Verstandig besluit!vincent75 schreef:Hier nu de laatste druppels Boeshield T-9 uit het busje laten vallen. Totaal 3 busjes verbruikt. In het begin erg enthousiast maar bleek al snel dat een rit van 100km wel echt de max was voor dit goedje. De boel wel goed schoon te houden m.b.v. een doek,absoluut geen vette bedoening.
Voor de MTB geschikter als voor de race omdat deze na iedere rit gereinigd wordt en de afstanden korter zijn.
Ik ga nu Neoval W40 een kans geven.
Welk smeermiddel gebruik jij ?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
Tijdje T-9 gebruikt en nog 2 potjes staan. Inderdaad super schoon maar max 100km zonder kraken.
Nu overgestapt op Squirt lube en dat bevalt mij prima, zelfs in natte omstandigheden. Kan nu meerdere ritjes maken zonder bijsmeren etc.
Nu overgestapt op Squirt lube en dat bevalt mij prima, zelfs in natte omstandigheden. Kan nu meerdere ritjes maken zonder bijsmeren etc.
Muc Off C3 Ceramic. Rij 4x per week totaal ongeveer 8 uur in alle omstandigheden. Breng eens per week aan, op de binnenkant van de ketting, na een grondige schoonmaakbeurt met een droge doek, gebruik nooit ontvetter oid. Fiets staat altijd warm en droog, ketting wordt bij nattigheid altijd even extra droog gemaakt. Doe met een Campa Record ketting ongeveer 6.000 tot 8.000km volgens de Kmc slijtagemeter en heb probleemloos de Drenthe 200 uitgefietst op deze manier zonder noemenswaardige slijtage.
Compleet gezever als je na elke rit je ketting met een doek afneemt. Ik rijd met Boeshield op mijn 29er en ga dus vaak over onverharde paden.riquest schreef:Tijdje T-9 gebruikt en nog 2 potjes staan. Inderdaad super schoon maar max 100km zonder kraken.
Aangezien ik een mooie 'drive train' wil hebben maak ik de ketting (doek met lichtjes lampenolie) vaak schoon.
Zelfs als ik dat niet om de 200km doe dan kraakt het nog steeds niet.
Kraakt het wel na 100km dan heb je achterstallig onderhoud imho.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
- robbebopper
- Forum-lid HC
Ik gebruik gewoon een flesje naaimachineolie van Kroon.
2,95 euro. Nooit problemen.
Als ik dat had geweten ...robbebopper schreef:Ik gebruik gewoon een flesje naaimachineolie van Kroon.
Net Neoval besteld en die kost €6,90
Canyon Aeroad / Canyon Grizl / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)
Naaimachineolie is niet het zelfde als Neoval natuurlijk. Je zult er geen spijt van krijgen.ric schreef:Als ik dat had geweten ...robbebopper schreef:Ik gebruik gewoon een flesje naaimachineolie van Kroon.
Net Neoval besteld en die kost €6,90
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
Haha
Was ook sarcastisch bedoeld
Gebruik nu 2 jaar Boeshield en ben daar tevreden over maar wil Neoval ook wel eens proberen.
Ik smeerde wel iedere 100-150km dus ben benieuwd of dat nu minder hoeft
Was ook sarcastisch bedoeld
Gebruik nu 2 jaar Boeshield en ben daar tevreden over maar wil Neoval ook wel eens proberen.
Ik smeerde wel iedere 100-150km dus ben benieuwd of dat nu minder hoeft
Canyon Aeroad / Canyon Grizl / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)
- ophetkantje
- Forum-lid
Ben na van alles ( zie eventueel eerdere post) nu volledig terug bij Morgan Blue, verschillende varianten voor verschillend gebruik. Nu merk ik weer wat een genot dit is. Olie smeert, wax echt niet. Geen zwarte klodders meer en ook bij regen gewoon een ketting die soepel loopt. Enige nadeel is een ketting die wat meer afgeeft, daar houd ik graag wat rekening mee gezien de vele voordelen.
Ach, ik zeg ook maar wat