Havana's nieuwe frame
-
- Forum-lid
Mooi frame hoor.
Maak joe woar
Bijzonder vet.
Ben eigenlijk benieuwd naar het algehele kostenplaatje.
Is het duurder, vergelijkbaar of juist goedkoper om een eigen project zodanig te starten in vergelijking met een gelijkwaardig kant-en-klaar model.
Is het duurder, vergelijkbaar of juist goedkoper om een eigen project zodanig te starten in vergelijking met een gelijkwaardig kant-en-klaar model.
Qua frame zit je inclusief spuiten onder de 1000€. Dat is gewoon een prima prijs.
Verder kan ik niet helemaal goed vergelijken aangezien ik bepaalde onderdelen (zadel, wielen, banden, stuur, K-edge) meeneem vanaf mijn oude fiets.
Verder kan ik niet helemaal goed vergelijken aangezien ik bepaalde onderdelen (zadel, wielen, banden, stuur, K-edge) meeneem vanaf mijn oude fiets.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Deze dienen om te de kabeltjes een beetje "vast" te zetten in je frame/stuur.havana schreef:Logeerkamer
Op de kabeltjes zitten een soort tiewraps die je er zo af klikt. Nut?
Het helpt wel degelijk heb ik gemerkt toen ik een Di2 groep monteerde voor een vriend, wel de kabeltjes in de juiste richting door je frame trekken.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
De 1000€ voor het frame incl spuiten is inderdaad een prima prijs en zal goedkoper zijn dan een vergelijkbaar kant-en-klaar frame. Als je echter alles nieuw erbij aan moet schaffen dan wordt zo'n projectje altijd duurder dan een volledige fiets. Losse onderdelen kosten altijd meer dan oem gemonteerde, zelfs via de Duitse prijsvechters.bollen schreef:Bijzonder vet.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells
- H.G. Wells
-
- Forum-lid HC
Losse frames verdienen de grote fietsmerken in verhouding ook het meest op dus in die zin ben je goedkoper uit met een Sjinees.Erik schreef:De 1000€ voor het frame incl spuiten is inderdaad een prima prijs en zal goedkoper zijn dan een vergelijkbaar kant-en-klaar frame. Als je echter alles nieuw erbij aan moet schaffen dan wordt zo'n projectje altijd duurder dan een volledige fiets. Losse onderdelen kosten altijd meer dan oem gemonteerde, zelfs via de Duitse prijsvechters.bollen schreef:Bijzonder vet.
Een kant-en-klaar model daarentegen is vaak weer goedkoper omdat merken als Giant, Rose, Canyon de groepen en onderdelen in de massa kopen. Ook kies je vaak net even wat duurdere onderdelen dan de fabrikant (tientje hier, twintig euro daar en voila, €500+ verschil). Dan heb je uiteindelijk wel de fiets die je wil en het machtige gevoel van keuzevrijheid.
Wat ik gisteren heb gezien op Bike Motion is het lakwerk beter dan menig origineel.
Kan je die eens uitleggen?DDX schreef: Je kan ze ook maar op 1 manier door je frame trekken, anders hopen de tyraps op.
Ik begreep van Martin Bekking dat hij had geprobeerd om een frame dat door Dave van Gemert was gelakt te ontlakken voor de BikeMotion. Afbijtmiddel had geen enkel effect.... En als ik het lakwerk van mijn nieuwe frame vergelijk met een frame dat ik in Boekel heb laten spuiten dan is de kwaliteit in Apeldoorn beduidend beter.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells
- H.G. Wells
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Als je er aan begint merk je dat direct, moeilijk uit te leggen. Je zal merken dat het in de ene richting makkelijker gaat dan in de andere.havana schreef:Kan je die eens uitleggen?DDX schreef: Je kan ze ook maar op 1 manier door je frame trekken, anders hopen de tyraps op.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend