Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

BigRingVR - real life video training

ibooij
Forum-lid

Gebruikersavatar ibooij 24 nov 2017 15:17

@siepie voorlopig niet. Het is (uiteraard) wel de bedoeling om later een versie voor iOS en ook Android te maken, maar daar hebben we nu de ontwikkelcapaciteit niet voor. Bovendien is het op iOS lastig om aan ANT+ sensoren te koppelen, dus dan wachten we ook liever op het moment dat Bluetooth Fitness Machine Service (FMTS) door meer trainers geïmplementeerd wordt. Nu heeft elke trainer-fabrikant een eigen Bluetooth protocol, wat niet echt handig ontwikkelt.

siepie

siepie 24 nov 2017 15:36

Ok, bedankt voor de input. Uiteindelijk wel het fijnst denk ik, gewoon je iPad in de stuurhouder en evt via Apple tv syncen naar je tv/een tv scherm.

kooijtje2
Forum-lid

kooijtje2 24 nov 2017 17:57

Of net als zwift gelijk op je apple tv 😃

kooijtje2
Forum-lid

kooijtje2 24 nov 2017 18:05

Ik zou voor jullie iets beslissen even afwachten wat tacx gaat kosten met hun nieuwe software en wat daar de mogelijkheden worden . Bigring lijkt erg veel op de nieuwe tacx software voor mij en wat ik van andere hoor zal het een keuze worden tussen 1 van de 2 . Zou zonde zijn als tacx aantrekkelijker word .

ibooij
Forum-lid

Gebruikersavatar ibooij 24 nov 2017 19:12

Ik denk dat we ons niet al te afhankelijk van Tacx gaan maken hierin. Voorlopig werkt hun nieuwe software alleen met Tacx trainers en alleen op Windows 10. Dat zal natuurlijk vast gaan veranderen, maar in welk tempo is niet echt te voorspellen.

Bospaadje
Forum-lid

Bospaadje 24 nov 2017 23:03

En misschien niet direct heel erg moneymaking, Mar wat als je op zwift manier doet. Eerst zoveel mogelijk beta users. En als je succesvol bent, de boel betaald maken?
Of verkopen?
Of iedere rit net als YouTube met een advertentie laten beginnen?
Of on board reclame door beeld laten gaan in de gratis versie met beperkt aantal ritten?

ibooij
Forum-lid

Gebruikersavatar ibooij 24 nov 2017 23:13

@Bospaadje Dat "direct moneymaking" valt wel mee hoor. We zijn al een tijdje bezig (kleine 2 jaar serieus, daarvoor meer hobby) en het kost ook aardig wat tijd.
Het is ondertussen ook best interessant om te kijken of en hoe hier geld mee te verdienen is. Als dat niet zo is dan is het namelijk ook wel eens leuk om m'n vrije tijd weer wat meer in andere zaken te stoppen.
We hoeven er niet rijk van te worden, maar als de kosten van hosting en misschien ook filmen eruit kunnen zou het prettig zijn. En als dat niet gaat, dan is dat gewoon jammer maar verder ook geen man overboord.

Bospaadje
Forum-lid

Bospaadje 24 nov 2017 23:28

Was absoluut geen aanval. En ik heb al meerdere malen gezegd dat ik de software prachtig vind. Gewoon een aantal 'andere' ideeën... Ik hoop in ieder geval van ganser harte dat jullie een plekje kunnen bemachtigen

brutus
Forum-lid

brutus 25 nov 2017 01:15

Als jullie er nu een handige intervalfunctie in bouwen, betaal ik daar met plezier, in de winter, 10 eu per maand voor.
Daar ontbreekt het nu nog bij alle programma's aan.

ibooij
Forum-lid

Gebruikersavatar ibooij 25 nov 2017 08:35

@Bospaadje sorry als het overkwam dat ik het als een aanval zag. Absoluut niet. Ik was misschien wat moe gisteravond, dus dat helpt niet als je iets opschrijft.

@brutus Hoe zou een "handige intervalfunctie" voor jou moeten werken?

Bospaadje
Forum-lid

Bospaadje 25 nov 2017 08:41

Heeft niets hoor. Ik zal proberen of ik binnenkort nog iets kan rijden en evt verdere tips/opmerkingen heb

brutus
Forum-lid

brutus 25 nov 2017 10:01

Handig aan te maken, dus een intervalblok kunnen vermenigvuldigen.

Niet met 1 vast wattage warm fietsen.
Gebruik nu in "free ride", of t wattage makkelijk aan kunnen passen.

Tijdens de training is het ook handig om het nog iets aan te kunnen passen ( + of - )

Ik betwijfel of ik hetgeen jullie eerder opperde wat zou vinden.
Op vermogen met zo'n trainer vindt ik ideaal.

Plaats reactie