Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Het Prodigiosa project

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 29 jul 2016 17:24

Unboxing deel 2

Afbeelding

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 29 jul 2016 17:30

Ik heb eindelijk wat tijd om aan dit soort projecten wat te doen. Ga vanavond frame poetsen en wat serieuze foto's proberen te maken.

Afbeelding

Frame poetsen=piepschuimbolletjes verwijderen :mrgreen:

nr071
Forum-lid

nr071 29 jul 2016 22:14

Prachtig frame... toegepaste kunst...

Dat je er vele veilige kilometers op moge rijden. :winkthumb:

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 29 jul 2016 23:30

schitterend en je hebt dus precies 15 dagen (ok en een half uur) om 'm op te bouwen ;)

Wiliertoerist
Forum-lid

Gebruikersavatar Wiliertoerist 29 jul 2016 23:41

Eigenlijk te mooi om mee te gaan rijden :mrgreen:

Heel benieuwd naar de complete afmontage... maar daar zal zeker goed over nagedacht zijn.

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 30 jul 2016 02:00

Dank voor de leuke reacties.

Het frame was klaar vlak voor de Gios meeting (zie topic powertrip Italie) bij Gios Torino in Volpiano in mei. De Zaterdag voor de rit kreeg ik het frame in m'n handen maar mocht het aan niemand laten zien :mrgreen:

Aldo wist nog dat ze (Gios Torino) jaren terug een keer speciaal voor mij een cross frame van een Gios Professional hadden gebouwd. Vond hij toen (30 jaar geleden) nog zo stoer: Wit in de blubber :o
Aldo vindt het ook stoer dat ik de limited edition Paris-Roubaix 1977 (35 stuks) gewoon gebruik om mee over de Noord Franse kasseien te rossen (is het stuk? ik maak het! fietsen moeten rijden en niet in verzamelingen staan!)
Ieder keer begint hij daar over. Pracht vent maar een slechte zakenman. Z'n broer Alfredo die is doorgegaan met het Aziatische Gios is daar een stuk handiger in.
Maar dat vind ik - paar keer ontmoet - geen authentiek mens. Ik heb liever een keer ruzie met iemand die echt is. Een keer lachen met iemand die echt is.
Ik ga Alfredo niet afvallen want zakelijk gezien is het prachtig wat hij gedaan heeft. Alleen waar Aldo voor staat past beter bij mij als mens. We kunnen het ook prima vinden met elkaar:

Afbeelding

Ik ben het met iets meer haar ;)

Maar Marco wilde het Prodigiosa frame (daar ging dit topic over :oops: ) zeker niet in de showroom onder het motto: dan verkoop ik de blauwe niet meer. Dit juist nu ze het merk Prodigiosa buiten Italie op de kaart willen zetten.
Maar ze hadden ook een surprise natuurlijk met de limited Gios Tolmino in ?????? Oranje!

Afbeelding

Ook erg fraai en als ik plek had was ik zeker met een frame extra thuisgekomen. Daarnaast wil ik eigenlijk alleen fietsen hebben waar ik ook op rij.
Alle vier de fietsen die ik heb ben ik zeker met ieder dit jaar 1000 km mee buiten geweest.
Dat legitimeert enigszins de aanwezigheid van een fiets.
Maar deze witte Prodigiosa zou ik zo een balhoofd, trapas en commandeurs op schroeven en aan de muur hangen.
En dan 1 keer in de week met een mooi glas een half uurtje relaxen. Naar echte mooie fietsen kan ik wel een paar uur kijken.

Normaal ben ik niet zo'n twijfelaar maar ineens.....................moeten hier toch geen blanke onderdelen op? Of de 50 anni groep die ik op de Brooklyn Gios heb zitten en daar dan een "gewone" oude Super Record groep opzetten?

Allemaal luxe problemen maar ik heb er ook best wel een beetje hard voor gewerkt en (zie starttopic) deze fietst is een symbool omdat ik op m'n 59e een nieuwe baan heb geregeld.
Deze maand 60 geworden en er lopen er niet zoveel rond die op deze leeftijd een super contract voor twee jaar krijgen geregeld. Baan bevalt nog steeds prima. Ik wordt - en zou niet anders willen - afgerekend op resultaat dus heb een grote vrijheid. Dus als ik wil fietsen kan dat maar dat betekend dat ik soms op een regenachtige zaterdag hard aan het werk ben en dat opgeteld bij de mantelzorg wil wel voor wat frictie zorgen met dit Prodigiosa project.
Meer dan de helft van de collega's fietst en vinden dit ook een erg leuk project. Vooral omdat het een eigenzinnige keuze is en dat is precies wat ik binnen het bedrijf aan het inbrengen ben.

Genoeg gepraat. Heb de halve avond en begin van de nacht vooral besteed aan mantelzorg maar ik doe het graag. Dus het inregelen van flitsers is er niet van gekomen. Toch een paar quickies:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wiliertoerist
Forum-lid

Gebruikersavatar Wiliertoerist 30 jul 2016 02:36

Strobist (met of zonder TTL) of studio flitsers ?
Ze ogen idd wat donker.... ;)

Maar toch een waardevolle aanvulling !

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 30 jul 2016 02:48

Wiliertoerist schreef:Strobist (met of zonder TTL) of studio flitsers ?
Ze ogen idd wat donker.... ;)
Studioflitser. Deze met 1 maar moeten er twee worden. Helaas (maar met liefde) ging deze avond en halve nacht even de andere kant op!

scottpch
Forum-lid HC

scottpch 30 jul 2016 06:50

Prachtig Gerard!!
Beide trouwens! :like:

dickygiovanni
Forum-lid

dickygiovanni 30 jul 2016 09:44

Mooi frame, ben benieuwd.. Heb recent mijn Gios professional gedemonteerd en zit een beetje rond te kijken wat ik ermee wil gaan doen. In ieder geval een nieuwe paintjob. Ik moet zeggen dat die Tolmino erg inspirerend werkt op mij, laat me niet echt los vanaf het moment dat ik het voor het eerst zag. Een "originele professional kleur" zou ook nog kunnen. Vanavond eerst maar eens een paar weken richting Dolomieten.. Blijf dit in ieder geval met veel belangstelling volgen!

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 30 jul 2016 12:05

Mooie fotos weer Gerard. Had je bij de raw-verwerking niet belichting fractie lichter kunnen maken?
Less is bore

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 30 jul 2016 12:56

daniel1975 schreef:Mooie fotos weer Gerard. Had je bij de raw-verwerking niet belichting fractie lichter kunnen maken?
Vast maar wilde even een paar laten zien. Was ook een achtergrond waar ik nog niet mee gewerkt heb. Dus even de tijde nemen en gewoon eerdaags even een goede opzet van de flitsers doen.

Maar nu rijsttafel maken voor morgen :mrgreen:

Plaats reactie