Swett Cycles
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40205
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Even over Pina: wel een van de weinige merken die nog A. losse frames verkoopt, B. in veel kleurencombi's, C. in alle cm-maten (ipv S-XL) en D. met schroefdraad in ALLE frames.
Dat vind ik allemaal veel meer waard dan welke marketingprietpraat dan ook. Beter te duur dan niet te koop (vrijwel alle andere grote merken).
Dat vind ik allemaal veel meer waard dan welke marketingprietpraat dan ook. Beter te duur dan niet te koop (vrijwel alle andere grote merken).
Less is bore
Hehe, je kan zo marketeer worden....daniel1975 schreef:Even over Pina: wel een van de weinige merken die nog A. losse frames verkoopt, B. in veel kleurencombi's, C. in alle cm-maten (ipv S-XL) en D. met schroefdraad in ALLE frames.
Dat vind ik allemaal veel meer waard dan welke marketingprietpraat dan ook. Beter te duur dan niet te koop (vrijwel alle andere grote merken).
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
Het probleem van een merk als "swett" is dat de naam eigenlijk geen meerwaarde heeft. Koop je een swett, dan is je fiets na aankoop nog evenveel waard als een chinarello. Ook weet je nooit hoe lang het merk nog blijft bestaan, en wat er gaat gebeuren als je garantie wil claimen. En al die verkoopspraatjes, hoeveel lbs lullen niet uit hun nek als je een fiets gaat kopen? Zeker lbs die een huismerk verkopen. Zo had je bij ons het merk "sportivo" , dat waren ook topkaders uit Italië... Waar swett zich wel een meerwaarde kan aan verdienen is aan service tegenover de klant. Maar door al het gelul op zijn site heb ik al geen vertrouwen meer......
Er waren ook genuanceerde observaties over Swett, dan is de reactie van de eigenaar wel zonde en een gemiste kans. Zeker omdat z'n persoonlijke aanpak en service ook via sociale kanalen als dit forum zal verlopen als de klant dat verkiest. Uiteindelijk is denk ik het fiets forum in NL tenminste een "groter" sociaal platform voor een Nederlands gericht merk.
Het model van Swett kan best heel goed werken. Maar de grote fout is dat hij niet eerlijk is en het aanprijst als exclusieve high end frames.
Er zijn genoeg fietsers die een persoonlijke fiets willen maar de stap om zelf iets te importeren niet durven te zetten.
Swett moet inspelen op deze doelgroep.
Als Swett eerlijk aangeeft dat ze goede frames uit china gebruiken en hier de volgende garanties op geven:
- uitvoerig getest (en dat ook aantonen!)
- crash replacement
- garantie minimaal 5 jaar op het frame
- test opties in de limburgse heuvels
Daarna kunnen ze een persoonlijk spuitschema aanbieden met een eigen keuze in afmontage.
Het meeste hebben ze al in de steigers staan. Nu nog een goede test van de frames en een eerlijk verhaal over de afkomst. Dan kan het zomaar succesvol zijn.
Er zijn genoeg fietsers die een persoonlijke fiets willen maar de stap om zelf iets te importeren niet durven te zetten.
Swett moet inspelen op deze doelgroep.
Als Swett eerlijk aangeeft dat ze goede frames uit china gebruiken en hier de volgende garanties op geven:
- uitvoerig getest (en dat ook aantonen!)
- crash replacement
- garantie minimaal 5 jaar op het frame
- test opties in de limburgse heuvels
Daarna kunnen ze een persoonlijk spuitschema aanbieden met een eigen keuze in afmontage.
Het meeste hebben ze al in de steigers staan. Nu nog een goede test van de frames en een eerlijk verhaal over de afkomst. Dan kan het zomaar succesvol zijn.
o'7o
-
- Forum-lid
- Berichten: 2744
- Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21
Klopt want ze zien er wel gewoon goed uit. En ik denk dat de service sowieso al beter is dan direct een frame halen van AliExpress.
Maak joe woar
Swett heeft geen NAAM uit het verleden, dat is er anders. (niet dat mij een naam interesseert)
Alle merken zijn inmiddels stickermerken, waarbij de ene sticker meer waard is dan andere.
Ik heb geen stuiver over voor een sticker, vandaar m'n NoName Chinees (ha, nog eigen ontwerp ook...)
Alle merken zijn inmiddels stickermerken, waarbij de ene sticker meer waard is dan andere.
Ik heb geen stuiver over voor een sticker, vandaar m'n NoName Chinees (ha, nog eigen ontwerp ook...)
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Hier sluit ik mij bij aan. Het is makkelijk mensen in je omgeving te vinden die enthousiast zijn over hetgeen je doet (vaak niet meer dan beleefdheid), maar veel belangrijker is om te achterhalen wat je doelgroep vindt. En ik zou juist heel goed luisteren naar de (kritische) reacties. Ik zie positieve reacties op de kleurschema's, de prijzen worden reëel bevonden, men ziet een markt en doelgroep (niet de portemonnee voor een gevestigde naam, maar wel op zoek naar iets anders) en men geeft aan waar je toegevoegde waarde kunt tonen (ten opzicht van directe import, door onder andere duidelijke QC, etc). Kritiek is er met name over het verhaal er omheen.Monza36 schreef:Tja, als je een merk op de markt zet en brengt zoals SWETT, moet je ook tegen (terecht of onterechte) kritiek kunnen. Juist dit soort reacties kan je als opbouwend beschouwen en ipv je ertegen te verzetten het omarmen en deze verwerken in je aanpak. Het idee achter SWETT is lovenswaardig.. De reactie is minder en gaat niet in op de kritieken danwel opmerkingen... Juist dit soort fora opent de gesprekken omtrent herkomst modellen en toepassingen hiervan.
Misschien dus maar wat minder geprikkeld reageren en juist er je voordeel mee doen. Havana heeft zelfs zijn hulp al aangeboden.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Met Canyon en Rose is dat toch ook zo (kijk maar eens op Marktplaats).bikerke schreef:Het probleem van een merk als "swett" is dat de naam eigenlijk geen meerwaarde heeft. Koop je een swett, dan is je fiets na aankoop nog evenveel waard als een chinarello. Ook weet je nooit hoe lang het merk nog blijft bestaan, en wat er gaat gebeuren als je garantie wil claimen.
Omdat Canyon sinds een paar jaar een paar World Tour teams in de TdF sponsort is de publieke opinie en merkwaarde als een raket de lucht in geschoten. Sindsdien zijn ze ook niet zo goedkoop meer als een paar jaar geleden. Canyon ontwerpt ten minste wel zijn eigen frames en gaat niet meer omvallen nu (twee pluspunten). Rose koopt ook gewoon de rechten op een open mold frame (geen 'open' dus) en ontwikkelt zelf ook niets, maar ook zij hebben hun naam al via andere kanalen gevestigd in de massa.
Je moet ergens beginnen als nieuw merk lijkt me? Zo lang je maar kwaliteit levert (zie Canyon) dan bestaat de kans dat je overleeft. Dit lijkt me het perfecte moment om in te stappen, 3 concurrerende merken die groepsets leveren (Shimano, Campa, SRAM), de komst van electronisch schakelen (Di2, Etap, EPS maar ook FSA en Rotor die zich mengen), het hele aero, schijfremmen, cyclocross en endurance gebeuren. Wielrennen = hot.
Waar baseer je dit op? Volgens mij scheelt het niet veel. En zeker relatief niet.ypuh schreef:Sindsdien zijn ze ook niet zo goedkoop meer als een paar jaar geleden.
Een carbon fiets (met vork van ff 300gr) met Shimano 105 a 1500,-? Met alu frame a 1100,-? Nog steeds niet verkeerd in mijn ogen.