Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

De Rijdende Rechter

nr071
Forum-lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 08 sep 2010 22:26

nr071 22 okt 2013 23:59

Zo heb ik het ook begrepen. Ik vind het prachtig als mensen tot op hoge leeftijd blijven fietsen, al dan niet op een elektriek geval. Ik houd er met liefde en plezier rekening mee. Maar dat wil niet zeggen dat ik me alles moet laten welgevallen. Het moet wel van twee kanten komen.

Maar ik kan de opmerking wel plaatsen. Veel ouderen die op een electrische fiets stappen, heen geen idee hoe ze dat ding moeten hanteren, want snel en zwaar. En hebben een heel fietspad nodig. Maar hoewel voor mij als snelle(re) fietsere een risicofactor, geen fietspadslingeraap. Maar we raken off topic, deze discussie kan in juli 2014 weer worden voortgezet (beter: herhaald).

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 23 okt 2013 00:04

Dat vervelende gedrag herken ik wel (gisteren zelf nog meegemaakt) maar dan probeer ik nog steeds de eer aan mij zelf te houden en ga ervan uit dat het hun schrik reactie is.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 23 okt 2013 10:31

Ja dat deed ik ook hoor. En zo oud waren ze overigens ook niet, het waren echt geen fragiele hoog bejaarde fietsers, misschien 55-65 jaar of iets dergelijks. "ouder echtpaar" bedoelde ik mee; geen scholieren of twintigers/dertigers meer.
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 29 okt 2013 18:09

Iedereen zich gedragen alsof ze een gast zijn op de weg, dat vindt ik nou een mooi gedachtegoed.

Ik ben echt altijd heel voorzichtig met de andere weggebruikers, netjes afremmen, ik roep altijd even "tring tring" (niet op denigrerende/aggresieve toon) en bedankt altijd even voor het laten passeren (rij veel op de dijk dus zit niet continu op fietspaden) maar idd ik heb dit ook met deze generatie (de babyboomers 55-65) meermaals mee mogen maken, de wereld is van hun (sorry voor het generaliseren).
3 meter breed fietpad, mevrouw netjes rechts, meneer slingerend helemaal links. Eerst maar eens omkijken (nog erger slingeren, geen mogelijkheid meer over voor mij om waar dan ook nog te passeren) om te zien wat er dan aankomt. Tegen die tijd ben je er al lang en ook al rijd je dan net zo "hard" als zij, dan wordt je dus uitgekafferd.

Ik snap best dat mensen schrikken als je ineens (onverwacht) in hun "wereldje" komt en wil best wat accepteren maar zo'n man heeft absoluut niet door dat dit dus de omgedraaide wereld is. ergerlijk. niet doen, blijf rustig!
Afbeelding

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 29 okt 2013 19:54

PlingplongPlingplongTingelingeling!TringTRINGTRINGTRING!!!!!!!!HEE!!!!!!!TRINGTRINGHEEEE!!!!!!!!


Volgende keer wel bellen hè!!

joris3p
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 29 nov 2009 14:46

joris3p 29 okt 2013 21:29

robbebopper schreef:PlingplongPlingplongTingelingeling!TringTRINGTRINGTRING!!!!!!!!HEE!!!!!!!TRINGTRINGHEEEE!!!!!!!!


Volgende keer wel bellen hè!!
+1

Heel herkenbaar !

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 29 okt 2013 21:37

Heb je geen bel krijg je standaard bij het passeren: kun je niet bellen.
Heb je er wel een dan zijn ze of plotseling doof, vinden ze dat het achterop komende verkeer zich maar aan hun allesverschroeiende tempo aan moet passen of gaan als een bejaarde circusartiest al slingerend achterom kijken of het echt een bel was en wie het lef heeft om deze ook nog te gebruiken....

Helemaal niet bellen en er voorbij sturen voordat ze ook maar iets door hebben werkt in de praktijk gewoon verreweg het beste (blijft de schrikreaktie ook afwezig)

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 29 okt 2013 21:50

+1

En als het op een verhard stuk is waar ik met de 29er rijdt dan kan ik hem noch altijd makkelijk door de berm raggen (mijn 29er natuurlijk ;) )
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

nr071
Forum-lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 08 sep 2010 22:26

nr071 29 okt 2013 23:18

Dat is ook een van de geneugten van het rijden met een cyclo-crosser. Als je een lamme duim krijgt van het bellen, hobbel je door de berm.

Ik heb mijn Swiss Cross gekocht om in de winter door te kunnen fietsen, maar ben haar inmiddels ook om andere redenen gaan waarderen...

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6106
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 30 okt 2013 06:46

Helemaal off topic dat bellen maar deze is ook wel aardig. Op mijn trainingsfiets zitten haast geruisloze wielen. Geen ratel of zo die mensen vaak goed horen als ik even de benen stil houd. daarom zit er op die fiets ook een bel. Voordat ik die bel monteerde riep ik vaak iets in de trant van "pas op, fietser", of "tring". Dat gaf nogal wat commentaar. Of ik geen bel had en zo.

Nu heb ik dus een bel en ik haalde laatst twee echtparen in. De mannen voorop de vrouwebn er 50 m achter. Ik haal eerst de vrouwen in en belde vooraf. Ze gaan netjes aan de kant en schreeuwen daarna op oorlogsterkte naar hun echtgenoten. FIETSER!!! Ik dacht nog, ik heb een bel, hoor.
Live fast; die young. mijn blog

kees0251
Forum-lid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 28 aug 2010 14:53

kees0251 05 nov 2013 01:44

sharkman113 schreef: Helemaal niet bellen en er voorbij sturen voordat ze ook maar iets door hebben werkt in de praktijk gewoon verreweg het beste (blijft de schrikreaktie ook afwezig)
Ik doe dat ook, bel nooit omdat het voor 90% zinloos is .
Ik ben zelf ook van die generatie (61) maar ik heb niks met dat kaarsrechtopikrijhierenjijbekijkthetmaarvolk.
Crosser of niet, ik ga door de meestal berijdbare berm.
Cheap light strong, choose two

Gebruikersavatar
JasperGR
Forum-lid
Berichten: 826
Lid geworden op: 27 mei 2012 20:02
Locatie: Bergambacht

Gebruikersavatar JasperGR 05 nov 2013 07:28

Sinds een jaar heb ik geen bel meer op mijn fiets zitten, omdat het haast niet helpt. Zelf roep ik altijd pardon en wat ze zeggen als ik ze passeer hoor ik niet omdat ik vaak met muziek op fietst. Velen van jullie zullen dit afraden, om met muziek op te fietsen i.v.m. de veiligheid, maar muziek is mijn boost middeltje. Daarbij kijk ik wel beter uit bij gevaarlijke punten..
Scott Foil 20 2013
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3

Plaats reactie