Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2013

Gebruikersavatar
apexrider
Forum-lid
Berichten: 1642
Lid geworden op: 16 okt 2009 21:39
Locatie: Almere

Gebruikersavatar apexrider 23 jun 2013 13:28

Gesink heeft de afgelopen twee jaar weinig tot geen progressie laten zien. Bergop lijkt hij zelfs tekort te komen. In de giro vond ik hem ook al geen beste indruk maken. De bergrit waarin Weening in de kopgroep zat en Gesink in de achtervolging ging, bleek ook al dat het gat enkel groter werd en dat geeft toch te denken.

Neemt allemaal niet weg dat Gesink nog altijd één van Nederlands beste wielrenners is. Het is nu eenmaal zo dat het Nederlandse wielrennen bij de mannen internationaal niet veel voorstelt.
Afbeelding

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27920
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 23 jun 2013 13:36

Je kan nog zo goed zijn, maar een voorwaarde om te presteren is dat je recht moet blijven en dat is geen specialiteit van RG. Bij het NK presteerde hij het zelfs om nog in de neutralisatie, na een meter of 300, onderuit te gaan...

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 23 jun 2013 14:08

fredhhw schreef:
Waarom schatten jij en vele andere Mollema hoger in?

Qua resultaten heeft Gesink veel meer overwinningen en ere plaatsen bij elkaar gefietst dus puur op statistieken lijkt de (slechts een half jaar oudere) Gesink mij de betere renner.

Volgens mij heeft Gesink de pech dat iedereen (behalve hijzelf) na de tour van 2010 dacht dat hij binnen 2 jaar wel "even"een grote ronde zou winnen.
Met dat laatste geef ik je zeker gelijk: het ligt niet aan RG dat anderen (te) hoge verwachtingen koesteren. Maar (los van de discussie of de opeenstapeling van 'pech' nu al of niet met onkunde te maken heeft) heb ik de indruk dat RG intussen zowat aan zijn plafond zit, terwijl ik Mollema nog meer groeikansen toedicht (misschien ook omdat hij de tijd kreeg om rustig te rijpen, zonder meteen over het paard te worden getild); ook al omdat hij mij karakterieel taaier lijkt.
Maar nogmaals: dit zijn slechts mijn indrukken; voor hetzelfde geld zakt Mollema volgend jaar in een zwart gat, en geeft Gesink iedereen lik op stuk...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27920
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 23 jun 2013 16:22

Gesink gekneusde rib. Als hij al meegaat dan hoeven we daar dus niks van te verwachten. Ik zou zeggen, laat m thuis en neem Slagter mee.

fredhhw
Forum-lid
Berichten: 123
Lid geworden op: 29 apr 2011 01:04
Locatie: Noord-Holland

fredhhw 23 jun 2013 17:04

Renners die veel vallen kunnen nochtans toch het rood-wit-blauw aantrekken....

Als Gesink teveel last heeft van zijn rib moeten ze inderdaad Slagter mee nemen.

Wat ik overigens mooi vind aan Gesink is dat hij zich eerst op kop leeg rijdt voordat hij afstapt. Hij is nooit te beroerd om te werken.

Gebruikersavatar
stakie75
Forum-lid
Berichten: 348
Lid geworden op: 15 jan 2012 08:55
Locatie: Valkenswaard
Contact

Gebruikersavatar stakie75 23 jun 2013 17:29

LLS wordt 3e in Spanje, ik zou als Blanco zijnde hem meenemen ipv Gesink. Met gekneusde rib de tour gaan rijden lijkt me geen pretje en Luis rijdt toch aardige uitslagen na zijn "schorsing"
Love riding Scott. Scott Addict 20 (2022) Scott Scale 970 (2023)

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 23 jun 2013 18:24

apexrider schreef:Gesink heeft de afgelopen twee jaar weinig tot geen progressie laten zien. Bergop lijkt hij zelfs tekort te komen. In de giro vond ik hem ook al geen beste indruk maken. De bergrit waarin Weening in de kopgroep zat en Gesink in de achtervolging ging, bleek ook al dat het gat enkel groter werd en dat geeft toch te denken.

Neemt allemaal niet weg dat Gesink nog altijd één van Nederlands beste wielrenners is. Het is nu eenmaal zo dat het Nederlandse wielrennen bij de mannen internationaal niet veel voorstelt.
Zijn tijdrit is anders de afgelopen jaren behoorlijk verbeterd. Dan heeft hij ook nog eens een zware beenbreuk gehad, waarbij het maar de vraag was of hij ooit op zijn oude niveau terug zou kunnen keren.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 23 jun 2013 20:35

stakie75 schreef:LLS wordt 3e in Spanje, ik zou als Blanco zijnde hem meenemen ipv Gesink. Met gekneusde rib de tour gaan rijden lijkt me geen pretje en Luis rijdt toch aardige uitslagen na zijn "schorsing"
LL Sanchez is de allerlaatste renner die ik als Blanco zijnde mee zou nemen, gezien zijn connecties met de zaak-Fuentes.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 23 jun 2013 20:42

havana schreef:Gesink gekneusde rib. Als hij al meegaat dan hoeven we daar dus niks van te verwachten. Ik zou zeggen, laat m thuis en neem Slagter mee.
Gesink in een dienende rol is veel nuttiger dan als je TJ in zo'n rol probeert te krijgen. Niemand zit achter Slagter uit de wind, omdat hij zo klein is en de rest van de ploeg niet. Daarnaast is de motor van Gesink volgens mij wel wat groter dan die van Slagter. Slagter is veel meer een puncher, maar in een dienende rol heb je daar niets aan.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27920
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 24 jun 2013 08:03

Dat weet ik wel, maar aan een Gesink die niet fit is heb je niks.

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 24 jun 2013 08:58

amclassic-fan schreef:Niemand zit achter Slagter uit de wind, omdat hij zo klein is ...
Wellicht is dat Gesink zijn probleem: hij is zo groot dat hij bij niemand uit de wind kan zitten :shock:

Dus de eerste les voor een ploegleider: Grote renners worden knecht, kleine renners kopman.
Afbeelding

bmiller
Forum-lid
Berichten: 752
Lid geworden op: 25 mar 2008 11:47

bmiller 24 jun 2013 10:26

Gesink lekker thuis laten en hem de Vuelta laten rijden.
Slagter liet gisteren zien dat hij in goede doen is.
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.

Plaats reactie