Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Apex

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 27 okt 2015 14:54

Zeer fraai frame met een zeer interessante geo, beetje endurance wel (lange balhoofdbuis).

Ben benieuwd naar het gewicht van het frame en het BB systeem.

De site van Apex is wel echt een dikke :dislike:

- spelfouten ("in princiepe")
- mailadres klopt niet (info@apex-bike.nl krijg ik een foutmelding, onder contact staat een ander mailadres :?: )
- geo ontbreekt
- gewicht ontbreekt
- BB systeem ontbreekt
- kleurstellingen ontbreken

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 27 okt 2015 18:05

Update, mail terug gekregen.

Frame weegt 975 gr in de maat 56

Prijs frameset 1499.

Qua kleur kun je alles zelf configureren hiervoor komt volgende week een configuratur op de site. Het is me nog niet duidelijk of de prijs incl een custom kleur is. Deze vraag heb ik nog uitstaan.

Het BB systeem is overigens BB86.

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 27 okt 2015 20:03

Vraag me wel af het comfort van een vierkante zadelpen.
Apex staat wel bekend om de stijfheid.
En zeker een mooi frame.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

JM_H
Forum-lid

Gebruikersavatar JM_H 29 okt 2015 13:52

havana schreef: De site van Apex is wel echt een dikke :dislike:
Dat was mij ook al opgevallen. Site in het nieuwe jasje lijkt iets te snel online gegaan te zijn.
Afbeelding

zoefzoef
Forum-lid

zoefzoef 29 okt 2015 21:27

Onlangs is mijn Giant gestolen en kijk dus rond voor een nieuwe fiets. De Giant beviel mij prima, maar ben intussen ook geïnteresseerd in Apex en Sensa.

Vanmorgen de Apex Vector en de Blackburn bekeken. Op het oog en volgens de specs superfietsen. De Vector is nieuw daar zullen geen ervaringen mee zijn. Mocht iemand zijn/haar ervaringen willen delen over de Blackbuck dan lees ik die graag. Ik ben benieuwd naar de rijeigenschappen zoals prestaties, comfort, stuurgedrag, klimmen, wielen etc..

Ps. Meer voor het Sensa gedeelte, maar mocht hier iemand ervaring hebben met de Giulia G2 dan lees ik dat natuurlijk ook graag.

Alvast bedankt!
Sensa Giulia G2 Project Paint
Bulls Harrier

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 30 okt 2015 06:50

Denk dat je beter eerst je wensen op een rijtje kan zetten voordat je gaat kiezen voor "mooi".
Als je oude fiets beviel zou ik eerst gaan kijken welke geometrie daarmee overeen komt. Budget is meestal ook wel interessant, kijken/vragen naar een fiets die kompleet al bijna even duur is als een "interessant" nieuw frame los gaat uiteindelijk ook niet snel een gewenst eindresultaat opleveren. Ik zou zeggen: koop de Vektor en schrijf een mooi review op deze site :-)

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 30 okt 2015 08:07

zoefzoef schreef:Onlangs is mijn Giant gestolen en kijk dus rond voor een nieuwe fiets. De Giant beviel mij prima, maar ben intussen ook geïnteresseerd in Apex en Sensa.

Vanmorgen de Apex Vector en de Blackburn bekeken. Op het oog en volgens de specs superfietsen. De Vector is nieuw daar zullen geen ervaringen mee zijn. Mocht iemand zijn/haar ervaringen willen delen over de Blackbuck dan lees ik die graag. Ik ben benieuwd naar de rijeigenschappen zoals prestaties, comfort, stuurgedrag, klimmen, wielen etc..

Ps. Meer voor het Sensa gedeelte, maar mocht hier iemand ervaring hebben met de Giulia G2 dan lees ik dat natuurlijk ook graag.

Alvast bedankt!
Fietsvriend heeft 3 Sensa's gehad ook de Gulia met Di2 over allemaal tevreden zijn redelijk stijve frame's maar hij is ook 93kg en 1.90m.
Heeft nu een Blackbuck is minder stijf dan een Gulia maar is wel tevreden heeft wel een 14cm pen want de Blackbuck heeft een andere geometrie dan de Gulia.
Maar wat moet ik onder prestatie's verstaan?
Wielen kan je niets over zeggen ligt er maar aan welke je neemt.
Klimmen? Dat ligt aan je eigen capaciteiten.
Comfort?haal je het meest uit de banden.
Maar wat Sharkman al zegt kijk naar de geometrie en je knip,Bij cc 53-11 wordt je netjes geholpen en zijn niet moeilijk met garantie etc etc.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

zoefzoef
Forum-lid

zoefzoef 31 okt 2015 09:55

Bedankt voor de reacties....
Ik ben inderdaad van de week ook bij CC53-11 geweest. Ik ben daar ook prima geholpen. Ik kreeg daar wel het tegenoverstelde te horen dat, dat de Apex Blackbuck juist stijver was dan de Giulia (die overigens ook goed zou zijn). De Giulia zou wel naar verhouding een kortere bovenbuis hebben....Dus bijzonder dat er op de Blackbuck dan een langere stuurpen nodig zou zijn. In ieder geval heb ik wel een goed gevoel over de geometrie. Ik heb deze vergeleken met de TCR (wat overigens nog best lastig is..maar de verschillen lijken klein. Daarnaast hebben de bij CC52-11 een professionele bikefitting.

Omdat ik niet alleen voor mooi ga ben ik juist op zoek naar ervaringen met de Blackbuck en voor de gekozen wielen.
Sensa Giulia G2 Project Paint
Bulls Harrier

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 31 okt 2015 10:01

Giulia is in 61 cm leverbaar en Blackbuck niet zo even uit mijn glazen bol denkende.
Zijn allebei gemeten in fiets magazine en kan me herinneren dat de Giulia stijver is maar daar merkt de normale fietser niets van en een hele stijve fiets is ook niet alles.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

De Windmolen
Forum-lid

Gebruikersavatar De Windmolen 16 dec 2015 18:03

Ik ben een Scott Foil rijder (waar ik overigens heel tevreden over ben) en overweeg nu een fiets met schijfremmen aan te schaffen. Ben bij CC 53-11 geweest en heel vriendelijk geholpen. Maar ik hoor ook graag de mening van anderen dus vandaar de vraag, heeft er iemand ervaring met de Apex Onyx 0.8 2016 of zijn voorganger?

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 21 dec 2015 09:18

JM_H schreef:
havana schreef: De site van Apex is wel echt een dikke :dislike:
Dat was mij ook al opgevallen. Site in het nieuwe jasje lijkt iets te snel online gegaan te zijn.
Volgens mij is die nu online.
http://apexbikes.nl/bikes/vektor-0-9/
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

Avado
Forum-lid

Avado 06 mar 2016 12:44

Even het Apex topic weer onder de aandacht brengen...

Vrijdagavond mijn nieuwe Apex Blackbuck opgehaald bij CC 53-11 en gisteren mijn eerste ritje van ca 80 km. gemaakt. Wat is dit een fijne fiets.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Avado op 21 feb 2017 15:42, 1 keer totaal gewijzigd.
M.vr.gr. André

Plaats reactie