Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS
-
NicoNB
- Forum-lid
NicoNB
12 jun 2013 14:34
ericpeters schreef:Ja dat kan (serieus) als je kan aantonen dat iemand vals speelt tijdens een rit dan wordt die rit verwijderd door Strava en ik heb ook al eens meegemaakt dat iemand er helemaal wordt uitgegooid. (Ik meld dit zelf als ik onrealistische snelheden of afstanden zie. Bijvoorbeeld iemand rijdt 20km/u harder dan de rest op een segment en heeft op die dag ook nog eens 300km afgelegd.)
Voor mij was dit de reden om na 1 rit strava er alweer uit te gooien.
Ik keek naar ritten die in mijn omgeving gereden waren en zag er mensen met snelheden en bijbehorende lage hartslag dat het wel erg ongeloofwaardig werd.
Ik snap ook niet dat die muppets van strava hier zelf niet automatisch op controleren.
Hoewel je wind niet als factor mee kunt nemen zegt kun je natuurlijk wel snelheid, hoogteverschillen en hartslag aan elkaar koppelen. Ik bedoel, > 40 rijden met een hartslag van 120 op een vlakke weg, dat lukt zelfs Armstrong niet als hij helemaal vol met dope zit.
-
edwin01
- Forum-lid
edwin01
12 jun 2013 14:58
Nicosch schreef: Ik bedoel, > 40 rijden met een hartslag van 120 op een vlakke weg, dat lukt zelfs Armstrong niet als hij helemaal vol met dope zit.
Verkijk je hier niet op, dat lukt mij ook nog wel. In een peloton van 120 man, goed uit de wind op een rechte provinciale weg.....
Ik moest in het begin ook even doordenken, maar als je in een segment een aantal fietsers tegenkomt die op dezelfde datum met een stuk of 12 allemaal 53 km/uur rijden, ga dan eerst maar eens na of er toevallig geen Elite-koers over dat segment verreden is
-
Trappe
- Forum-lid
-
Contact
Trappe
12 jun 2013 15:54
Buiten pelotons (waar je echt heeel erg veel voordeel hebt en ook profs rijden over de segmenten) zijn er ook nog die trainen achter brommers. Maar strava gaat niet alleen om segmentjes rijden. Het kan wellicht wel extra motiveren om er nog eens een klap op te geven.
Veel leuker vind it, is het volgen van anderen, ritten van anderen downloaden, kudos geven/krijgen, comments, je rit analyseren met hartslag gegevens er bij, challenges, clubs, teams maken/joinen e.d.
Wat ik zelf ook handig vindt is de kilometerstand van je fietsonderdelen bij houden. Of beter gezegd, dat doet strava dan voor je.
Trappe doe je met je benen.
-
nijkie
- Forum-lid HC
nijkie
13 jun 2013 07:40
Idd biedt Strava veel meer dan alleen de segmenten waar je een kom kan rijden,en soms gaat het erg hard.
Afgelopen Zondag fietsmaatje uit de wind gehouden tot 44km/u hij er overheen en een 2de plaats brug op vanaf westervoort naar arnhem.
P.s was geen verkeer op de brug,veiligheid staat bij ons op nr 1.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
-
ericpeters
- Forum-lid HC
ericpeters
13 jun 2013 12:02
Ik rij met vermogensmeter en Strava heeft inmiddels een aantal belangrijke functies overgenomen van Trainingpeaks en Sporttracks met name de power/peformance curve en het PMC diagram (heet anders in Strava) zijn goed geimplementeerd in Strava.
Hij rijden van segmenten heeft voor mij een indirect positief effect, ik ga er behoorlijk harder van fietsen. Waar ik vroeger de heuveltjes reed gewoon om heuveltjes te rijden, ga ik nu veel vaker voluit en de klimmetjes hier in Limburg zijn mijns inziens uitermate geschikt voor interval training.
-
steven250
- Forum-lid
steven250
13 jun 2013 12:11
Persoonlijk vind ik het ook leuk om mijn eigen progressie te zien op de klimmetjes. En als ik straks weer 2 weken in de alpen fiets kan ik daarna precies zien hoe lang ik over die cols heb gedaan, iets wat ik anders echt niet voor iedere col ging onthouden
Tevens kan ik dan ook de 'onbekende' cols en hellingen identificeren
-
monsieurpinot
- Forum-lid HC
monsieurpinot
13 jun 2013 20:23
edwin01 schreef:Nicosch schreef: Ik bedoel, > 40 rijden met een hartslag van 120 op een vlakke weg, dat lukt zelfs Armstrong niet als hij helemaal vol met dope zit.
Verkijk je hier niet op, dat lukt mij ook nog wel. In een peloton van 120 man, goed uit de wind op een rechte provinciale weg.....
Ik moest in het begin ook even doordenken, maar als je in een segment een aantal fietsers tegenkomt die op dezelfde datum met een stuk of 12 allemaal 53 km/uur rijden, ga dan eerst maar eens na of er toevallig geen Elite-koers over dat segment verreden is
ik verbaas me soms ook over die snelheden met zo'n lage hartslag. leuk voorbeeld: Laurens van Dam in het peleton vandaag, met een gemiddelde hartslag van 107 (!)
http://app.strava.com/activities/60133004
-
mao
- Forum-lid HC
mao
13 jun 2013 23:32
Is wel erg leuk / interessant om te zien.
107 inderdaad super laag,
Tijd rit mooi vlak.
-
edwin01
- Forum-lid
edwin01
17 jun 2013 11:10
Is er misschien een mogelijkheid om een rit achteraf aan te passen? Ik heb gisteren een wedstrijdje gereden, maar vergeten mijn Edge 500 te resetten, zodat er nog wat "woon/werk" kilometers achteraan zijn geregistreerd.....
-
jorrit10
- Forum-lid
jorrit10
17 jun 2013 11:13
Ja dat kan. Als je de betreffende activiteit selecteert kun je 'crop ride' vinden onder de knop 'actions'. Hiermee kun je een bepaald deel van je rit selecteren.
Laatst gewijzigd door
jorrit10 op 17 jun 2013 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd...
-
edwin01
- Forum-lid
edwin01
17 jun 2013 11:55
Bedankt ex-clubgenoot!