Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2016

Daniel1989
Forum-lid

Daniel1989 24 jan 2016 09:47

:lol: :lol: :lol: een kleine schaterlach kon ik niet onderdrukken.

Leuk om jullie verhalen te lezen. Ik zit helaas al 3 dagen binnen met 3 zieke kinderen. :mrgreen:

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 24 jan 2016 10:18

robbebopper schreef:Sinds wanneer draag jij Uggs op de racefiets?

En werkt het tegen de kou?
LOL :D

On a serious note: winterschoenen zijn mijn beste aankoop ooit. De schoonheidsprijs ga je r niet mee winnen maar dat zal me jeuken.... Amen.

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 24 jan 2016 10:37

Ik denk er precies zo over m.b.t. mijn Giro air attack shield :winkthumb:

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 24 jan 2016 14:54

Krijg je daar ook warme voeten van dan?

On topic: heerlijk buiten gespeeld op de Utrechtse Heuvelrug. Rondjes Leersum, Amerongen en Rhenen aan elkaar geplakt, 50km in totaal. Wel veel modder. Had gehoopt dat het mee zou vallen, maar daar dacht het weer afgelopen nacht en vanmorgen anders over...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Wolfhound32
Forum-lid

Gebruikersavatar Wolfhound32 24 jan 2016 15:30

Vandaag ook de januari Gran Fondo gereden. Buienradar had het eerste uurtje nog wat buitjes voorspeld, daarna droog. De realiteit was helaas anders. Het werd steeds grauwer en slechter. In de groep ook nog 2 keer lek met het bijbehorende oponthoud en daarmee gepaard gaande afkoeling. Als een heuse MTB-er thuis met net aan de Gran Fondo voor deze maand;100,9 km

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 24 jan 2016 16:28

53x11 schreef:Krijg je daar ook warme voeten van dan?

On topic: heerlijk buiten gespeeld op de Utrechtse Heuvelrug. Rondjes Leersum, Amerongen en Rhenen aan elkaar geplakt, 50km in totaal. Wel veel modder. Had gehoopt dat het mee zou vallen, maar daar dacht het weer afgelopen nacht en vanmorgen anders over...
Trail respect is nog niet overal ingeburgerd, helaas. (nee, nee geen smilies)
Daarom blij dat ik afgelopen vrijdag daar zo'n 100 km "gespeeld" heb op de MTB zonder onnodig schade aan te brengen aan trails en eigen materiaal.

Vanmorgen zelf in de startblokken om een uurtje of 4 op mijn crosser te toeren, maar ik ging net zo vlot als de katten weer naar binnen om even later op de Tacx te gaan zitten voor "straftraining". Had in begin nog gezelschap van 1 van de katten.
Afbeelding
Uiteindelijk 3 uurtjes lekker doorgetrapt, al kwam de kramp om de hoek zetten. Verder niet verveeld met muziek op linker laptop en ipad op de vensterbank.
Geen spijt dat ik binnen gebleven ben vandaag.
https://www.strava.com/activities/477245518
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 24 jan 2016 16:40

fredmtb-sport schreef:(...)Trail respect is nog niet overal ingeburgerd, helaas. (nee, nee geen smilies)
Daarom blij dat ik afgelopen vrijdag daar zo'n 100 km "gespeeld" heb op de MTB zonder onnodig schade aan te brengen aan trails en eigen materiaal.
Man, zeik niet (nee, geen smileys)

We hebben niet allemaal altijd gelegenheid en flexibiliteit om op het meest gunstige moment op de fiets te stappen. Ik moet helaas de uitjes van te voren plannen. Als dan het weer tegenvalt, dan is dat jammer, maar ik ga toch. Overigens viel het de eerste 2 uur best mee. Laatste uurtje was dikke blubber.
baanfiets kopen?

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 24 jan 2016 17:04

53x11 schreef:
fredmtb-sport schreef:(...)Trail respect is nog niet overal ingeburgerd, helaas. (nee, nee geen smilies)
Man, zeik niet (nee, geen smileys)

We hebben niet allemaal altijd gelegenheid en flexibiliteit om op het meest gunstige moment op de fiets te stappen. Ik moet helaas de uitjes van te voren plannen. Als dan het weer tegenvalt, dan is dat jammer, maar ik ga toch. Overigens viel het de eerste 2 uur best mee. Laatste uurtje was dikke blubber.
Je reactie "zeik niet" zegt helaas voldoende over jou.....
Vooral jammer voor de vrijwilligers die proberen de route goed te onderhouden en er legio personen zijn die willens en wetens dat toch "moeten" op zondagmorgen zonder rekening te houden met gevolgen. Maar jij bent niet de enige, helaas.

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 24 jan 2016 17:24

Voortaan zal ik speciaal aan jou vragen of we het parkoers op mogen. En misschien kun je het ons parkoersslopers wat makkelijker maken met wat richtlijnen. Hoeveel dagen droog? 5mm regen wel? Sneeuw? Hagel? Lastig hoor..

(Overigens niets dan respect voor de vele vrijwilligers bij alle MTB routes in het land. Betaal met plezier mijn vignetten. Sorry dat het niet betreden van de trails bij een beetje regen me wat ver gaat. Lijkt me dat ook de vrijwilligers graag zien dat deze trails gebruikt worden. Erg veel weekenddagen waarbij het langere tijd droog is zijn er niet in de Hollandse winters..)
baanfiets kopen?

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 24 jan 2016 18:58

Elk normaal denkend mens weet dat het na een paar dagen vorst gevolgd door dooi met flink wat regen de ondergrond extra kwetsbaar is. Categorie 1+1=2, niets meer of minder.
Een reactie van "zeik niet" zegt dan helaas eea over jou :dislike: , maar dat je kom overal tegen. Daar laat ik het dan maar bij en benieuwd of er nog gefietst is door anderen. Soms een inspiratie bron is om te volgend weekend de fiets weer te pakken, waarover dit topic gaat.

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 24 jan 2016 19:09

fredmtb-sport schreef:Elk normaal denkend mens weet dat het na een paar dagen vorst gevolgd door dooi met flink wat regen de ondergrond extra kwetsbaar is. Categorie 1+1=2, niets meer of minder.
Nou, eerlijk gezegd had ik geen idee...totdat ik deze discussie las. Dus stel dat ik ooit een crosser of een MTB bezit, hoe moet ik dan weten welk trail wel of niet op mag? Staat dat ergens aan gegeven? Niet lullig bedoeld maar ik heb dus echt geen idee wat je bedoeld met trail respect, kennelijk ben ik geen normaal denkend mens, hetgeen niet geheel onverwachts is.
Schade aan de natuur toebrengen, wandelend, fietsend of geocachend is nooit mijn bedoeling en zal ik dan ook nooit expres doen. Maar MTB-tracks zijn toch bedoeld om overheen te rossen? Niet? :shock:

Overigens vandaag een kort rondje gedaan door de miezerregen, ik verheug me op morgen. Zon en 12 graden! (zegt men....)
Veni. Vidi. Fietsie.

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 24 jan 2016 19:17

fredmtb-sport schreef:(...) Soms een inspiratie bron is om te volgend weekend de fiets weer te pakken, waarover dit topic gaat.
Da's ook mijn intentie. Jammer dat jij vervolgens meent mij de maat te moeten nemen (en impliciet ook alle andere bikers die we vandaag tegen kwamen). Dan vind ik je dus een zeikerd, en nee, die woorden neem ik niet terug. Dat jij dan meent te weten dat dit "genoeg over mij zegt" interesseert mij dan vervolgens geen f*ck meer. :evil:
baanfiets kopen?

Plaats reactie