Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Gevallen in 2015

Sweety2008
Forum-lid

Gebruikersavatar Sweety2008 08 nov 2015 11:50

@ Wolfhound32 hoe voel je je nu?
Ik denk dat dit nog enige tijd in beslag neemt.

Ik ben voor ca. 3 maanden terug door een Poolse automobilist bijna van de sokken gereden maar ik kon nog uitwijken maar wat heb ik hem uitgescholden in mijn Moedertaal Duits. Om dat 90% van de Polen namelijk Duits op school heeft gehad kon hij mij goed verstaan.

Doe maar rustig aan hoor en sterkte.
Ghost Nivolet 6LC

Wolfhound32
Forum-lid

Gebruikersavatar Wolfhound32 08 nov 2015 13:17

Sweety2008 schreef:@ Wolfhound32 hoe voel je je nu?
...
Beurs. ;)
Met name inspanning (voor zover mogelijk) put al snel uit. Maar met Ibuprofen en Paracetamol kom je een end.

Wolfhound32
Forum-lid

Gebruikersavatar Wolfhound32 08 nov 2015 13:26

Kort vraagje:
Mijn kabels lopen door het stuur. Dit betekent dat ik alle kabels los moet halen om het stuur te kunnen verwijderen. Kabels zijn in maart vervangen. Wat doe ik?
Oude hergebruiken of meteen maar nieuwe (binnen)kabels trekken? Kosten volgens mij iets van €2,- per kabel. Dus de kosten niet. Of heb ik dan meteen ook nieuwe buitenkabels nodig? Ik heb dit klusje nog niet eerder bij de hand gehad.

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 08 nov 2015 17:38

Het is tof dat je gelijk aan je fiets dacht maar denk ook aan jezelf he. Als iets té lang pijn blijft doen... Maar dat weet je zelf ook wel.:)
Veni. Vidi. Fietsie.

marcelb
Forum-lid

marcelb 08 nov 2015 20:59

Wolfhound32 schreef:Kort vraagje:
Mijn kabels lopen door het stuur. Dit betekent dat ik alle kabels los moet halen om het stuur te kunnen verwijderen. Kabels zijn in maart vervangen. Wat doe ik?
Oude hergebruiken of meteen maar nieuwe (binnen)kabels trekken? Kosten volgens mij iets van €2,- per kabel. Dus de kosten niet. Of heb ik dan meteen ook nieuwe buitenkabels nodig? Ik heb dit klusje nog niet eerder bij de hand gehad.
Beterschap en doe het rustig aan. Ik heb in februari ook een klapper gemaakt (op volle snelheid in de flank van een auto gereden) en heb de klap opgevangen met mijn onderarmen/polsen. Ik ben toen niet naar de dokter geweest en heb daar nog spijt van. Tot op de dag van vandaag heb ik regelmatig last van mijn polsen.

Voor wat betreft de kabels: ik zou ze gewoon vervangen. Weet je zeker dat alles in orde is.
Real men wear blûk!!! Marcel

PetiK
Forum-lid

PetiK 24 nov 2015 05:03

Vandaag een schuiver gemaakt hier in Australië (Brisbane). In een vrij snelle afdaling (brede weg, weinig verkeer, overzichtelijk & goed asfalt) die met een T-splitsing uitkomt op een twee-baans 80 km/h weg mezelf verremd en op het vluchtheuveltje geklapt, wat daar aangelegd is om te voorkomen dat men ongecontroleerd de weg opstuift. Schade valt gelukkig mee zeker in vergelijking met de verhalen die ik hier lees, schaafwond op knie, voor de rest geland op mijn handen, waar ik gelukkig handschoentjes omheen had maar nu wel een beetje beurs zijn. De rechter shifter van de (huur)fiets is kaal en gekrast maar doet het nog.

Volledig eigen schuld overigens, terwijl ik het voor mijn gevoel rustig aan deed. Snelheid die ik nog had volledig verkeerd ingeschat. Ik deed deze afdaling nu voor de 3de keer in een week. Je komt aan met 60+ km/h op een lang, breed recht stuk, ik remde vroeg, dacht dat dit voldoende was en was al gestopt met remmen. Toen kwam dat bochtje/heuveltje ineens veel te snel dichtbij en op het moment dat je dat denkt is het dus te laat.

Wolfhound32
Forum-lid

Gebruikersavatar Wolfhound32 24 nov 2015 06:38

Ai, hopelijk knap je snel op van je beurse plekken. Gelukkig valt de schade dat mee. Ik zit nog steeds in de lappenmand. Wordt wel beter, maar kan met mijn polsen nog weinig.
Sterkte!

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 24 nov 2015 09:41

@Wolfhound Heb je nog foto's laten maken van je polsen? En wat was de diagnose?

Wolfhound32
Forum-lid

Gebruikersavatar Wolfhound32 24 nov 2015 19:55

Nee, geen foto's laten maken. Is gewoon zwaar gekneusd. Hopelijk kan ik na een weekje of 2 wel weer de weg op.

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 24 nov 2015 19:58

Wolfhound32 schreef:Nee, geen foto's laten maken. Is gewoon zwaar gekneusd. Hopelijk kan ik na een weekje of 2 wel weer de weg op.
Bij mij dus ook alleen maar gekneusd, maar schakelen heeft echt 5 weken geduurd voordat het wat soepeler ging. Ik hoop voor je dat het sneller gaat.

Wolfhound32
Forum-lid

Gebruikersavatar Wolfhound32 24 nov 2015 19:59

Ai, dat hoop ik dan ook maar. :(

Wolfhound32
Forum-lid

Gebruikersavatar Wolfhound32 15 dec 2015 15:22

Kak!!!!

Vandaag toch maar foto's laten maken, omdat de pijn in de polsen na (nu) 5 weken nog niet weg is. De radioloog constateerde sowieso in de linkerpols een breuk. De rechter is nog ter beoordeling aan de huisarts. Voor zover ik het nu kan overzien, is het voor dit jaar dus klaar met fietsen. Ik baal als een stekker. :(

Plaats reactie