Dank voor de leuke reacties.
Het frame was klaar vlak voor de Gios meeting (zie
topic powertrip Italie) bij Gios Torino in Volpiano in mei. De Zaterdag voor de rit kreeg ik het frame in m'n handen maar mocht het aan niemand laten zien
Aldo wist nog dat ze (Gios Torino) jaren terug een keer speciaal voor mij een cross frame van een Gios Professional hadden gebouwd. Vond hij toen (30 jaar geleden) nog zo stoer: Wit in de blubber
Aldo vindt het ook stoer dat ik de limited edition Paris-Roubaix 1977 (35 stuks) gewoon gebruik om mee over de Noord Franse kasseien te rossen (is het stuk? ik maak het! fietsen moeten rijden en niet in verzamelingen staan!)
Ieder keer begint hij daar over. Pracht vent maar een slechte zakenman. Z'n broer Alfredo die is doorgegaan met het Aziatische Gios is daar een stuk handiger in.
Maar dat vind ik - paar keer ontmoet - geen authentiek mens. Ik heb liever een keer ruzie met iemand die echt is. Een keer lachen met iemand die echt is.
Ik ga Alfredo niet afvallen want zakelijk gezien is het prachtig wat hij gedaan heeft. Alleen waar Aldo voor staat past beter bij mij als mens. We kunnen het ook prima vinden met elkaar:
Ik ben het met iets meer haar
Maar Marco wilde het Prodigiosa frame (daar ging dit topic over
) zeker niet in de showroom onder het motto: dan verkoop ik de blauwe niet meer. Dit juist nu ze het merk Prodigiosa buiten Italie op de kaart willen zetten.
Maar ze hadden ook een surprise natuurlijk met de limited Gios Tolmino in ??????
Oranje!
Ook erg fraai en als ik plek had was ik zeker met een frame extra thuisgekomen. Daarnaast wil ik eigenlijk alleen fietsen hebben waar ik ook op rij.
Alle vier de fietsen die ik heb ben ik zeker met ieder dit jaar 1000 km mee buiten geweest.
Dat legitimeert enigszins de aanwezigheid van een fiets.
Maar deze witte Prodigiosa zou ik zo een balhoofd, trapas en commandeurs op schroeven en aan de muur hangen.
En dan 1 keer in de week met een mooi glas een half uurtje relaxen. Naar echte mooie fietsen kan ik wel een paar uur kijken.
Normaal ben ik niet zo'n twijfelaar maar ineens.....................moeten hier toch geen blanke onderdelen op? Of de 50 anni groep die ik op de Brooklyn Gios heb zitten en daar dan een "gewone" oude Super Record groep opzetten?
Allemaal luxe problemen maar ik heb er ook best wel een beetje hard voor gewerkt en (zie starttopic) deze fietst is een symbool omdat ik op m'n 59e een nieuwe baan heb geregeld.
Deze maand 60 geworden en er lopen er niet zoveel rond die op deze leeftijd een super contract voor twee jaar krijgen geregeld. Baan bevalt nog steeds prima. Ik wordt - en zou niet anders willen - afgerekend op resultaat dus heb een grote vrijheid. Dus als ik wil fietsen kan dat maar dat betekend dat ik soms op een regenachtige zaterdag hard aan het werk ben en dat opgeteld bij de mantelzorg wil wel voor wat frictie zorgen met dit Prodigiosa project.
Meer dan de helft van de collega's fietst en vinden dit ook een erg leuk project. Vooral omdat het een eigenzinnige keuze is en dat is precies wat ik binnen het bedrijf aan het inbrengen ben.
Genoeg gepraat. Heb de halve avond en begin van de nacht vooral besteed aan mantelzorg maar ik doe het graag. Dus het inregelen van flitsers is er niet van gekomen. Toch een paar quickies: