zend Sporza vandaag wel via internet uit dan?
Ik kan op mijn werk de diverse andere streams die er zijn niet bekijken....
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

jeroenkuiper
Forum-lid

Gebruikersavatar jeroenkuiper 23 mei 2012 10:50

http://www.procyclinglive.com/livestream/#" onclick="window.open(this.href);return false;

misschien staat er daar voor je een werkende stream in..
Afbeelding

Supergrover
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Supergrover 23 mei 2012 10:52

jeroenkuiper schreef:http://www.procyclinglive.com/livestream/#

misschien staat er daar voor je een werkende stream in..

Dankjewel, die had ik ook al geprobeerd maar ook die werken niet.

Zal ook nog ff links op steephill.tv proberen...
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 23 mei 2012 11:07

Hier ook een lijst met live-streams (de Eurosport streams zijn vaak met Brits commentaar; aanrader), verwacht v.a. 13.30 uur.

http://www.cyclingfans.com/node/5088" onclick="window.open(this.href);return false;

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 23 mei 2012 11:08

supergrover1 schreef:
mrcoffee schreef:
Weer echt on topic: ik heb ook al zin in de etappe van vandaag! Etappe wordt thuis opegenomen en ik tune vandaag in op het werk via de webtv van sporza. Ben benieuwd naar de Giau....

Zend Sporza vandaag wel via internet uit dan?
Ik kan op mijn werk de diverse andere streams die er zijn niet bekijken....
Ik pak altijd eentje uit deze lijst:
http://www.steephill.tv/giro-d-italia/#live

Kwaliteit is bagger maar het is "the best you can get" helaas.

cliors
Forum-lid

Gebruikersavatar cliors 23 mei 2012 11:41

voor de mensen die liever buiten op het terras(met dit weer...) van de giro willen genieten op hun smartphone/tablet kan ik de app van de Giro zelf aanraden ;-)
werkt best goed, al is het handig als je wifi hebt natuurlijk want via 3G zal het misschien iets minder vloeiend gaan. Je moet overigens wel van italiaans commentaar houden ;-0
voor ios: http://itunes.apple.com/nl/app/giro-dit ... 88460?mt=8" onclick="window.open(this.href);return false;
voor android:https://play.google.com/store/apps/deta ... giro&hl=nl
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010

Plaats reactie