Een vermogensmeter aanschaffen [vragen, tips en ervaringen]
Spreekt toch voor zich?
Je houdt nogal hardnekkig vast aan een 53, wegens een gebrek aan kennis over verzetten.
Als je er een beetje verstand van had gehad, of de moeite via bijvoorbeeld de Ritzelrechner even een tabelletje uit te draaien had je gesnapt dat een 50 maar héél weinig scheelt met een 53. Zoals D75 zegt, slechts één tandje achter.
Sterker nog, voor 99 van de 100 wielertoeristen is een 50 de betere keuze. Een 50 is zwaar zat, 50x11 is zelfs zwaarder dan 53x12...
Een klassiek geval van "wat de boer niet kent dat eet ie niet".
In jouw geval kun je gewoon het best 50/39 gaan rijden in je eigen regio, en dan de 34 houden voor de bergen.
Je houdt nogal hardnekkig vast aan een 53, wegens een gebrek aan kennis over verzetten.
Als je er een beetje verstand van had gehad, of de moeite via bijvoorbeeld de Ritzelrechner even een tabelletje uit te draaien had je gesnapt dat een 50 maar héél weinig scheelt met een 53. Zoals D75 zegt, slechts één tandje achter.
Sterker nog, voor 99 van de 100 wielertoeristen is een 50 de betere keuze. Een 50 is zwaar zat, 50x11 is zelfs zwaarder dan 53x12...
Een klassiek geval van "wat de boer niet kent dat eet ie niet".
In jouw geval kun je gewoon het best 50/39 gaan rijden in je eigen regio, en dan de 34 houden voor de bergen.
En er voor elke opzet wel wat is te zeggen, ook voor triple. Ben je klaar voor alle omstandigheden. Nu is semi-compact weer in opkomst. En Athhretjt zegt precies waar vaker over wordt geklaagd bij regulier compact.
Ik hoor in ieder geval niets waarom 53-39 nou een probleem moet zijn. En waarom ik opeens beticht wordt van een visie probleem.
Nogmaals … even los van het feit dat het hier over vermoegensmeters gaat. Als ik dit met 53-39 wil, is dit toch lekker mijn probleem, lijkt me.
Ik hoor in ieder geval niets waarom 53-39 nou een probleem moet zijn. En waarom ik opeens beticht wordt van een visie probleem.
Nogmaals … even los van het feit dat het hier over vermoegensmeters gaat. Als ik dit met 53-39 wil, is dit toch lekker mijn probleem, lijkt me.
53-39 met 130 werkt echt beter dan met 110. Als je dat wilt, moet je dat gewoon doen.
Alleen met de nieuwere 4-armige cranks kan je echt goed beide gebruiken, omdat de kettingbladen daarvoor beter zijn ontworpen om voldoende stijf te zijn.
Alleen met de nieuwere 4-armige cranks kan je echt goed beide gebruiken, omdat de kettingbladen daarvoor beter zijn ontworpen om voldoende stijf te zijn.
Totale bullshit. Sorry.
Juist met 4-armig werkt 50/39 vaak niet vlekkeloos. Met 5-armig is het geen enkel probleem.
Maar goed, koop vooral wat je wil, het is een vrij land...
Stijfheid is al helemaal een non-argument...
Wanneer had ik het trouwens "nog meer" mis trouwens? Ik leer graag van mijn fouten...
Juist met 4-armig werkt 50/39 vaak niet vlekkeloos. Met 5-armig is het geen enkel probleem.
Maar goed, koop vooral wat je wil, het is een vrij land...
Stijfheid is al helemaal een non-argument...
Wanneer had ik het trouwens "nog meer" mis trouwens? Ik leer graag van mijn fouten...
130 (of 135 -> Campa) zal iets stijver zijn, maar dat merk je echt niet. Tenminste, als ik flink aanzet (volgen mijn vermogensmeter, daar ging het over geloof ik, lever ik dan 1300W) blijft mijn ketting keurig op het buitenblad liggen.
Zo'n 39 binnenblad, daar snap ik dan weer niets van. knal er dan gewoon een 42 op!
#olieophetvuurtje
Zo'n 39 binnenblad, daar snap ik dan weer niets van. knal er dan gewoon een 42 op!
#olieophetvuurtje
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Oh, die stijfheid! Ja, dat scheelt echt gi-gan-tisch.
#lulnietzodom
#lulnietzodom
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Ik gebruik zelfs wel 50-42 , geen enkel probleem.athhretjt schreef:Behalve dat 50-39 niet lekker schakelt met de meeste moderne kettingbladen....
Ook lekker veel overlap , sommigen emmeren daar wel eens over.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Is ook mijn standaard setup. Overlap is fijn als de snelheidsrange beperkt is.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?