Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Havana's nieuwe frame

Fietsen?altijd
Forum-lid

Fietsen?altijd 24 okt 2016 17:19

Mooi frame hoor.
Maak joe woar

bollen
Forum-lid

bollen 24 okt 2016 18:21

Bijzonder vet.

Ben eigenlijk benieuwd naar het algehele kostenplaatje.
Is het duurder, vergelijkbaar of juist goedkoper om een eigen project zodanig te starten in vergelijking met een gelijkwaardig kant-en-klaar model.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 24 okt 2016 18:29

Qua frame zit je inclusief spuiten onder de 1000€. Dat is gewoon een prima prijs.

Verder kan ik niet helemaal goed vergelijken aangezien ik bepaalde onderdelen (zadel, wielen, banden, stuur, K-edge) meeneem vanaf mijn oude fiets.

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 24 okt 2016 18:49

havana schreef:Logeerkamer ;)

Op de kabeltjes zitten een soort tiewraps die je er zo af klikt. Nut?
Deze dienen om te de kabeltjes een beetje "vast" te zetten in je frame/stuur.
Het helpt wel degelijk heb ik gemerkt toen ik een Di2 groep monteerde voor een vriend, wel de kabeltjes in de juiste richting door je frame trekken.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Erik
Forum-lid

Erik 24 okt 2016 19:00

bollen schreef:Bijzonder vet.

Is het duurder, vergelijkbaar of juist goedkoper om een eigen project zodanig te starten in vergelijking met een gelijkwaardig kant-en-klaar model.
De 1000€ voor het frame incl spuiten is inderdaad een prima prijs en zal goedkoper zijn dan een vergelijkbaar kant-en-klaar frame. Als je echter alles nieuw erbij aan moet schaffen dan wordt zo'n projectje altijd duurder dan een volledige fiets. Losse onderdelen kosten altijd meer dan oem gemonteerde, zelfs via de Duitse prijsvechters.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

DeletedUser02
Forum-lid HC

DeletedUser02 24 okt 2016 19:43

Erik schreef:
bollen schreef:Bijzonder vet.

De 1000€ voor het frame incl spuiten is inderdaad een prima prijs en zal goedkoper zijn dan een vergelijkbaar kant-en-klaar frame. Als je echter alles nieuw erbij aan moet schaffen dan wordt zo'n projectje altijd duurder dan een volledige fiets. Losse onderdelen kosten altijd meer dan oem gemonteerde, zelfs via de Duitse prijsvechters.
Losse frames verdienen de grote fietsmerken in verhouding ook het meest op dus in die zin ben je goedkoper uit met een Sjinees.

Een kant-en-klaar model daarentegen is vaak weer goedkoper omdat merken als Giant, Rose, Canyon de groepen en onderdelen in de massa kopen. Ook kies je vaak net even wat duurdere onderdelen dan de fabrikant (tientje hier, twintig euro daar en voila, €500+ verschil). Dan heb je uiteindelijk wel de fiets die je wil en het machtige gevoel van keuzevrijheid.

scottpch
Forum-lid HC

scottpch 24 okt 2016 19:55

Ziet er goed uit Frank!
Mooi design en kleurgebruik evenals het gewicht van het frame. :like:

Berrie50
Forum-lid

Berrie50 24 okt 2016 20:05

Maar is de lak net zo sterk, als een frame af fabriek?
Ik bedoel, wordt het frame gemoffeld in de spuitoven?

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 24 okt 2016 20:06

Wat ik gisteren heb gezien op Bike Motion is het lakwerk beter dan menig origineel.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 24 okt 2016 20:07

DDX schreef: Je kan ze ook maar op 1 manier door je frame trekken, anders hopen de tyraps op.
Kan je die eens uitleggen?

Erik
Forum-lid

Erik 24 okt 2016 20:12

Ik begreep van Martin Bekking dat hij had geprobeerd om een frame dat door Dave van Gemert was gelakt te ontlakken voor de BikeMotion. Afbijtmiddel had geen enkel effect.... En als ik het lakwerk van mijn nieuwe frame vergelijk met een frame dat ik in Boekel heb laten spuiten dan is de kwaliteit in Apeldoorn beduidend beter.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 24 okt 2016 20:51

havana schreef:
DDX schreef: Je kan ze ook maar op 1 manier door je frame trekken, anders hopen de tyraps op.
Kan je die eens uitleggen?
Als je er aan begint merk je dat direct, moeilijk uit te leggen. Je zal merken dat het in de ene richting makkelijker gaat dan in de andere.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie