Welke (bijzondere) dieren gespot tijdens je ritje
Heb het vorig jaar ook gehad. Een buizerd viel me aan. Viel me vanachter aan en kreeg een klap tegen mijn helm. Resultaat was een flinke haal in mijn helm. Was ook in het broedseizoen dan zijn ze wat agressiever.
Nog een reden om altijd met een hem op te rijden!
Nog een reden om altijd met een hem op te rijden!
o'7o
-
- Forum-lid
Ken hier in de buurt zelfs een paar plaatsen waar tijdens het broedseizoen waarschuwingsborden staan voor agressieve buizerds.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.
- Pap in de benen
- Forum-lid
In België ooit tijdens een beklimming in mijn voet gebeten door een hond. Rotbeest!! Je kan niet zoveel, je moet blijven doortrappen anders sta je meteen stil. Normaal had ik mijn voet van te voren van de trapper gehaald om te proberen om dat beest een trap te geven. Gelukkig beet ie niet echt door en liet ie snel los. Zijn geschrokken bazin gaf hem er flink van langs. En ik heb hem ook nog eens zijn huid volgeschreeuwd!
Het is ruim een week geleden. Op twee verschillende plekken een smaragdhagedis.
@Pap in de benen Dan ben jij er goed vanaf gekomen. Een jaar of 4-5 geleden beet een hond in mijn bovenbeen en die beet wel door.
Achteraf heb ik er spijt van dat ik er geen werk van gemaakt heb, maar ik heb er heel erg lang last van gehouden. Peesplaat in mijn bovenbeen was flink beschadigd.
@Pap in de benen Dan ben jij er goed vanaf gekomen. Een jaar of 4-5 geleden beet een hond in mijn bovenbeen en die beet wel door.
Achteraf heb ik er spijt van dat ik er geen werk van gemaakt heb, maar ik heb er heel erg lang last van gehouden. Peesplaat in mijn bovenbeen was flink beschadigd.
Door de jaren heen is dat wel een rijtje geworden
Nederland: veel vogels maar een uil blijf ik wel bijzonder vinden. Slechts een paar keer gezien.
Verder herten, reeën, eekhoorns, everzwijn, en regelmatig een vosje:
In de duinen kan je er bijna niet meer omheen:
Frankrijk: gemzen, marmotten, hagedissen
Spanje: hagedissen, slangen
Oostenrijk: herten, marmotten, gemzen
Italie: hagedissen, marmotten, everzwijn (bijna van de fiets gelopen), hert
Kroatie (MTB): schilpadden, vossen, gemzen, herten, slangen (diverse adders), vleermuizen, dolfijnen
Reuze hoornaar. Daar moest ik dus ook voor behandel worden want ik heb een histamine intolerantie en m'n arm zetten zo erg op dat het naar m'n nek trok en alles begon af te knellen. Paar spuiten gekregen en binnen mum van tijd was probleem opgelost.
Griekenland: hagedissen
Maleisie (MTB) slangen, wandelende tak
Duitsland, Zwitserland, Liechtenstein: ?????
Nederland: veel vogels maar een uil blijf ik wel bijzonder vinden. Slechts een paar keer gezien.
Verder herten, reeën, eekhoorns, everzwijn, en regelmatig een vosje:
In de duinen kan je er bijna niet meer omheen:
Frankrijk: gemzen, marmotten, hagedissen
Spanje: hagedissen, slangen
Oostenrijk: herten, marmotten, gemzen
Italie: hagedissen, marmotten, everzwijn (bijna van de fiets gelopen), hert
Kroatie (MTB): schilpadden, vossen, gemzen, herten, slangen (diverse adders), vleermuizen, dolfijnen
Reuze hoornaar. Daar moest ik dus ook voor behandel worden want ik heb een histamine intolerantie en m'n arm zetten zo erg op dat het naar m'n nek trok en alles begon af te knellen. Paar spuiten gekregen en binnen mum van tijd was probleem opgelost.
Griekenland: hagedissen
Maleisie (MTB) slangen, wandelende tak
Duitsland, Zwitserland, Liechtenstein: ?????
In de Ardennen kan je ook wel eens een das zien. Erg uitzonderlijk.
Verleden jaar in de Ardennen toch wel een paar keer slangen gezien (regio Andenne) in de buurt van waterlopen, ik vermoed dat het om ringslangen gaat. Je ziet ze ook vrij vaak gewoon platgereden op de straat liggen. Toch even kijken vooraleer je je neervlijt in het gras bij het water om een boterhammetje te eten.
Verleden jaar in de Ardennen toch wel een paar keer slangen gezien (regio Andenne) in de buurt van waterlopen, ik vermoed dat het om ringslangen gaat. Je ziet ze ook vrij vaak gewoon platgereden op de straat liggen. Toch even kijken vooraleer je je neervlijt in het gras bij het water om een boterhammetje te eten.
Alweer anderhalve week geleden in Polen, op de MTB door het bos net voor zonsondergang.
Eerst een das die op 't pad springt en voor mij uit gaat rennen...
Even later een wild zwijn met biggen; de biggen blijven rechts van het pad en moeder/vader steekt over en verdwijnt aan de linkerkant in het bos.
Verder tijdens het wandelen nog een aantal keer een bonte specht gezien op max 1,5 meter afstand. Niet heel bijzonder, wel leuk om goed te kunnen bekijken.
Edit; toevallig zo'n gelijktijdige post over een das.
Eerst een das die op 't pad springt en voor mij uit gaat rennen...
Even later een wild zwijn met biggen; de biggen blijven rechts van het pad en moeder/vader steekt over en verdwijnt aan de linkerkant in het bos.
Verder tijdens het wandelen nog een aantal keer een bonte specht gezien op max 1,5 meter afstand. Niet heel bijzonder, wel leuk om goed te kunnen bekijken.
Edit; toevallig zo'n gelijktijdige post over een das.
Bij het fietsen over de Oberalppas (CH) kwam ik ooit - gewoon langs de weg - deze jongen tegen:
En dichter bij huis zie ik er vaak zo eentje de weg oversteken:
En dichter bij huis zie ik er vaak zo eentje de weg oversteken:
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
- Pap in de benen
- Forum-lid
Die laatste (wezel) zag ik ook in Frankrijk. Een gezinnetje dat de weg overstak.
-
- Forum-lid
- Contact
Recent de marter zien oversteken op de Utrechtse Baan op de rand van Leersum en het Leersumse Veld. Als je nu naar Rhenen (Defensieweg/Autoweg) gaat, kom je daar een tweetal wilde zwijnen tegen. Wacht niet te lang, want ze zullen wel geruimd worden.
In de afdaling van de Amerongse berg stond eerder deze week een ree langs de weg. We hebben ook nog een paar meldingen van een boze buizerd, die vond dat de bikers te dicht langs zijn met jongen gevulde nest kwam fietsen.
In de afdaling van de Amerongse berg stond eerder deze week een ree langs de weg. We hebben ook nog een paar meldingen van een boze buizerd, die vond dat de bikers te dicht langs zijn met jongen gevulde nest kwam fietsen.
link: Website
Waarom dat? Weer overijverijge jachtopzieners?MTB Heuvelrug schreef:Recent de marter zien oversteken op de Utrechtse Baan op de rand van Leersum en het Leersumse Veld. Als je nu naar Rhenen (Defensieweg/Autoweg) gaat, kom je daar een tweetal wilde zwijnen tegen. Wacht niet te lang, want ze zullen wel geruimd worden.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
- daniel1975
- Forum-lid HC
Beheersregels.
Verhaal heeft twee kanten; zwijnen zonder natuurlijke vijand kunnen toch wel serieus problemen gaan geven (verkeer, landbouw, tuinen,etc).
Verhaal heeft twee kanten; zwijnen zonder natuurlijke vijand kunnen toch wel serieus problemen gaan geven (verkeer, landbouw, tuinen,etc).
Less is bore