Marmotte 2 juli 2011 (Frankrijk)
[quote="Amclassic-fan"]Hij zegt helemaal niets over de ernst, alleen dat 't aantal personen dat er een bocht mist maar een klein aantal is. En dat klopt ook gewoon. Ieder jaar heb je genoeg vingers aan 1 hand om de ernstige gevallen te tellen. Die neutralisatie helpt helemaal niet, het wordt er eerder erger door. Alle bangeriken worden nog banger en gaan helemaal stil staan. Gevolg dat er valpartijen komen door klapbanden van t slepend remmen. Het snelheidsverschil tussen de verschillende deelnemers wordt nog veel groter...[/quote]
Ik denk ook niet dat neutralisatie erg veel nut heeft, die idioten die zo nodig links van de weg moeten afdalen om in te halen zullen dat nu ook doen.
Ik denk ook niet dat neutralisatie erg veel nut heeft, die idioten die zo nodig links van de weg moeten afdalen om in te halen zullen dat nu ook doen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 3988
- Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38
Er zitten best een paar lastige bochten in die afdaling. Het grootste probleem is Inderdaad echter niet het parcours maar een aantal deelnemers dat roekeloos naar beneden gaat. Overigens niet te verwarren met snel maar wel onder controle want die zijn er natuurlijk ook.
Ik heb in ieder geval wel gevaarlijkere afdalingen meegemaakt zoals een paar stukken onverhard in L'Eroica of de Sampeyre tijdens de GF Fausto Coppi. Daar verloor ik al stuiterend zelfs een bidon en dat was me daarvoor slechts een keertje op een slechte kasseistrook overkomen.
Ik heb in ieder geval wel gevaarlijkere afdalingen meegemaakt zoals een paar stukken onverhard in L'Eroica of de Sampeyre tijdens de GF Fausto Coppi. Daar verloor ik al stuiterend zelfs een bidon en dat was me daarvoor slechts een keertje op een slechte kasseistrook overkomen.
[quote="Bottecchia"]Er zitten best een paar lastige bochten in die afdaling. Het grootste probleem is Inderdaad echter niet het parcours maar een aantal deelnemers dat roekeloos naar beneden gaat. Overigens niet te verwarren met snel maar wel onder controle want die zijn er natuurlijk ook.
Ik heb in ieder geval wel gevaarlijkere afdalingen meegemaakt zoals een paar stukken onverhard in L'Eroica of de Sampeyre tijdens de GF Fausto Coppi. Daar verloor ik al stuiterend zelfs een bidon en dat was me daarvoor slechts een keertje op een slechte kasseistrook overkomen. [/quote]
Is de Sampeyre zo slecht? In dat geval bedankt voor de waarschuwing.
Ik heb in ieder geval wel gevaarlijkere afdalingen meegemaakt zoals een paar stukken onverhard in L'Eroica of de Sampeyre tijdens de GF Fausto Coppi. Daar verloor ik al stuiterend zelfs een bidon en dat was me daarvoor slechts een keertje op een slechte kasseistrook overkomen. [/quote]
Is de Sampeyre zo slecht? In dat geval bedankt voor de waarschuwing.
-
- Forum-lid
- Berichten: 3988
- Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38
Ja, daar zitten zeker een paar slechte stukken tussen. Mijn advies is om de snelheid daar niet al te hoog op te laten lopen vanwege het slechte wegdek. Moet er wel bij zeggen dat het in 2009 was dus misschien is er wel iets aan gedaan inmiddels.
[quote="hero"]
Ga overigens allen genieten van de afdaling van de Galibier/Lautaret; brede wegen, relatief weinig bochten, je kan ver vooruit kijken en beperkt verkeer (eerste helft afdaling). Vergeet dan niet armstukken en een windjack aan te doen![/quote]
Behoudens de tunnels deze kunnen flink donker en nat zijn
Ik zat vorig jaar van 13 t/m 19 Juli in Bourg 'd Oisans. Het was de hele week zo rond de 35 graden. Op de Galibier was het goed toeven als je uit de wind zat.
Naarmate je hoger kwam werd het steeds prettiger omdat het eindelijk wat frisser was.
Kort samengevat: de hele week (Huez, Glandon, Sarenne, Deux Alpes, Croix de Fer, Ornon, Telegraphe, Galibier, ...) geen armstukken of windjack nodig gehad
Ga overigens allen genieten van de afdaling van de Galibier/Lautaret; brede wegen, relatief weinig bochten, je kan ver vooruit kijken en beperkt verkeer (eerste helft afdaling). Vergeet dan niet armstukken en een windjack aan te doen![/quote]
Behoudens de tunnels deze kunnen flink donker en nat zijn
Ik zat vorig jaar van 13 t/m 19 Juli in Bourg 'd Oisans. Het was de hele week zo rond de 35 graden. Op de Galibier was het goed toeven als je uit de wind zat.
Naarmate je hoger kwam werd het steeds prettiger omdat het eindelijk wat frisser was.
Kort samengevat: de hele week (Huez, Glandon, Sarenne, Deux Alpes, Croix de Fer, Ornon, Telegraphe, Galibier, ...) geen armstukken of windjack nodig gehad
Hoe werkt zo'n neutralisatie precies? Kan ik na de top van de Glandon uitgebreid gaan recupereren en na een uur weer op de fiets stappen, zonder dat dat invloed heeft op mijn eindtijd?
Dat zou betekenen dat je de Marmotte kan winnen zonder als eerste over de finish te komen, toch?
Dat zou betekenen dat je de Marmotte kan winnen zonder als eerste over de finish te komen, toch?
[quote="Lavsson"]Dat zou betekenen dat je de Marmotte kan winnen zonder als eerste over de finish te komen, toch?[/quote]
Winnen zal op die manier niet lukken: wie het eerst over de finish komt wint in principe (speculaties van later-over-de-start-lijn gaan, werden bijv. vorig jaar ook niet geaccepteerd). Verder zal je ondanks recuperatie het niet makkelijker halen dan als je de rest van de rit bij de toppers zit: tempo op de Glandon stelt voor hun niet zoveel voor, dus daar wordt niet zoveel energie verloren. Heb je er meer aan om op de Galibier zo lang mogelijk bij te blijven.
Ik heb mijn Dossard trouwens vanochtend ontvangen: 11, hopelijk kan ik aankomend jaar wel een respectabele* uitslag rijden...
*t.o.v. het startnummer
Winnen zal op die manier niet lukken: wie het eerst over de finish komt wint in principe (speculaties van later-over-de-start-lijn gaan, werden bijv. vorig jaar ook niet geaccepteerd). Verder zal je ondanks recuperatie het niet makkelijker halen dan als je de rest van de rit bij de toppers zit: tempo op de Glandon stelt voor hun niet zoveel voor, dus daar wordt niet zoveel energie verloren. Heb je er meer aan om op de Galibier zo lang mogelijk bij te blijven.
Ik heb mijn Dossard trouwens vanochtend ontvangen: 11, hopelijk kan ik aankomend jaar wel een respectabele* uitslag rijden...
*t.o.v. het startnummer
[quote="Rufio"]wie het eerst over de finish komt wint in principe[/quote]
Duidelijk, dank.
[quote="Rufio"]Heb je er meer aan om op de Galibier zo lang mogelijk bij te blijven.[/quote]
Wordt de afdaling van de Galibier ook geneutraliseerd dan? En die van de Telegraphe?
Maar het klopt dus dat de tijd pas weer gaat lopen als je uit het geneutraliseerde stuk bent, ongeacht de tijd dat je erover doet?
Duidelijk, dank.
[quote="Rufio"]Heb je er meer aan om op de Galibier zo lang mogelijk bij te blijven.[/quote]
Wordt de afdaling van de Galibier ook geneutraliseerd dan? En die van de Telegraphe?
Maar het klopt dus dat de tijd pas weer gaat lopen als je uit het geneutraliseerde stuk bent, ongeacht de tijd dat je erover doet?
[quote="Lavsson"]
Wordt de afdaling van de Galibier ook geneutraliseerd dan? En die van de Telegraphe?[/quote]
Nee, die afdaling zijn niet geneutraliseerd, maar vanaf de Lautaret moet je juist extra op letten (tunnels en drukte).
Wat betreft de tijd op de Glandon: ik weet niets van een limiet, je moet alleen zorgen dat je op tijd bij de finish aankomt en ze zullen de mat onderaan waarschijnlijk ook wel na een paar uur opruimen.
Maar ik zou zelf zo kort mogelijk op de Glandon willen blijven, om de lekke banden en mindere dalers voor te blijven.
Wordt de afdaling van de Galibier ook geneutraliseerd dan? En die van de Telegraphe?[/quote]
Nee, die afdaling zijn niet geneutraliseerd, maar vanaf de Lautaret moet je juist extra op letten (tunnels en drukte).
Wat betreft de tijd op de Glandon: ik weet niets van een limiet, je moet alleen zorgen dat je op tijd bij de finish aankomt en ze zullen de mat onderaan waarschijnlijk ook wel na een paar uur opruimen.
Maar ik zou zelf zo kort mogelijk op de Glandon willen blijven, om de lekke banden en mindere dalers voor te blijven.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1665
- Lid geworden op: 27 aug 2007 14:34
Zouden de gepubliceerde lijsten definitief zijn of niet?
Ik heb mijn inschrijving ingevuld, gescand en doorgestuurd met de vraag om het startnummer te mailen zodat ik dit kon vermelden op de overschrijving. Na anderhalve week niets gehoord te hebben eens geïnformeerd. Kreeg kort de melding dat ze geen inschrijvingen deden zonder bijhorende betaling en met een inschrijvingsformulier als bijlage in de mail. Ik ging er dus van uit dat ik nog kon inschrijven, anders zouden ze toch geen formulier opnieuw doormailen? Betaling toen wel onmiddelijk gedaan maar nu sta ik niet op de lijst en ook nog geen antwoord gekregen. Heb wel nog niet gecontroleerd of mijn inschrijvingsgeld eventueel teruggestort zou zijn? Wordt dit wel teruggestort bij het niet verkrijgen van een inschrijving?
Ben wel een beetje ontgoocheld, hadden ze mij direct geantwoord dat ik eerst moest overschrijven dan had ik dat ook gedaan. Fout ligt ook wel een deel bij mij maar eerdere communicatie met de organisatie ging telkens vlot en snel. Tot nu dus. Bijkomend vervelend puntje is dat ik na de marmotte nog een week doorreis naar Italië waar ik een verblijf huur vanaf de zaterdag. Er wordt gevraagd een gewijzigde aankomstdatum op voorhand te laten weten maar ja ik weet niet of ik de zaterdag of de zondag ga aankomen want dat zal afhangen of ik een inschrijving gekregen heb of niet.
Pffft, misschien toch al beginnen uitkijken naar de Vaujany als plan B. Schijnt ook mooi te zijn en niet zo stressie.
Ik heb mijn inschrijving ingevuld, gescand en doorgestuurd met de vraag om het startnummer te mailen zodat ik dit kon vermelden op de overschrijving. Na anderhalve week niets gehoord te hebben eens geïnformeerd. Kreeg kort de melding dat ze geen inschrijvingen deden zonder bijhorende betaling en met een inschrijvingsformulier als bijlage in de mail. Ik ging er dus van uit dat ik nog kon inschrijven, anders zouden ze toch geen formulier opnieuw doormailen? Betaling toen wel onmiddelijk gedaan maar nu sta ik niet op de lijst en ook nog geen antwoord gekregen. Heb wel nog niet gecontroleerd of mijn inschrijvingsgeld eventueel teruggestort zou zijn? Wordt dit wel teruggestort bij het niet verkrijgen van een inschrijving?
Ben wel een beetje ontgoocheld, hadden ze mij direct geantwoord dat ik eerst moest overschrijven dan had ik dat ook gedaan. Fout ligt ook wel een deel bij mij maar eerdere communicatie met de organisatie ging telkens vlot en snel. Tot nu dus. Bijkomend vervelend puntje is dat ik na de marmotte nog een week doorreis naar Italië waar ik een verblijf huur vanaf de zaterdag. Er wordt gevraagd een gewijzigde aankomstdatum op voorhand te laten weten maar ja ik weet niet of ik de zaterdag of de zondag ga aankomen want dat zal afhangen of ik een inschrijving gekregen heb of niet.
Pffft, misschien toch al beginnen uitkijken naar de Vaujany als plan B. Schijnt ook mooi te zijn en niet zo stressie.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.
Ik zie je gewoon in de lijst staan: Inscription Courier, zelfs twee keer!
Dus ik neem aan dat je binnenkort je nummer en bevestiging zult ontvangen
p.s. bij mij werkt de "persoonlijke inschrijvingen"-pagina ook nog niet
Dus ik neem aan dat je binnenkort je nummer en bevestiging zult ontvangen
p.s. bij mij werkt de "persoonlijke inschrijvingen"-pagina ook nog niet
Rufio schreef:Lavsson schreef:Dat zou betekenen dat je de Marmotte kan winnen zonder als eerste over de finish te komen, toch?
Winnen zal op die manier niet lukken: wie het eerst over de finish komt wint in principe (speculaties van later-over-de-start-lijn gaan, werden bijv. vorig jaar ook niet geaccepteerd).
Weet je dat wel zeker Rufio? Dat heb ik van Wielerplaza, waar Bert Dekker zijn verhaal doet van afgelopen jaar:
Op de Alpe d'Huez ging Michel Snel tempo maken en reed weg. Ik liet bewust het gat vallen om die "frisse" Italiaan en anderen te laten werken. Maar niemand kon meer. Toen ben ik op 39x16(of 1f 15) er naartoe geknald en Michel kon niet aanpikken. Ik ben tot 35 seconden uitgelopen. Allemaal nog redelijk onderaan de Alpe. Ik ging alleen harder 'minder snel' rijden dan Michel en die kroop naar mij toe, haalde me in en kroop weg. Zo simpel was het, aanpikken ging echt niet. Wellicht TE hard naar Michel toegespronegn en de tol moeten betalen. Tactisch(achteraf gezien) beter de rollen om moeten draaien en Michel laten springen.... Heb de laatste 2 km 'uitgebold'. Maar dat had ik beter niet kunnen doen... Omdat ik voor de start op de wc zat en iets te laat was met de start, ben ik dus een minuutje later gestart dan de eersten... Die tijd schijnt dus echt van de bruto tijd afgehaald te worden... Verlies ik op netto tijd dus op amper 20 seconden... Maar goed, de eerste plaats telt. Het podium (prijsuitreiking) was een aanfluiting. Niets geen bokaal meer voor de winnaar(s). Waar de gouden Marmotte enkele jaren geleden al plaats moest maken voor een plastic variant, kan er nu dus helemaal geen ereprijs(je) meer vanaf.
It is not a lie if you believe it...