Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Mio Cyclo

bianchi-bob
Forum-lid

bianchi-bob 10 aug 2012 18:08

Heb van de week de snelheids- en trapfrequentiesensor nog eens anders opgesteld. Nu werkt het veel beter (vooral de snelheidssensor). De magneet voor de trapfrequentie moest ik wel op't einde van men crancks (dus vlakbij de pedaal) monteren want anders had die magneet te veel speling. Daardoor moest ik de snelheidssensor vlak ernaast maar iets dichter naar de trapas monteren zodat de snelheidsensor op't uiteinde van het wiel is gemonteerd.
Daar is de afstand tussen liggende vork en wiel het kleinst en werkt sensor het best. Daardoor is er wel een kleine slag in de elektrische verbinding tussen snelheids-en trapfrequentiesensor, maar dat heb ik opgelost met een extra tie-wrap.

Ik zou eens foto moeten posten, want dat zegt natuurlijk meer dan de hele bovenstaande litanie.

Wel zet ik de wielmaat instelling op een vaste maat en niet op automatisch, want dan krijg je in het begin echt gekke snelheden en duurt soms toch even voor er normale snelheden verschijnen.

bianchi-bob
Forum-lid

bianchi-bob 10 aug 2012 18:23

Bovendien zijn we in blijde verwachting van een update. Die zou volgens
Mio in augustus gaan gebeuren. Iemand al een idee wanneer die
precies zou worden vrijgegeven?

MioCyclo
Forum-lid

MioCyclo 22 aug 2012 10:29

Beste forum-leden,

de eerstvolgende software update naar versie 2 staat gepland voor eind september, begin oktober.

MioCyclo
Forum-lid

MioCyclo 22 aug 2012 10:31

bianchi-bob schreef:Heb van de week de snelheids- en trapfrequentiesensor
nog eens anders opgesteld. Nu werkt het veel beter
(vooral de snelheidssensor). De magneet voor de trapfrequentie
moest ik wel op't einde van men crancks (dus vlakbij de
pedaal) monteren want anders had die magneet te veel
speling. Daardoor moest ik de snelheidssensor vlak ernaast
maar iets dichter naar de trapas monteren zodat de
snelheidsensor op't uiteinde van het wiel is gemonteerd.
Daar is de afstand tussen liggende vork en wiel het
kleinst en werkt sensor het best. Daardoor is er wel een
kleine slag in de elektrische verbinding tussen snelheids-
en trapfrequentiesensor, maar dat heb ik opgelost met een
extra tie-wrap.

Ik zou eens foto moeten posten, want dat zegt natuurlijk meer
dan de hele bovenstaande litanie.

Wel zet ik de wielmaat instelling op een vaste maat en
niet op automatisch, want dan krijg je in het begin echt
gekke snelheden en duurt soms toch even voor er normale
snelheden verschijnen.
Beste Bianchi-Bob,
goed te horen dat het nu wel beter werkt! De afwijkende snelheden ontstaan wanneer er een hapering in het GPS-signaal is. De R&D afdeling heeft zich hier mee bezig gehouden en een oplossing is onderweg in de vorm van de eerstvolgende update eind september/begin oktober.

Groet,
Mio

Bobels
Forum-lid

Bobels 27 aug 2012 15:32

Terug van vier weken fietsen in Frankrijk met de Mio. Ik ben hem steeds meer gaan waarderen. Het ding doet perfect waarvoor hij is gemaakt. Ruim 1000 km onder de wielen en hij heeft me niet een keer in de steek gelaten. Soms vooraf uitgezette tochten die op de Mio waren ingelezen, dan weer surprise me. Dan weer gewoon in het wilde weg wat gaan fietsen en de Mio me laten terugbrengen naar waar ik die dag gestart was. Het ging allemaal prima. Zelfs de plaatselijke pizzeria ergens in Zuid Frankrijk wist ie feilloos te vinden. Natuurlijk blijven er "kleine" dingetjes waarover hier op dit forum en op de facebookpagina van Mio al werd en wordt gesproken. En wensen voor toekomstige releases heb ik ook. Bij mij blijft de boventoon van een degelijk apparaat dat doet waar ie voor gemaakt is: Je nauwkeurig de weg wijzen. De Michelinkaart kan voortaan in de caravan blijven!

aristos
Forum-lid

aristos 27 aug 2012 18:35

@MioCyclo: hebben jullie al contact opgenomen met DCRainmaker voor een van zijn uitgebreide reviews over jullie modellen? Dit zou voor mij echt een voorwaarde zijn om over te stappen van mijn Edge naar een alternatief. Zeker gezien er de komende tijd aardig wat leuks aan kan komen.
Canyon Aeroad 9.0 | Canyon Grand Canyon AL 29'er 7.9 | Principia 700 Limited Edition Number 05

V70ORD5
Forum-lid

V70ORD5 31 aug 2012 15:16

MioCyclo
Forum-lid

MioCyclo 06 sep 2012 10:55

@V70ORD5: bedankt voor het doorgeven van de link!

Bobels
Forum-lid

Bobels 08 sep 2012 00:16

Wat is het stil de laatste tijd op dit draadje. Zijn we allemaal zoooo tevreden over de Mio en is ie inderdaad zo gebruiksvriendelijk dat er geen vragen meer zijn? Krijg ik toch gelijk toen ik bij het opzetten van dit draadje voorspelde dat het geen lange draad zou worden ;) Ik zie bij de Garmin edge 800 123 pagina's!! Misschien ook iets meer gebruikers??

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 08 sep 2012 14:59

Tja als niemand er eentje koopt...
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Bobels
Forum-lid

Bobels 08 sep 2012 21:53

amclassic-fan schreef:Tja als niemand er eentje koopt...
Ben jij op de hoogte van de verkoopcijfers? Ben erg nieuwsgierig!!

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 08 sep 2012 22:03

43 berichten in 1 enkel topic posten, het blijft een beetje typisch.

Of wilde je nu horen dat 't apparaat zo gebruikers vriendelijk is dat niemand vragen stelt op 't forum?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie