Garmin Edge 1000
-
- Forum-lid
Op m'n Edge 1000 zijn op het kaart scherm ook maximaal 2 velden te selecteren. Daarnaast heb ik het prettig gevonden tijdens een 130 km rit dat ik normaal m'n default data scherm zie en bij een bocht of wijziging je korte tijd de kaart krijgt te zien en dat hij automatisch terug gaat naar je gegevens scherm nadat je de aangegeven afslag hebt gevolgd. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.
-
- Forum-lid
- Hans Vaessen
- Forum-lid
- Contact
Wat ik een beetje het gevaar vind van deze Rainmaker review is dat het belang van de gemelde bugs heel gebruikersspecifiek zijn; en daarbij vooral fitness gerelateerd.
Zo verbaas ik me enorm over zijn kritiek over het touchscreen; ik ben er zelf juist enthousiast over. Het is hetzelfde scherm als dat van de oregon 600 is is zowel qua afleesbaarheid als bediening erg goed. Om van de duurzaamheid nog maar niet te spreken.
Kritiek op de or600 is het reageren op regen. Bij de edge1000 viel me op dat een druppelende kraan leidt tot blokkeren van het scherm. Ik vermoed dat ze hiermee de kritiek op de 0R600 hebben willen beantwoorden. Daarbij viel me op dat het scherm, ondanks blokkade vervolgens op een 'kennelijke handeling' wel weer reageert, zonder eerst te moeten ontgrendelen oid. Mijn eerste indruk was juist 'knap gedaan'.
Waar ik me wel in kan vinden is met de overall conclusie dat de meerprijs tov de 810, alleen vanwege de schermgrootte en de OSm kaart erg fors is. Neemt niet weg dat de schermgrootte echt wel een voordeel is.
De reviews van DCrainmakers zijn in algemene zin erg goed, dat is nu niet anders. Wel vind ik dat de samenvatting in de conclusie een wat vertekend beeld levert.
Zo verbaas ik me enorm over zijn kritiek over het touchscreen; ik ben er zelf juist enthousiast over. Het is hetzelfde scherm als dat van de oregon 600 is is zowel qua afleesbaarheid als bediening erg goed. Om van de duurzaamheid nog maar niet te spreken.
Kritiek op de or600 is het reageren op regen. Bij de edge1000 viel me op dat een druppelende kraan leidt tot blokkeren van het scherm. Ik vermoed dat ze hiermee de kritiek op de 0R600 hebben willen beantwoorden. Daarbij viel me op dat het scherm, ondanks blokkade vervolgens op een 'kennelijke handeling' wel weer reageert, zonder eerst te moeten ontgrendelen oid. Mijn eerste indruk was juist 'knap gedaan'.
Waar ik me wel in kan vinden is met de overall conclusie dat de meerprijs tov de 810, alleen vanwege de schermgrootte en de OSm kaart erg fors is. Neemt niet weg dat de schermgrootte echt wel een voordeel is.
De reviews van DCrainmakers zijn in algemene zin erg goed, dat is nu niet anders. Wel vind ik dat de samenvatting in de conclusie een wat vertekend beeld levert.
Video over gebruik Garmin-toestellen? Zie http://www.mrgps.nl/fietsen-en-wandelen/bonus-videos/
- daniel1975
- Forum-lid HC
Hoe zou jij hem samenvatten dan?
Zitten toch wel wat serieuze bugs in als ik het zo lees.
Less is bore
- Hans Vaessen
- Forum-lid
- Contact
Lastig... Het perspectief van Rainmaker is 99% fitness. En bovendien met meerdere fietsen. Zelf kijk ik veel meer vanuit de recreatieve toepassing; het volgen van routes.daniel1975 schreef:Hoe zou jij hem samenvatten dan?
Kijk ik naar de bugs die hij noemt, dan dan zijn eigenlijk alleen de bluetooth connectivity en het touchscreen in zijn ogen bugs; de rest meer missing features irt multi-bike.
Het eerste heb ik zelf vooralsnog niet gemerkt (maar ik werk met android, niet met iphone); ook het tweede herken ik volstrekt niet. Sterker: ik vind het scherm super.
Opmerkelijk is dat DC ook opmerkt liever een 'kleinere' versie van de 500 gezien te hebben, met nieuwe features dan dit toestel met kaarten en een groter scherm 'waarop niemand zit te wachten'. Dat illustreert zijn focus qua review/toepassing. Niets mis mee, maar wel van belang hoe dat zich verhoudt met je eigen toepassing.
Vanuit mijn focus (recreatief fietsen) zou ik samenvatten met:
- de fraaiste fiets gps tot dusverre
- maar. verdorie, nog steeds al die fitness-aspecten die in de weg zitten (wat moet ik met een prominente ronde start/stop knop??)
- en altijd die conversie naar courses die je vaak helemaal niet wilt
- bovendien stevig aan de prijs
Maarrr.. voor wie zich wil verdiepen in de omgang met die courses en de form-factor belangrijk vindt: ik heb de or600 en de edge 1000 hier naast elkaar voor me liggen. En dan is die edge toch wel een erg lekker ding...
Video over gebruik Garmin-toestellen? Zie http://www.mrgps.nl/fietsen-en-wandelen/bonus-videos/
- daniel1975
- Forum-lid HC
Conversie naar courses? Je bedoelt dat je gewoon zonder gedoe een kruimelspoort wilt kunnen volgen?
Dc benadert het uit fitnessoogpunt idd. En daarom snap ik ook wel zijn opmerking over de 500. Ik wil ook dolgraag naast een goede navi ook een kleine train-fietscompu. En niet zo'n belachelijk groot ding als de 510 of Polar650. Die is ook belachelijk groot voor een compu die niet eens kan navigeren.
Dc benadert het uit fitnessoogpunt idd. En daarom snap ik ook wel zijn opmerking over de 500. Ik wil ook dolgraag naast een goede navi ook een kleine train-fietscompu. En niet zo'n belachelijk groot ding als de 510 of Polar650. Die is ook belachelijk groot voor een compu die niet eens kan navigeren.
Less is bore
-
- Forum-lid
- Contact
Bediening met handschoenen aan met droog (koud) weer en handschoenen aan in de regen?
Marco
- Hans Vaessen
- Forum-lid
- Contact
Exact.daniel1975 schreef:Je bedoelt dat je gewoon zonder gedoe een kruimelspoort wilt kunnen volgen?
-
- Forum-lid HC
Weet niet van de 1000 maar bij de 810 en een Iphone 4s had ik na 9 uur livetrack nog 40% over.JensNL schreef:Veel opmerkingen over het accu gebruik van de 1000 zelf. Maar wat zijn de ervaringen met de accuduur van de iPhone met het Garmin appie aan en de 1000 gekoppeld?
Die 9uur ga je mss wel halen, maar dan zal de accu wel ver leeg zijn.. Afgelopen weekend de Edge1000 op het stuur gemonteerd om Parijs Roubaix te rijden. Wel de stuurhouder vast getaped en de Garmin extra gezekerd.. Hij had nog 22% batterij duur na 10 uur fietsen en alleen de hartslagmeter erop aangesloten. Schermverlichting op automatisch en time out van het scherm op 15sec.. De afleesbaarheid van het scherm is al stuk verbeterd tov de 810. Zal ook te maken hebben met het andere kaart materiaal dat gebruikt wordt. Verder alleen maar lof over het toestel! De grootte valt ook niet tegen en staat netjes op het stuur. Tot heden nog geen uitval gehad na 400km ermee gereden te hebben. De kaart updates zijn gratis en houdt alles mooi update.. Alleen nog een screen protector zoeken,..
S-Works Tarmac Sram E-tap Mavic Pro Carbon slc