Pagina 12 van 97
Re: Een vermogensmeter aanschaffen [vragen, tips en ervaring
Geplaatst: 09 nov 2016 19:09
door snowkrash
Even los van het feit dat dit topic over vermogensmeters gaat en niet over de aloude discussies over triple/compact/klassiek … wat bedoel je precies met die opmerking?
Re: Een vermogensmeter aanschaffen [vragen, tips en ervaring
Geplaatst: 09 nov 2016 19:12
door havana
Spreekt toch voor zich?
Je houdt nogal hardnekkig vast aan een 53, wegens een gebrek aan kennis over verzetten.
Als je er een beetje verstand van had gehad, of de moeite via bijvoorbeeld
de Ritzelrechner even een tabelletje uit te draaien had je gesnapt dat een 50 maar héél weinig scheelt met een 53. Zoals D75 zegt, slechts één tandje achter.
Sterker nog, voor 99 van de 100 wielertoeristen is een 50 de betere keuze. Een 50 is zwaar zat, 50x11 is zelfs zwaarder dan 53x12...
Een klassiek geval van "wat de boer niet kent dat eet ie niet".
In jouw geval kun je gewoon het best 50/39 gaan rijden in je eigen regio, en dan de 34 houden voor de bergen.
Re: Een vermogensmeter aanschaffen [vragen, tips en ervaring
Geplaatst: 09 nov 2016 19:29
door athhretjt
Behalve dat 50-39 niet lekker schakelt met de meeste moderne kettingbladen....
Je hebt het weer eens mis..
Re: Een vermogensmeter aanschaffen [vragen, tips en ervaring
Geplaatst: 09 nov 2016 19:34
door snowkrash
En er voor elke opzet wel wat is te zeggen, ook voor triple. Ben je klaar voor alle omstandigheden. Nu is semi-compact weer in opkomst. En Athhretjt zegt precies waar vaker over wordt geklaagd bij regulier compact.
Ik hoor in ieder geval niets waarom 53-39 nou een probleem moet zijn. En waarom ik opeens beticht wordt van een visie probleem.
Nogmaals … even los van het feit dat het hier over vermoegensmeters gaat. Als ik dit met 53-39 wil, is dit toch lekker mijn probleem, lijkt me.
Re: Een vermogensmeter aanschaffen [vragen, tips en ervaring
Geplaatst: 09 nov 2016 19:35
door snowkrash
Op het gebied van die vermogensmeters wordt ik trouwens wel uitstekend door jullie geholpen, trouwens. Dank!
Re: Een vermogensmeter aanschaffen [vragen, tips en ervaring
Geplaatst: 09 nov 2016 19:38
door athhretjt
53-39 met 130 werkt echt beter dan met 110. Als je dat wilt, moet je dat gewoon doen.
Alleen met de nieuwere 4-armige cranks kan je echt goed beide gebruiken, omdat de kettingbladen daarvoor beter zijn ontworpen om voldoende stijf te zijn.
Een vermogensmeter aanschaffen [vragen, tips en ervaringen]
Geplaatst: 09 nov 2016 19:51
door havana
Totale bullshit. Sorry.
Juist met 4-armig werkt 50/39 vaak niet vlekkeloos. Met 5-armig is het geen enkel probleem.
Maar goed, koop vooral wat je wil, het is een vrij land...
Stijfheid is al helemaal een non-argument...
Wanneer had ik het trouwens "nog meer" mis trouwens? Ik leer graag van mijn fouten...
Re: Een vermogensmeter aanschaffen [vragen, tips en ervaring
Geplaatst: 09 nov 2016 20:01
door 53x11
130 (of 135 -> Campa) zal iets stijver zijn, maar dat merk je echt niet. Tenminste, als ik flink aanzet (volgen mijn vermogensmeter, daar ging het over geloof ik, lever ik dan 1300W) blijft mijn ketting keurig op het buitenblad liggen.
Zo'n 39 binnenblad, daar snap ik dan weer niets van. knal er dan gewoon een 42 op!
#olieophetvuurtje
Re: Een vermogensmeter aanschaffen [vragen, tips en ervaring
Geplaatst: 09 nov 2016 20:56
door athhretjt
Ik bedoel stijfheid bij het opschakelen.. gelukkig heb jij alle wijsheid in pacht...
Re: Een vermogensmeter aanschaffen [vragen, tips en ervaring
Geplaatst: 09 nov 2016 21:14
door 53x11
Oh, die stijfheid! Ja, dat scheelt echt gi-gan-tisch.
#lulnietzodom
Re: Een vermogensmeter aanschaffen [vragen, tips en ervaring
Geplaatst: 09 nov 2016 21:25
door Keezx
athhretjt schreef:Behalve dat 50-39 niet lekker schakelt met de meeste moderne kettingbladen....
Ik gebruik zelfs wel 50-42 , geen enkel probleem.
Ook lekker veel overlap , sommigen emmeren daar wel eens over.
Re: Een vermogensmeter aanschaffen [vragen, tips en ervaring
Geplaatst: 09 nov 2016 21:29
door 53x11
Is ook mijn standaard setup. Overlap is fijn als de snelheidsrange beperkt is.