Het grote fietspomp topic
Ok thanks ik begrijp het geloof ik Ik verbaas me gewoon altijd dat ik tot 7,5 pomp op mijn pomp (en nog één slagje extra voor het ontkoppelen waarbij voor mijn gevoel altijd wat lucht ontsnapt) en dan blijkt het op mijn pressure checker steeds weer 6,8 oid. En ik geloof toch niet dat het opduwen van die checker 0,7 bar lucht uitlaat maar ik fiets prettig op deze druk dus eigenlijk maakt het niks uit of het nou 7,5 of 6,8 is...
- Sha Kokken
- Forum-lid
- Berichten: 519
- Lid geworden op: 28 mei 2015 23:38
- Locatie: Hooglanderveen
Update over de Lidl pomp: half jaar oud en de drukmeter heeft kuren. Staat standaard ergens tussen de 3 en 4 bar (niet constant). Ik kan nog prima mijn banden oppompen maar dit is natuurlijk niet de bedoeling.
Kortom dat wordt een SKS onder de kerstboom.
Kortom dat wordt een SKS onder de kerstboom.
Hoi ik heb thuis een toppeak Joe blow sport fietspomp. Beviel altijd goed maar de laatste tijd doet hij het niet meer. Als ik de pomp op het ventiel zet schiet het handvat van de pomp omhoog deze kan ik met veel kracht weer naar beneden drukken hier bij loopt een heel klein beetje lucht in de band, maar het handvat schiet ook gelijk weer omhoog. Bij stadsfiets precies het zelfde alleen hierbij krijg ik de band wel hard genoeg. Bij mijn racefiets niet. Gaat natuurlijk ook meer druk in.
Ik heb het al op verschillende banden geprobeerd maar is iedere keer het zelfde. Weet iemand wat het kan zijn?
Volgens mij is het sinds het gevroren heeft. Misschien dat, dat er iets mee te maken heeft.
Weet iemand wat dit kan zijn?
Ik heb het al op verschillende banden geprobeerd maar is iedere keer het zelfde. Weet iemand wat het kan zijn?
Volgens mij is het sinds het gevroren heeft. Misschien dat, dat er iets mee te maken heeft.
Weet iemand wat dit kan zijn?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4714
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
Wat voor ventiel heb je?
Inderdaad zal van de pomp de terugslagklep defect zijn, maar dan nog zou je de band op moeten kunnen pompen aangezien het ventiel ook als een soort terugslagklep zal werken. Hierdoor kan alleen de lucht uit de slang maar het handvat omhoog duwen.
Of je hebt een systeem in de nippel zitten welke het ventiel open zet na montage van de pomp. Dit is altijd zo met een auto ventiel, met sommige pompen bij een frans ventiel, en nooit met een hollands ventiel. Dit laatste is waarschijnlijk de reden dat de stadsfiets wel op te pompen is.
Inderdaad zal van de pomp de terugslagklep defect zijn, maar dan nog zou je de band op moeten kunnen pompen aangezien het ventiel ook als een soort terugslagklep zal werken. Hierdoor kan alleen de lucht uit de slang maar het handvat omhoog duwen.
Of je hebt een systeem in de nippel zitten welke het ventiel open zet na montage van de pomp. Dit is altijd zo met een auto ventiel, met sommige pompen bij een frans ventiel, en nooit met een hollands ventiel. Dit laatste is waarschijnlijk de reden dat de stadsfiets wel op te pompen is.
Ik heb een metalen Pro Competition.
Erg blij mee, werkt super, vliegt probleemloos en zonder al te veel moeite naar de 8 bar.
Kan zowel frans als autoventiel verwerken.
Erg blij mee, werkt super, vliegt probleemloos en zonder al te veel moeite naar de 8 bar.
Kan zowel frans als autoventiel verwerken.
Carbon from the planet X
'I don't care' said Lapierre, ' I'm from France'.
'I don't care' said Lapierre, ' I'm from France'.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Heeft iemand al ervaring met de Schwalbe Tire Booster voor het monteren van tubeless banden?
https://www.mantel.com/schwalbe-tire-bo ... N0YXJ0Mg==
Lijkt me een leuke gadget, alleen prijs-technisch niet helemaal in verhouding met een volledige SKS pomp die maar €40,- kost. Het alternatief is een goede compressor die een stuk veelzijdiger is, maar ook wel wat meer kost (en niet te licht is).
https://www.mantel.com/schwalbe-tire-bo ... N0YXJ0Mg==
Lijkt me een leuke gadget, alleen prijs-technisch niet helemaal in verhouding met een volledige SKS pomp die maar €40,- kost. Het alternatief is een goede compressor die een stuk veelzijdiger is, maar ook wel wat meer kost (en niet te licht is).