La Marmotte 2016
Sommige mensen hebben geen leven. Lees: geen gezin, geen vriendin, geen veeleisende baan, geen andere hobby's.
-
- Forum-lid
Voor mij eerste keer Marmotte. Tevens eerste keer überhaupt in hooggebergte. Dit jaar staat mijn teller op 3000 kilometer voorbereiding.djatwork69 schreef:Hoeveel km van januari tot aan La Marmotte trainen jullie?
Volgend jaar rij ik nog eens 3B en de week erna La Canibale, het jaar erop zouden we ook eens naar La Marmotte willen gaan.
Ik heb tegen 3B een 3000km getraind, dit jaar 2956km om precies te zijn
Uiteindelijk in 8:24 gefinisht. 10 minuten te traag voor goud, te wijten aan 40 km afdalen in harde regen vanaf de Galibier maar zal vooral hand in eigen boezem steken.
Desalniettemin erg tevreden met het resultaat in eerste GF. Wat een prachtige route!
Valt wel mee hoor . Beetje handig plannen kan je een eind komen. Ik iig. Woon - Werk is voor mij 50 km enkele reis. Dat 3 * per week levert al een hoop trainingstijd op en kost weinig extra. Heb het toch niet zo met in de file staanhavana schreef:Sommige mensen hebben geen leven. Lees: geen gezin, geen vriendin, geen veeleisende baan, geen andere hobby's.
Misschien wel. Is lastig te zeggen denk ik. Hangt er ook vanaf hoe je op dit moment je ritten doet. Er is voldoende materiaal te vinden over hoe te trainen voor (bijvoorbeeld) het langere klim werk, of hoe je uberhaupt een trainingsschema kan opzetten.feddesman schreef:Ik doe eigenlijk niet aan specifieke training.
Voornamelijk duurt training waaronder 15 a 20 x Ardennen, Luxemburg.
Valt er veel winst te betalen voor een 1e keer Marmotte met een echt trainingsschema?
Daarbij moet je je ook de vraag stellen wat je doel is, als dat is om te finishen dan zou ik zelf anders gaan trainen dan als je echt voor de tijd gaat. Maar dat is natuurlijk een persoonlijke keuze.
Ik denk dat je over het algemeen toch wel 1 a 2 keer nodig hebt om 'ervaring' op te doen, was bij mij het geval i.i.g.
- Sha Kokken
- Forum-lid
+1Jac schreef:Respect voor iedereen !
Behalve Nigel Farage dan
Gezien de resultaten en de verhalen denk ik dat de meesten beter kunnen fietsen dan schrijven. Ben bang dat voor mij het omgekeerde geldthavana schreef:Gefeliciteerd Erik, zeer straf gereden. Echter, ook voor jou geldt dat dit niet telt als verslag! Heroïsche verhalen willen we horen!
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
Qua voorbereiding valt t wel mee wat ik heb gedaan. In de winter om de dag op de tacx een uurtje. En vanaf t voorjaar heb ik Veenendaal-Veenendaal (140km), Gran Fondo Rosa (210km), Klim Classic (170km), Limburgs Mooiste(180km), 13 heuvelentocht (180km).
Daarnaast nog een paar keer tochtje van 100-120km.
Daarnaast nog een paar keer tochtje van 100-120km.
Mooi om al die verhalen hier te lezen. En respect voor ieders prestatie, als je de Marmotte ueberhaupt uitrijdt mag je gewoon erg trots zijn op jezelf!
@wdfl je moet even een post van havana opzoeken, er staat een download link van zijn gids in zijn onderschrift.
Mijn trainingen voor een lange cyclo (waaronder de Marmotte in 2011) komen meestal toch neer op voldoende kilometers maken. En dan vooral regelmatig lange tochten met wat hoogtemeters rijden, zodat je gewend bent om wat uren in het zadel door te brengen. Gecombineerd met de juiste (lichte) versnellingen is het dan goed mogelijk om de Marmotte uit te rijden. Voor L3B haalde ik een paar jaar geleden ook maar krap 3000 voorbereidingskilometers (en haalde daar zilver mee). Wat erg goed helpt heb ik gemerkt is wat kilo's afvallen, dat levert behoorlijk wat winst op bergop.
@wdfl je moet even een post van havana opzoeken, er staat een download link van zijn gids in zijn onderschrift.
Mijn trainingen voor een lange cyclo (waaronder de Marmotte in 2011) komen meestal toch neer op voldoende kilometers maken. En dan vooral regelmatig lange tochten met wat hoogtemeters rijden, zodat je gewend bent om wat uren in het zadel door te brengen. Gecombineerd met de juiste (lichte) versnellingen is het dan goed mogelijk om de Marmotte uit te rijden. Voor L3B haalde ik een paar jaar geleden ook maar krap 3000 voorbereidingskilometers (en haalde daar zilver mee). Wat erg goed helpt heb ik gemerkt is wat kilo's afvallen, dat levert behoorlijk wat winst op bergop.
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT