Garmin Edge 520
Als je van je route afwijkt krijg je een melding 'off course', de route blijft nog steeds als een lijn aanwezig op je scherm maar je hebt geen navigatie terug naar de route, je moet zelf het tussenstuk zien uit te stippelen (zo is het bij mij toch, ik gebruik geen turn by turn navigatie maar aangezien de edge 520 niet kan routeren gaat dit ook mét turn by turn aangeschakeld niet denk ik).
Hier staat een goede uitleg voor hoe je een kaart groter dan 50 MB kan downloaden en installeren:
http://www.dcrainmaker.com/2013/05/down ... structions
Hier staat een goede uitleg voor hoe je een kaart groter dan 50 MB kan downloaden en installeren:
http://www.dcrainmaker.com/2013/05/down ... structions
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
sorry beetje laat, maar thanks hiervoor!loos schreef:De 520 kan niet turn by turn navigeren van A naar B.monsieurpinot schreef:maar ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag
Vermoedelijk kunnen wel routable tracks geladen worden.
Maar als je cue-points maakt in je route (tcx file), dan laat ie dat wel zien. Ik maak routes die ik dan via gpsies.com voorzien van cue-points. Vadaag getest, werkt
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24
Toch nogmaals benadrukken dat turn-by-turn navigatie niet hetzelfde is als 'routable'. Turn-by-turn wil zeggen dat je Edge je actief route-aanwijzingen gaat geven (zoals in een auto-gps). Dit kan de Edge 520 wél met een vooraf ingelaadde gpx of tcx file met route-aanwijzingen (en turn by turn geactiveerd op het toestel). 'Routable' wil zeggen dat je een bestemming kan ingeven, waarna je gps dan door een kaart te lezen je via de kortste of snelste weg naar je bestemming kan leiden. Dit kan de Edge 520 NIET.monsieurpinot schreef:sorry beetje laat, maar thanks hiervoor!loos schreef:De 520 kan niet turn by turn navigeren van A naar B.monsieurpinot schreef:maar ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag
Vermoedelijk kunnen wel routable tracks geladen worden.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Sinds een paar dagen in het bezit van de Edge 520. Inmiddels via Garmin OSM heb ik er een nieuwe basemap op gezet. Het is even zoeken hoe het moet maar werkt daarna prima en is veel gedetailleerder.
Ik kom er alleen niet uit hoe het werkt met de gratis 3 maanden Strava-premium. Ik heb er met Garmin zelf ook contact over gehad maar kom niet verder. Het apparaat is geregistreerd, zowel op Garminconnect en Express als Strava. Het systeem blijft maar vragen om te betalen (maandelijks en via ideal). Volgens Garmin zou je hier het proces kunnen afbreken waarna je alsnog premium-member wordt. Helaas 'gaat deze vlieger niet op'. Heeft iemand dezelfde ervaringen en eventueel een oplossing?
Ik kom er alleen niet uit hoe het werkt met de gratis 3 maanden Strava-premium. Ik heb er met Garmin zelf ook contact over gehad maar kom niet verder. Het apparaat is geregistreerd, zowel op Garminconnect en Express als Strava. Het systeem blijft maar vragen om te betalen (maandelijks en via ideal). Volgens Garmin zou je hier het proces kunnen afbreken waarna je alsnog premium-member wordt. Helaas 'gaat deze vlieger niet op'. Heeft iemand dezelfde ervaringen en eventueel een oplossing?
Cube Agree GTC SL - 2014
Canyon Grand Canyon AL SLX 8.0 - 2018
Canyon Grand Canyon AL SLX 8.0 - 2018
Ik had exact hetzelfde probleem. Opgelost door een mailtje te sturen naar Strava. Zij hebben de 90 dagen handmatig opgevoerd.mtb-trek schreef:Sinds een paar dagen in het bezit van de Edge 520. Inmiddels via Garmin OSM heb ik er een nieuwe basemap op gezet. Het is even zoeken hoe het moet maar werkt daarna prima en is veel gedetailleerder.
Kreeg ze zelfs zover dat ze het geprogrammeerd hebben op 1 maart omdat ik aangaf in de wintermaanden niet zoveel belang te hebben bij een premiumabonnement
Hoe zit het met de hoogtemeters gemeten via de Garmin Edge 520?
Iemand die exact dezelfde ritjes gereden heeft met een Edge 520 en met een ander toestel (vb via vrienden) zoals Edge 800 / 810 / 1000 / Touring?
Kloppen de hoogtemeters van de Edge 520 een beetje?
En hoe goed werkt het weergeven van het stijgingspercentage van een helling tijdens het klimmen? Is dit relatief correct?
Iemand die exact dezelfde ritjes gereden heeft met een Edge 520 en met een ander toestel (vb via vrienden) zoals Edge 800 / 810 / 1000 / Touring?
Kloppen de hoogtemeters van de Edge 520 een beetje?
En hoe goed werkt het weergeven van het stijgingspercentage van een helling tijdens het klimmen? Is dit relatief correct?
Bij een flink hogedruk of juist lagedruk gebied kan de hoogtemeter er soms aardig naast zitten (dat is onafhankelijk van het model, ze werken namelijk bij mijn weten allemaal met luchtdruk). In smalle schaduwrijke dalletjes met koude riviertjes (Ardennen!) raakt mijn hoogtemeter ook vaak van slag. Omdat het % altijd gemeten wordt adhv verschil in luchtdruk over kleine intervallen gaat dat altijd wel goed.mao schreef:Hoogte meters altijd indicatief, er word, gemeten dmv luchtdruk. Maar ga er maar vanuit dat het aardig klopt.
% klopt aardig, verschil kleiner dan 0,5
De opvolger van mijn 705 wordt denk ik toch ook een 520 (1000 vind ik toch te groot). Nadeel blijft die beperkte kaartruimte. Paar vraagjes nog daarover:
1. kunnen in principe alle ("unlockable" gemaakte) kaarten erop, of alleen die kaarten die je via die garmin site kunt downloaden?
2. wat is het verschil tussen openfietsmap en openfietsmap light?
3. is er ergens een goede tutorial te vinden om kaarten te wisselen via je mobiele telefoon? Of is dat gewoon een kwestie van de juiste kabel en copy-paste (via een app? Welke dan?)
Dank vast!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?