lekkebandenstand 2015
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
de topictitel van dit topic even gecorrigeerd voor de puristen onder ons, 2016 kun je zelf aanmakenmartinbo schreef:Kunnen we dit topic sluiten en dan gelijk een nieuw, correct gespeld, topic aanmaken: "Lekkebandenstand 2016"?
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
ik begin ook te twijfelen tussen "lekke bandenstand" en "lekkebandenstand".
@havana kom er maar in!
@havana kom er maar in!
Haha .
Mag ik hier ook even een vraag stellen. Ik heb begrepen als je voorband lek is, je gewoon heel de band eruit haalt, en daar dan een nieuwe om doet, en dan het wiel terug er op zetten.
Doe je dat met de achterband ook? Of haal je die even los links, zodat je de binnenband kan vervangen? Of haal je ook je achterwiel er helemaal uit als je onderweg lek rijdt?
Mag ik hier ook even een vraag stellen. Ik heb begrepen als je voorband lek is, je gewoon heel de band eruit haalt, en daar dan een nieuwe om doet, en dan het wiel terug er op zetten.
Doe je dat met de achterband ook? Of haal je die even los links, zodat je de binnenband kan vervangen? Of haal je ook je achterwiel er helemaal uit als je onderweg lek rijdt?
Aan één kant losmaken, dan de achtervork een beetje uitbuigen (met de huidige carbonframes moet je soms flink wat kracht zetten), en dan haal je het bandje er zo uit. Daarna weer terug buigen. Als dat lastig gaat helpt het sinds om je fiets even op zijn kant te leggen en er even op te gaan staan.
(@mr pinot: "lekke" en "band" zijn twee losse woorden. Het is ook niet "ik heb een lekkeband")
(@mr pinot: "lekke" en "band" zijn twee losse woorden. Het is ook niet "ik heb een lekkeband")
Laatst gewijzigd door 53x11 op 04 jan 2016 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Heel soms breekt het frame met deze methode. Maar dan koop je gewoon een nieuwe.Bredalp schreef:Ok, dankjewel.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Ja ik haal het wiel er achter ook gewoon even uit, werkt wat makkelijker, voel dan gelijk even of er niks scherps zit aan de binnenkant van de buitenband.Bredalp schreef:Haha .
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
het is dus 'lekke bandenstand' net als 'korte fietsbroek', ik sla wel weer aan 't moderatoren53x11 schreef: