Pagina 12 van 12
Geplaatst: 30 nov 2010 22:48
door apexrider
Tja, zo komt mijn reactie ook een beetje suf over. Overigens had ik bij "de kleintjes" toch iets anders in gedachten.
Geplaatst: 30 nov 2010 22:50
door daniel1975
Lol, jouw reactie is nu wel erg grappig ja
Geplaatst: 01 dec 2010 00:09
door amclassic-fan
[quote="Materialist"]De informatieve waarde van het blad gaat een stuk omhoog wanneer je de frames naast elkaar zet, alles tegelijk op dezelfde moment vergelijkend getest. De Duitse bladen doen dat al jaren maar die hebben ook een flinke concurrentie onderling. Kijk eens bij Bruna in de rekken de helft van de bladen komt uit Duitsland.
Ik denk dat je voorzichtig moet zijn om te stellen dat je weet wat de lezer wil. Nogal wat bladen verdwijnen omdat de reactie denkt te weten wat de lezer wil en dan blijkt het toch anders te zijn. [/quote]
In die Duitse testen gaat 't alleen maar om kwantiteit, zoveel mogelijk frames en zoveel mogelijk testen doen. Om zulke grote aantallen testen uit te kunnen voeren moeten ze wel uiterst eenvoudig zijn. Dus testen ze er maar wat op los, maar eigenlijk zegt 't vaak niets zinnigs meer over 't frame. Neem bijv de 'comfort test' van Tour, een fatsoenlijke test willen ze schijnbaar geen geld aan uit geven en op alle fietsen gewoon gaan fietsen kan niet omdat de aantallen te groot zijn..
Geplaatst: 01 dec 2010 00:35
door materialist
Ik vind het heel goed dat je zo achter je eigen tijdschrift staat, prima. Ik vind het ook bewonderenswaardig hoeveel tijd je steekt in dit forum en steeds de discussie weer een goede draai geeft
Er is heel veel te zeggen over de Duitse bladen en niet alles is even goed toch komen jullie vaak ook op de dezelfde conclusie. Is de kwaliteit van de fiets testen dan ook zo slecht?
Wat mij bij roadbike is opgevallen is dat ze hun grootste adverteerders kompleet kraken kijk bijvoorbeeld maar eens naar de testen van shimano wielen. Opvallend voor de machtsverhouding is dat ze deze adverteerder blijft adverteren.Ze lopen niet zo snel weg je kunt best kritisch zijn
Ik ben zelf op zoek naar een alu frame voor parijs roubais volgend jaar en ik vond het jammer dat ze niet even allemaal vergelijkend, op hetzelfde moment getest op een rijtje stonden anders had ik het blad gekocht.
LOs van de bladentest blijft het natuurlijk ook zaak om de testen te vergelijken met wat de gebruikers er op dit forum van vinden. De wielen test van roadbike van komt vrijwel overeen met wat er in het forum over geschreven staat. Fulcrum en campa wordt door bijna iedereen beter gevonden
Geplaatst: 01 dec 2010 00:48
door diogenes
Roubaix
Geplaatst: 01 dec 2010 00:51
door materialist
natuurlijk! Chapeau meneer
Geplaatst: 01 dec 2010 10:19
door diogenes
Ach...het is mijn werk, dus zie het maar als beroepsdeformatie.
Geplaatst: 01 dec 2010 11:05
door nespresso
[quote="Amclassic-fan"]...
In die Duitse testen gaat 't alleen maar om kwantiteit, zoveel mogelijk frames en zoveel mogelijk testen doen. Om zulke grote aantallen testen uit te kunnen voeren moeten ze wel uiterst eenvoudig zijn. Dus testen ze er maar wat op los, maar eigenlijk zegt 't vaak niets zinnigs meer over 't frame. Neem bijv de 'comfort test' van Tour, een fatsoenlijke test willen ze schijnbaar geen geld aan uit geven en op alle fietsen gewoon gaan fietsen kan niet omdat de aantallen te groot zijn..[/quote]
Dat kan wel zijn, maar als ik een nieuw frame ga kopen dan sla ik er wel degelijk eerst een Duitse test op na. Misschien ook niet 100% zaligmakend, maar je kan de frames goed onderling vergelijken en naast de meetwaardes staat er ook altijd een stukje bijgeschreven. Op basis daarvan kan je een mooie shortlist maken om die zelf te gaan testrijden*. 't Is alleen jammer dat Duits zo rot leest...
Met de testen in Fiets kan ik helaas niet zo veel, ik vind dat je daar vaak 'tussen de regels door moet lezen' en ik kom ook geregeld afwijkingen tussen tekst en specs tegen. Een tijdje terug kwam ik in zo'n multitest van racefietsen toch echt wat fouten tegen m.b.t. het framegewicht.
Wat mij betreft mag Fiets wat meer naar de testwijze van de Duitse bladen schuiven. De andere artikelen zoals reisbeschrijvingen, trainingsinformatie e.d. vind ik altijd wel informatief om te lezen.
*) da's trouwens ook nog vaak een probleem om dat bij een FM voor elkaar te krijgen, maar goed, daar gaat het in dit topic niet over.
Geplaatst: 01 dec 2010 12:13
door diogenes
>'t Is alleen jammer dat Duits zo rot leest...
Het is heel makkelijk, want miljoenen kinderen kunnen het ook.
Geplaatst: 01 dec 2010 22:15
door Rodrick
[quote="fencer"]Ik vond het een leuk en informatief maar wat een dun nummer! Slechts 80 pagina's voor 5 euro 45. Is het de tijd of zijn er geen onderwerpen meer?[/quote]
Heb je de bijlage over verre vakanties niet ontvangen? Indien dat het geval is, meld dat even. Sturen we het na. Dan heb je zo'n 130 pagina's aan de haak!
Geplaatst: 01 dec 2010 22:56
door amclassic-fan
[quote="Materialist"]Ik vind het heel goed dat je zo achter je eigen tijdschrift staat, prima. Ik vind het ook bewonderenswaardig hoeveel tijd je steekt in dit forum en steeds de discussie weer een goede draai geeft
Er is heel veel te zeggen over de Duitse bladen en niet alles is even goed toch komen jullie vaak ook op de dezelfde conclusie. Is de kwaliteit van de fiets testen dan ook zo slecht?
Ik ben zelf op zoek naar een alu frame voor parijs roubais volgend jaar en ik vond het jammer dat ze niet even allemaal vergelijkend, op hetzelfde moment getest op een rijtje stonden anders had ik het blad gekocht.
LOs van de bladentest blijft het natuurlijk ook zaak om de testen te vergelijken met wat de gebruikers er op dit forum van vinden. De wielen test van roadbike van komt vrijwel overeen met wat er in het forum over geschreven staat. Fulcrum en campa wordt door bijna iedereen beter gevonden [/quote]
Ik ben geen onderdeel van de redactie, dus het is absoluut niet mijn eigen tijdschrift. Enkel schrijf ik zo nu en dan eens wat voor het blad.
Roadbike ken ik eigenlijk niet, heb me nooit verdiept in wat zij testen.
Tussen de alu frames van de gevestigde namen zitten echt geen grote verschillen, ze zijn allemaal vrij hard en stijf zat voor 99% van de fietsers. Grootste verschillen zitten in de geometrie en daar heb je geen test voor nodig om die getallen te hebben.