Pagina 12 van 15

Re: B'Twin

Geplaatst: 26 jan 2020 23:05
door alex2b2
Zeker. Dat is de Lezyne Road Caddy. Erg klein formaat knapzak (binnenband, twee kleine bandenlichters, minitool en als je echt perst misschien een Co2-patroon).

Re: B'Twin

Geplaatst: 28 jan 2020 18:52
door ottorongo
En toch zou het heel wat beter klinken als de naam 'DE LILLE' was geweest ipv. Van rysel. Voor mij toch.

Re: B'Twin

Geplaatst: 28 jan 2020 18:59
door walter-
Lille ligt bij Turnhout.....;-).

Re: B'Twin

Geplaatst: 28 jan 2020 19:41
door Pelep
ottorongo schreef: 28 jan 2020 18:52 En toch zou het heel wat beter klinken als de naam 'DE LILLE' was geweest ipv. Van rysel. Voor mij toch.
Dat vind ik net niet. En de anciens in "Lille" vinden trouwens ook dat ze in Vlaanderen wonen 😉 Vandaar ook de Leeuw in de kledij.

Re: B'Twin

Geplaatst: 28 jan 2020 19:42
door walter-

Re: B'Twin

Geplaatst: 28 jan 2020 20:15
door prjz
walter- schreef: 26 jan 2020 18:29 En even serieuzer: moeten de shifters niet iets hoger staan? Nu lijkt het mij moeilijk in de hoods te rijden; of een verkeerde indruk van mij?
Ja valt mij ook op. Horizontaal met het stuur.
Zie er verder strak uit.

Re: B'Twin

Geplaatst: 29 jan 2020 11:02
door Ivo W
alex2b2 schreef: 26 jan 2020 15:49 Klaar. Wat een racebeest. Na een Merida 909 MagLite en een Canyon Ultimate CF SLX is het nu weer een stapje sneller.

20200126_121834_zo_E-M5MarkII_1260010.jpg

Observaties:
  • De Van Rysel stuurt neutraal, misschien een tikje aan de rustige kant.
  • De balans van de fiets is anders dan van mijn Canyon Ultimate SLX. Lichter aan de voorkant, een tikje zwaarder aan de achterkant.
  • De geometrie is echt heel anders (dat wist ik natuurlijk) vergeleken met mijn Canyon, die ook maat S was (en waarmee ik ook zonder spacers reed):
  • Met de Canyon raakte ik soms het voorwiel met mijn schoen bij een trage bocht. Dat is met deze fiets niet mogelijk (gelukkig).
  • Ik zit gestrekter en tegelijkertijd dieper, en heb mijn zadel een beetje verder gekanteld dan voorheen. Deze houding is me meer op het lijf geschreven.
  • Ik zit een stukje verder achter het bracket. Ook fijn.
  • Sprinten gaat nog een tikje lekkerder op deze fiets.
  • De stem wordt wellicht nog een beetje geslamd. Ik wil een iets kortere conische spacer monteren (5mm korter, denk ik). Maar eerst een tijdje hiermee rijden, want dit is al sportiever dan de Canyon.
  • Het Pro PLT Carbon stuur ligt erg prettig in de hand, zowel boven als onderin de beugel.
  • De R8000 direct mount rem heeft veel meer remkracht dan mijn oude Ultegra 6700 rem. Het verschil is groter dan ik had verwacht.
  • De Ultegra 6700 achterremhoef is net te kort voor dit frame. Het scheelt maar een millimeter of twee, maar dat is al te veel. Ik zal een R7000 of R8000 moeten bijbestellen en in plaats daarvan monteren.
  • Ik heb de voorremkabel en de Di2-kabel aan dezelfde kant het frame in geleid. Nu nog even met tieraps aan elkaar gezet, maar daar wil ik een krimpkousje omheen doen.
  • Productfoto's maken is een vak. Zoek de drie foutjes.
  • Lekker fietsweer vandaag!
als dit jouw positie is, zou ik inderdaad de stem slammen en de remgrepen iets hoger op het stuur zetten. dan wordt hij nog mooier.

Re: B'Twin

Geplaatst: 29 jan 2020 16:16
door ottorongo
@walter. oh jee, wat een prachtige geschiedenis-weergave. En k'hein ik binoa alles verstaon (toch 99.99%)

Re: B'Twin

Geplaatst: 29 jan 2020 16:23
door walter-
Ik wist ook niet dat de wereldgeschiedenis van Rijsel zo was neergepend;-). Ik kwam er maar tegen toen ik even probeerde te begrijpen vanwaar de naam Lille vandaan kwam.

Walter

Re: B'Twin

Geplaatst: 29 jan 2020 19:47
door alex2b2
Ivo W schreef: 29 jan 2020 11:02 als dit jouw positie is, zou ik inderdaad de stem slammen en de remgrepen iets hoger op het stuur zetten. dan wordt hij nog mooier.
Dat is een zinnige suggestie. Hoewel ik niet uitsluit dat ik de huidige positie dan nog steeds lekker vind. Maar ik zal het zeker overwegen.
--
Groet,
Alex

Re: B'Twin

Geplaatst: 15 jul 2020 16:15
door Yakovlev
Van Rysel gaat ook eindelijk gravelfietsen verkopen voor 2000 euro. Best een mooi ding. Je kan ook de Cyclocross variant kopen voor 1700 euro. Behalve andere wielen en zadel is het bijna identiek.
https://www.decathlon.be/nl/p//gravelbi ... mc=8601607

Misschien een prima alternatief ipv eerst 5 maanden wachten op een Canyon Grail.

Re: B'Twin

Geplaatst: 15 jul 2020 18:08
door walter-
Ziet er goed uit! wel jammer dat er geen oogjes op frame en vork zitten voor bagagedrager en spatborden.